Nemusí. Ale pokud chceš prodlouženou záruku, tak se musí dodržet servisní plán předepsaný výrobcem, tj. jakýkoliv servis, který provede všechny úkony předepsané pro servisní prohlídku.
Podle zástupce značky mého automobilu nelze vymáhat servisní prohlídky a opravy v jejich smluvních zařízeních. Odporovalo by to zřejmě zákonům na volný trh. V případě potřeby reklamace však musí reklamující dokázat, že jím vybraný jiný servis vždy postupoval zcela v souladu s nastavenou systematikou, tedy že použil všechny postupy, správně provedené výměny technických kapalin, a že k reklamaci tedy nedochází kvůli zanedbání z jejich strany. Samozřejmě také podotknul, že ta ušetřená tisícikoruna ročně za pozdější problémy s téměř nulovou šancí dostatečného prokázání nestojí. Po ukončení zákonné záruky ještě stále běží rozšířené záruky prodejce a výrobce na mobilitu, ale i na prorezivění karoserie zevnitř, což může být klidně 10 let. Po záruce už je to jedno, stejně jako když ji nehodlám nikdy uplatnit, například na zmíněné prorezivění, když vím, že třeba auto brzy prodám.
futra, nemusíte, ale pokud máte třeba prodlouženou zákuku, máte v podmínkách, že musíte. Příklad, kolega měl nové auto s prodlouženou zárukou na pě let. Při technické po 4 letech mu našel technik, že má zrezivělé části podvozku. Tak to reklamuje...
Pokud nebudete jezdit do značkového servisu, prodloužená záruka nebude.
futra
Už ho máme 5 let a jezdila jsem každý rok .A nyní už po pěti tedy nemusím?
gene, nečetl jsem podmínky záruky, páč nemám takovou smlouvu, ale bylo mi to tak sděleno od prodejce. Bude to tak jak píše Vilík, s se zdůvodněním.
asd1
Prodejce lhal.
Mmch. v případě napadnutí že onen servis nedodržel je důkazní břemeno na prodejci. V podstatě to jen zkouší (garančky jsou slušnej vejvar), ale absolutně to nemají podložený předpisem, ten jde naopak proti nim. Stačí správně sepsaná předžalobní výzva a hned to se zamítnutím reklamace vypadá jinak...
007cz
Proti komu budeš sepisovat predzalobni výzvu za zamítnutí reklamace?
asd1
KS je s prodejcem tak jemu. Zákony jsou celkem jasné, že prodejce tvrdí něco jiného je jiná věc.. Pokud to řešíš správně tak to prodejce projede a zatáhne i soudní výlohy. Problém je, že drtivá většina lidí se bránit neumí a nemá na to prostředky, takže prodejce s vyfakováním často uspěje...
asd1
PS: jde o blokovou vyjímku - nařízení komise (eu) č. 461/2010 z 27.5.2010
Omezení garančních prohlídek pouze na značkový servis = porušení hospodářské soutěže.
vilik*
Teď jde skutečně o to, jestli mi případně stojí za to podmíněně počítat s možností právních služeb, předžalobních výzev a soudy za tu ošetřenou tisícikorunu ročně... Ale díky za poučení o příslušném zákonu.
007cz
Zákony jsou jasné, servis nemá co mluvit do neuznani zaruky a prodejce už vubec ne. Můžeš se soudit s automobilkou, to ti přeji hodně štěstí a ty nejlepší pravniky, nebo s tim co z nejakeho duvodu zapříčinil neuznani zaruky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.