Nejste přihlášen/a.
Chtěl bych po letošní solné zimě ošetřit výfuk...Není ještě rezavý, ale právě proto bych ho chtěl něčím přetřít alespoň na rizikových místech aby vydržel a nezačal kvéct...
Co je na tohle ideální kromě stříbřenky, se kterou nemám dobré zkušenosti (vydržela na jiném autě měsíc až dva).
Děkuju
Na výfuk nic moc nepomůže , nepatrně jakž takž zinek ve spreji . Většinou vám výfuk shnije zevnitř. Takže ať děláte co děláte stejně odejde u benziňáků zrezne dříve než u Dieslu. U nákupu nového se vyplatí si připlatit za pohlinikovaný a kouknout na váhu výfuku.
Stejný výfuk může vážit 10Kg a nebo taky 4Kg pak je jasné jaká bude životnost. Zkuste tedy ten zinek a nebo spray na zahradní krby ,ale velké zázraky nečekejte.
Já jsem snad nikdy nezpozoroval korozi výfuku uvnitř.Vnitřek byl vždy pokryt souvislou vrstvou karbonu a sazí a jestli se dovnitř nedostane voda , nedochází k výrazné korozi.Pokuste se nepotřebný výfuk rozpárat a podívat se. Koroze výfuku podle mně nejvíce řádí v místech zaválcovaných spojů (tlumice) , tam kde se dlouhodobě zdržují nečistoty (prach , bláto) a tam kde dochází za jízdy k ostřikování teplého výfuku vodou z kaluží na silnici. Při ochraně se zaměřte na tato místa Životnost výfuku je odvislá od jeho povrchové ochrany , materiálu výfuku a ochraně před odstřikující vodou a vlhkostí. miro
Michale, musíte počkat, ještě není žádný nátěr, který prokazatelně prodlouží uměrně nákladům a pracnosti, životnost výfuku. Bohužel, a to se snažilo lidí,
"Si představte, mydlíte to hodinku pěkně 80km, rozpálí se plech, a najednou ledová kaluž, flák na výkup. Víte jak se musí výfuk leknout z té studené vody? Oklepe se až mu barva odpadne"
dle rychlosti a "fláknutí vody na výfuk od kola" to odhaduji na MB1000 , Š 100-110, Š105-130 Je tak?
ar. je vidět, že jste šikulka znalý.
ale to je o mě všeobecně známo, že jsem škodovkář.
Nebo snad jsou auta, který mají dva až tři díly výfuku pod autem a nestříký na ně voda?
Jasně že to cáká i u ostatních ,ale tam to není takovej šok páč není tak rozpálenej. Toto byla a je bolest škodověnek kde jdou žhavé splodiny rovnou do tlumiče a tan pak jasně trpí. Když má někdo ještě chudou směs tak má výfuk (trubku k tlumiči) pěkně červenou a to pak klidně praskaj i sváry jak se to schladí. U modernějších aut to cáká hlavně na poslední díl a ten už tak ropálenej není, tam je spíš problém ,že zevnitř pořádně navyschne a je vněm voda.
Ne polemizovat je zbytečné to jedině ve volné diskusi tady by nás maverick setřel. Je jsané ,že se shodneme natom, že toho moc nepomůže jedině to nechat žárově pozinkovat, kadmiování se už snad ani neprovádí a galvanickej zinek taky moc nepomůže.
Jinak nic proti škodověnkám jako v každé české rodině se nějaká najde i unás.(otec Š100)
Ještě malinkatou poznámečku nesouvisící z dotazem. Nejhorší výfuk jaký jsem kdy viděl byl na Renaultu 5 tam ho frantíci umístili do levého podběhu nad kolo a to potom krásně hnil tlumič výfuku a hlavně podběh.
Š 100 jsem měl jako první vozidlo.Za jeho život jsem vyměnil výfuk 3 x,bez jaké¨koliv úpravy.Ti,co ho každý rok natírali vším možným,ho měnili stejně se mnou.
U 105ky jsem měl původní výfuk 8 let.
U Formana také,ale ten byl z druhé ruky.Pak jsem ho vyměnil a formana prodal.
Myslím,že za cenu těch výfuků se nevyplatí do nich investovat.
JABRAKA
8 roků? to nic není počítám že otec ho tam má tak 13-15 let, ale bude to hlavně tím že posledních 10 roků najede tak 100Km ročně ano není to překlep 100Km za rok furt mu tvrdím ať se toho už zbaví že i taxik by ho přišel levněji, ale on svoji Barušku nedá.
Vždycky se tady musím smát jak se někdo dohaduje že 10 let starý auto je nesmysl aby měnlo najetejch jenom 100000 že je stočenej tachák, Otecko ji kupoval novou v 72 a má najeto 87000. Je to ale schumacher co.
