Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Počítání zubů při zařazení 2

Od: zoubek odpovědí: 3 změna:
Dobrý den, docela často se mi stává, že u své Octavie 3 1.6TDI 77kW 5kvalt chytnu zuby při řazení z 1 na 2, když mám otáčky nad 3000 při rychlejší akceleraci... Zuby chytnu pouze občas, ale divné je, že je chytnu i když stojím na spojce...
Nenapadá vás něco? Dále slyším vrzajici spojkový valec
doplněno 23.08.20 17:59: Proč řazení v tak vysokých otáčkách? Protože občas si rád zajezdim dravejsim stylem jízdy.
Na volnoběh 2500ot (RJ více nedovolí) a pustit spojku. Kola jdou lehce do prokluzu a hned dávám 2, ale prostě při těch otáčkách občas chytnu zuby i když na té spojce nějakou dobu stojím... První varianta byla, že mohou být KO synchrony, které nestihnou zastavit ozubená kola v převodovce a nebo špatná spojka...
Auto jsem dával do servisu s tímto popisem problému i s názornou ukázkou.. Auto v servisu stalo cca 2 dny, kdy mechanik zkontroloval vše, co se převodovky a spojky týče a odhalil pouze vyschly spojkový valec, který vrzal... Válec promazal a spojka šla nějakou dobu krásně lehce sešlápnout bez pazvuků... Vydrželo to asi 2 měsíce a poté to zase pokračovalo...
Jinak, co mi ještě říkal, tak že prý ta převodovka není dělaná na sportovní jízdu, což samozřejmě chápu, ale určitě mi nepřijde normální abych chytil zuby se seslapnutou spojkou při vyšších otáčkách...
Občas cítím i lehký odpor při řazení 2->3... Jako kdyby jsem se cca 1cm před koncovou polohou 3st zasekl lehce o nějakou "překážku", takže to částečně působí, jak kdyby tam ta trojka byla, ale není... Je potřeba ještě trochu zatlačit, aby zapadla...
Poslední věci je pak to, že když mám zařazenou trojku a prejedu nějakou větší nerovnost, tak se mi paka úplně zachvěje... To samé při prudké akceleraci na trojce z cca 2300ot... Páka se pohne o cca 1-2cm dozadu.. u žádného jiného auta to nedělalo a že jsem jich už pár měl a několik milionů kilometrů najel...
Když auto ještě bylo v záruce, tak jsem to řešil ve škodovce, kde mi bylo vždy řečeno, že je to normální, že problém nikde není, že zavěšení motoru a převodovky několikrát kontrolovali, ale že nic nenašli... Že je to normální, že pohyb se musí někam přenést... Ale proč to třeba předchozí své generace Octavií nedělaly? Aha...

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Zkontrolujte si hladinu v nádržce brzdové kapaliny a nechce si odvzdušnit spojku. Na 90% to bude tím.

 

hodnocení

1x

A proč se řadí nad 3000 ot. motoru.

Při přeřazení sundám nohu z plynu a téměř současně stisknu spojku. Tím pádem nemůže mít motor 3000 ot.

Já mám auto 50kW a když řadím nahoru tak motor má kolem 1000 ot. a "žádné zuby nepočítám".

I když jsem jednou slyšel na parkovišti, že "počítal zuby" i když stál.

Pokud se jen mačká spojka tak bych tomu věřil.

Obávám se, že tímto způsobem brzo odejde převodovka a nebo spojka je před smrtí.

 

hodnocení

1x
avatar diesel

Asi je něco KO-buďt Vaše umění nebo spíše spojka (seřízení, sjeté lamely...). Na Xantii LFY řadím klidně bez inventury převodovky a beze spojky jak nahoru tak podřazuji, tedy mimo rozjezdu na 1° se spojkou.Na současné Premacy DiTD počítám zuby jen když málo sešláonupedal spojky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]