Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

DSG rady a help

Od: honzaneumi odpovědí: 4 změna:
Dobrý večer přeji všem přemýšlím o koupi nového použitého auta a potřebuj pomoc auto je s dsg převodovkou kterou chci zatím jsem měl cca 5 aut a všechny byli v manuálu tak jsem se rozhodl že zkusím automat ať si ujasním co je pro mě vyhovující auto využiju na výlety práce a taky na to ježdění jen tak pro radost po místech kde to neznám.Moje otázká zní jak a kdy co řadit jelikož jsem nikdy automat neměl tak nevím a na různých fórech jsou různé názory takže můj dotaz je hlavně v tom kdy řadit co jestli můžu třeba z D “přeradit” na R jen tak nebo musím zastavit úplně jako v manuálu kdy řadit N to jsem se setkal s názorem že při každým delším stáni a nebo že nikdy jen při odtahu a jestli můžu třeba z D “přeřadit” na S s nohou na podlaze a celkově co s automatem můžu a nemůžu dělat a nějaký rady k ovládání voliče by se taky šikly předem díky všem za odpovědi a přeju hezkej večer.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Při řazení z P na D (P na R) vždy musí auto stát. Vždy přitom držte pedál brzdy!

Startovat lze na P i na N.

Při jízdě se nesmí dát N a jet na neutrál dojezdem třeba k semaforu (u starších koncepcí s hydroměničem pak převodovka prý nemaže, proto se nesmí ani poškozené auto táhnout na laně).

Zařazením za mírné jízdy P se zničí aretace převodovky.

Zařadit z D +/- nebo S za jízdy lze. Bez brzdy, ale i bez plynu!

Řadit se má pomalu s citem a né s pákou hrkat a mávat jak u manuálu. Páka jen ovládá elektroniku. Řadí samotné převody až mechatronika (robot), takže mu dejte čas.

Při řazení nikdy nestát na plynu.


doplněno 12.09.20 10:59:

U převodovek s hydroměničem je lepší na semaforu řadit N. Ale až, když auto stojí (kola). V D režimu a S je převodovka stále v pohybu a nutí se auto rozjet. Po vyřazení na N v této situaci je i cítit, jak se motoru uleví na volnoběhu.

DSG je to asi jedno i když...


doplněno 12.09.20 19:15:

U všech automatů se musí měnit olej 60 - 100 000 dle zátěže, zda se to tahá v terénů nebo s vlekem či jen po městě.

 

nigi
hodnocení

1x
Vím že to nebude odpověď na tvůj dotaz ale když už jdeš do DSGčka, tak věřím že stojí zato zmínit pár důležitých bodů.
1) suchý DSG je na prd a má mizernou životnost (dava se k motorům s menším kroutakem, typicky menší TSI)
2) u mazanyho DSGčka je potřeba ten olej měnit. Nevím kolik teď koncern udává životnost (dřív udával doživotní) ale idealka je okolo 100tisic.
honzaneumi
hodnocení

Zdravím auto je golf v gti rok 2007 motor tam je 2.0 TFSI
nigi
Tak to bude mokré DSG, na "zlepšovák" v podobě poruchového suchého provedení přišli koumaci z VW až později. Nicméně pohlídejte si že předchozí majitel(é) ten olej měnili. Jestli ne a auto má nakrouceno 200k, tak už byla škoda nenávratně napáchána a zachvilku to celé odejde.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]