Kolega má v garáži na zdi výfuk co přežil jeho 120, bohužel je z nerezu / dneska neraálné kvůli ceně a práci/ - komplet, mně se osvědčilo za 50-, pozinkování noveho výfuku na formanovi vydržel 6 let...nyní opel a tam je origo, ale až budu měnit nechám ho zase pozinkovat a zvažuju i vnitřek ale tam nevím, nevím jestli se jim to vevnitř podaří dobře odmastit v lázni, zkoušel jsem už vodní sklo, smalt, ale vše marné...jedině snad ten zinek - pokud nebyl z kalitního plechu a třeba to nemělo vúbec vliv, jak bylo řečeno výše tlouštka a kvalita plechu je základ...hezký den
Vlastní zkušenost:
V 80-tých letech jsem u své Škoda 120 obalil celý tlumič azbestovou šnůrou síly cca 6 mm (kolem dokola) celé to obalil silnějším alobalem a to celá omotal hustě vázacím drátem aby to drželo. Tato úprava vydržela cca 9 let, až jsem auto prodal, víc jsem ho neviděl, tak nevím jak to dál dlouho vydrželo.
Evidentně musel výfuk hnít zvenku - známí výfuk vyměnili několikrát, když neměli tutu úpravu.
Potom jsem měl diesly, tam jsem to neřešil.
Jen pro zajímavost přikládám foto výfuku ,který jsem tu mněnil v pátek. Je z Fordu Escort. Z venku vypadá ještě dobře že , ale zevnitř už to takové není. Ta černá voda vytekla z výfuku po vyříznutí. Snad to mluví samo za sebe.
Ješkovi oči tak to nepovím já nejsem majitel já jenom opravoval, ale vzhledem ktomu že jde o výfuk Fy Aluminox a Escort byl z 97 tak předpokládám že to mohl být origo.
Nezáleží ani tak na značce,jako na tom, zda byl celý výfuk z jednoho kusu nebo zda jej bylo možno rozebrat (ne rozřezat) na díly?
Nebo myslíte jestli jako třeba u Fábie nebo Citroenu Saxo 900 je prostřední díl vcelku i s katem? Takhle to ale Escort 1.6 16V nemá ten má originál výfuk ze 3 dílů už z výroby.
Z výroby je výfuk od kat. z jednoho kusu, proto se musí při výměně rozřezat. Máte-li na Escortu výfuk montovaný z dílů nejedná se o originál prvomontáž.
Nevím jakého máte Escorta ,ale 1.6 zetec má kat na prvním dílu (svodové koleno) a pak je příruba prostřední díl a pak je třetí díl spoj trubka na trubku. Takto je to originál od prvovýroby ať už u Escorta vyrobeného v německu kde se montují výfuky Motorcraft tak i u španělského kde se montoval výfuk Aluminox. Jestli si to náhodou nepletete s Focusem.
Nejspíš to tak asi bude.Je docela možné, že se pletu já a houby si pamatuji jak vypadá výfuk z prvomontáže, ale že se zrovna tak plete i dílenská příručka je trochu divné. Zde malý výňatek : " Při výrobě je sériově zabudováno dvoudílné výfukové potrubí, které při výměně nahradíme trojdílným výfukovým potrubím. Při výměně ... musíme potrubí rozříznout".
Nevím jakou příručku myslíte jen doufám že né Jak na to. Tam v těch radách bývají fakt hovadiny. Nicméně mrkněte na odkaz origo výfuků Ford. fordoriginalnidily.cz/...
Pokud se jedná o originál díly které se montují v prvovýrobě tak ano, ale jak tak koukám tudy cesta nevede. Pokud se musí výfuk řezat za katem kvůli výměně prostředního dílu tak se musí použít spona. U Escorta je prostě příruba a výfuk ze tří dílů už od prvovýroby,ale to je stajně jedno. Teď koukám 5:13? v kolik vstáváte? Brrrrrrrr.
No páni jeden den jsem nebyl u internetu, a jaká se rozvedla diskuze ohledně toho nátěru na výfuky...
No Milan Cukrář to uvedl asi nejlépe, žádný nátěr zřejmě ještě nebude... Taky jsem si to myslel, ale doufal jsem...Ale nějakou alespoň malou šanci bych dával nějakému spreji, ten přeci při dobrém nanesení vrstev neudělá jednu velkou silnou vrstvu, která pak odpadne a nechá výfuk ještě více nechráněný, protože spolu s tím sloupne i nástřik předchozí
Dobře zněl ten zinkový sprej, zkusím ho a dám vám tu pak (po odzkoušené době) vědet...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.