Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Panenka - napuštění oleje

Od: regirungsoldat odpovědí: 5 změna:
Zdravíčko, mám problém s panenkou a kámoše zevla. Půjčil si ji, zvedl auto a při spuštění vyšroubil výpustný šroub, ale úplně ho vytáhl ven, takže všechen olej venku. Chtěl bych ji opravit, ventil jsem zašroubil zpět a oddělal úplně nahoře takovou záslepku a tudy po injekčních stříkačkách napustil olej. Jenže, když jsem ji chtěl zvednout tak nějakým záhadným způsobem jde, ale už nejde samovolně při povolení ventilu dolů. Nic z ni nevypadlo. Dá se taková věc ještě vůbec nějak zprovoznit? Bylo by mi ji lito vyhodit, zvedala hodně vysoko. Přikládám foto
Díky

Panenka - napuštění oleje
Panenka - napuštění oleje #2

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar amper

S dovolením se vložím do diskuse, neb jsem se, krom jiného 10 let živil opravou podobných zařízení. Jak je již psáno, olej se nalévá do dvojitého pláště po vyndání záslepky. Nalévat ho stříkačkou je sice na dlouhé lokte, ale v domácích podmínkách asi to nejlepší. Nalitím až po nalévací otvor nic nezkazíte. To, že píst panenky nepadá samovolně dolů je v pořádku. Odpor ve spojovacím kanálu je dost velký a těsnění kolem pístu by taky nemělo nic pustit. K odvzdušnění: Vzduch se může nacházet v prostoru pod pístem společně s olejem, což je nežádoucí, poněvadž vzduch je stlačitelný. Pokud při pumpování jede píst nahoru, vypumpujeme ho až do horní úvrati. Poté povolíme přepouštěcí (nikoliv vypouštěcí) šroub, což otevře cestu tekutinám (kapalina + plyn) v prostoru pod pístem a zatížením pístu (stačí polovina Vaší hmotnosti, tedy sešlápnout nohou) vytlačíme vše zpět do nádrže (sešlápnout na doraz). Tam už si gravitace rozebere olej a vzduch zvlášť.

Pokud by zatížení nohou nestačilo, je něco špatně, ale s tím jsem se nesetkal, obvyklý problém je přesně opačný, a sice, že přepouštěcí ventil propouští a píst pod zátěží padá. A tady velkýho bacha. Pokud by to mělo snahu padat, okamžitě to vyhoďte (nebo svěřte odborníkům, pokud budou mít vůli). Já pokusy s kuličkou na dálku řídit nebudu a Vy auto neunesete.

 

kare
hodnocení

0x
Záslepka slouží i ke kontrole hladiny. Opravit se dá stačí naplnit správné množství hydraulického oleje a odvzdušnit :)
regierungsoldat

Aha, díky, a to odvzdušnění probíhá jak? Naliju olej a..?

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Vyndáte černou gumovou zátku, tam nalejete hydraulický olej.

 

hodnocení

0x

ale mu funguje akorát nepadá samovolně dolů,to může být i novým olejem nebo se dostal do přepouštěcího kanálku nějaký bord...jak stuha jde dolů?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]