Nejste přihlášen/a.
Dobrý den . Mám motor 4taktní o výkonu 6,5 HP s bočním vývodem hřídele o průměru 20 mm a drážkou na klín . Mám taky traktorek domácí výroby , ale je tam vadný motor dvoutaktní -175 ccm ze staré motorky ČZ.! Jak to prosím spojit s převodovkou ŠKODA 4 1zpátečka tak aby to jeko a jakou tam dát spojku mezi motor a převodovku? Děkuji předem za radu .
S pozdravem Jan B
Tak tuhle opičárnu bych nepáchal. Motor ČZ 175 je v monobloku s převodovkou. Ať je vadný motor nebo převodovka (z dotazu není jasné), buď bych sehnal jiný motor ČZ 175 nebo podobný monoblok, nebo bych celou konstrukci předělal a dal tam samostatný motor a samostatnou převodovku. Ovšem ta předělávka by se do toho šasi asi dost těžko vešla.
Takže buď dát stejný/podobný monoblok (třeba Jawa 350), jako tam byl dosud, nebo celou konstrukci předělat
No fakt je, že motor ČZ 175 nemůže být vadný tak, že by se nedal opravit. Jestli je zadřený, tak výbrus stojí pár korun a je to otázka 4ks matek.
Pokud trváte na 4taktu, tak bych zůstal u koncepce "vše s osou kolmo na směr jízdy". Tedy na tu hřídel motoru řetězové kolo (nebo řemenici) a řetězem (řemenem) pohánět převodovku. Tu škodováckou byste tam musel dát i se spojkou, ale napojení na spojku nebude legrace. Pokud je vadný motor a převodovka OK, šlo by vyndat píst a ojnici a spojku s převodovnou ČZ 175 použít. Ani to není snadné, asi by bylo jednodušší to vyhodit i s klikovkou a vyrobit místo klikovky jakousi hnací hřídel.
Když to shrnu, tak na 95% bude levnější, rychlejší a spolehlivější dát do kupy ten motor ČZ 175 nebo sehnat podobný.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.