Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Proplach automatické převodovky

Od: ad521 odpovědí: 11 změna:
Zdravím, jaký máte názor na proplach automatické převodovky? Je to riziko? Nebo radši jen nahradit starý olej novým? (BMW e61 530d rok 2007)
Díky za každý názor! :)

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x
Když už s tím budeš něco nechávat dělat, proč to zrovna neuděláš pořádně? Tedy výměnu oleje.
ad521
hodnocení

Olej chci vyměnit každopádně. Jde mi o to, zda to udělat i s proplachem. Samozřejmě že bych rád, když se tím proplachem vše vyčistí. Ale někdo říká, že ten proplach pre převodovku není dobrý.
No, nejsem mechanik, ale když nechávám měnit olej v převodovce, spotřebuje se ho o dva litry více, nežli je náplň. Ale nikdy jsem u toho nebyl jak to chlapi dělají.
007cz

Z automatu nevypustíš nikdy celou nápln, takže výměna je i zároven "proplach".

hodnocení

1x

I pouhá výměna oleje je riziko. V podstatě 50:50. Buď tím prodloužíš životnost nebo automat zabiješ. Hlavně pokud se olej předtím 250 tkm neměnil. Jestli řadí dobře a auto si neplánuješ nechat na věky, tak bych se na to možná vybod. Spíš se zaměř na odstranění vířivých klapek v sání.

hodnocení

0x
Výměna oleje v převodovce s proplachem byla hned první věc, kterou jsem po koupi a prvotním servisu (filtry/oleje) udělal. Jel jsem s tím teda přímo do autorizovaného servisu ZF.
Nechápu, jaká by měla být rizika, o kterých se tu mluví. To je jako bát se výměny oleje kdekoliv jinde...
Výměnu oleje doporučuje i samotný výrobce převodovky a to každých cca 80tis. km.

Někdy je zřejmě almara na bahno místo oleje zvyklá :)

hodnocení

0x

Měnil jsem už 2x (270000km xtrail T31) a vždy z úspěchem. Rizika? Nepociťuji.

Ale nepíšeš, jestli s proplachem, nebo jenom výměna?

Ptal jsem se na to v servisu taky, a s proplachem dvojnásobné množství oleje. A při ceně za litr tonení zanedbatelná položka.

Děkuji.

Dvojnásobně ne, ale asi o dva litry více.