Nejste přihlášen/a.
V křižovatkách to snad neplatí, ale při průjezdu zatáčkou někde na okresce se ti to může vymstít, protože při přeřazení se změní otáčky motoru a to tak rychle, jak citlivě pouštíš spojku a vyrovnáš rozdíl otáček plynem (pokud rozdíl otáček plynovým pedálem nevyrovnáš, tak ti motor mírně přibrzdí při podřazování a to je v zatáčce na mokru nebezpečné, protože ti ujedou kola a klouznou).
Řadit můžeš, kde chceš. Vyjímka je pokud jedeš po ledu/sněhu pak je lepší v zatáčce neřadit. Pokud dostaneš na mokru smyk v zatáčce, protože jsi řadil jak gumidek tak by bylo dobré příště zpomalit a nebo si koupit lepší gumy a ne ty z Číny co sice vydrží 500 tisíc km, ale kloužou i na suchu Při normální jízdě na normálních gumách se to totiž s běžným autem nemůže stát...
Jeď na Barumech pravoúhlou zatáčku na křižovatce ve 30km/h s čerstvým sněhem a okolní teplotou -3C a uvidíš, že je to snadné a nemusíš ani závodit.
A bez ASR a ESP pochopitelně.
To platí pokud máš moderní oturbenej litrovej tříhrnek, kterej motorem prakticky nebrzdí. Když to uděláš s dvoulitrovou naftovou atmosférou, tak kola utrhneš na suchu (pokud nemáš motorem srovnaný otáčky odpovídající převodu a rychlosti). Na sněhu/ ledu je to utrhnutí samozřejmě nejpravděpodobnější, někdy stačí jen v zatáčce ubrat plyn a kola se protáčejí = sune se to rovně (opět klasicky silná naftová atmoséra)
Autoškola = ptej se instruktora, je tam od toho aby ti to vysvětlil..
Obecně platí v zatáčce se neřadí. Ale často je potřeba řadit i v zatáčce, má to svoje pravidla (obecně "neškubat" motorem při puštění spojky = plynem srovnat otáčky). Čím rychleji jedeš tím důležitější je umět v zatáčce správně řadit. (nejen)
... protože jsi řadil jak gumidek
Tazatel ještě neřadil. Jen se ptá.
Já tak taky neřadil, jen popsal situaci, jak by se vůz choval.
...
Text jsem pochopil, ale byl tak hrozně napsán, že jsem ho musel číst 4x a doplnil své stanovisko.
****
Při normální jízdě na normálních gumách se to totiž s běžným autem nemůže stát...
K normální jízdě patří i krizové brždění (spadne strom na cestu, ožralý motorista ti vjede před čumák do protisměru, vběhne srnec, atd... takže normální? co je normální? Normální je předvídat, mít kvalitní gumy (na tom se shodnem všichni) a jezdit tak, aby auto nešlo do smyku (čili bezpečně).
Na jedničku můžeš jet tak maximálně za traktorem do prudkého kopce.
Jinak po rozjetí na jedničku řadíš ihned dvojku.
A pokud nemáš zkušenosti, tak se zatím snaž v zatáčce neřadit. Měj už před zatáčkou zařazenou vhodnou rychlost a tou zatáčku projeď.
Ale od toho děláš autoškolu, aby ses toto všechno naučil nebo se zeptal instruktora, který sedí vedle tebe v autě.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.