Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Evidenční kontrola - kryty kol

Od: blek odpovědí: 24 změna:

Zdravím, koupil jsem svoje první auto a jdu s nim na evidenčku kvůli přepisu. Dostal tuto informaci: Žádáme vážené řidiče, aby k technickým prohlídkám včetně evidenčních kontrol přistavovali vozidla bez okrasných poklic nebo krytů kol. Platí i pro kryty kol upevněné pod šrouby kol.

moje otázka tedy zní, jesti musím sundávat kryt pod šrouby viz foto. Jedná se o Ford Mondeo 2011.
Předem díky za rady.


Evidenční kontrola - kryty kol

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
avatar mikihans
Ne, máte tam ALU disky, žádné kryty na nich nejsou, tedy není co sundávat. Sundávají se plastové kryty plechových disků.

 

hodnocení

4x

Ano. Evidenční kontrola spočívá v porovnání všech údajů v ORV (dříve TP) a skutečného stavu. Jedním z kontrolovaných údajů je i kontrola rozměru ráfku, který má označení právě pod krytem kola (poklicí).

 

hodnocení

4x

Pokud dobře vidím,jedná se o ALU disky ne o kryty kol. Byl jsem na STK lonii na jaře se služebním a musel jsem sundavat kryty , předloni na jaře se ještě sundavat nemusely

Když jsou to lité,proč je vidět pod stříbrnými paprsky ještě plecháč?

asd1

Tam je vidět leda kotouč ;)

Asi by to chtělo lepší foto, já tam tedy vidím plecháč. i když u ventilku to opravdu vypadá jako llitý,ale snad není tazatel úplný idiot aby nevěděl že má lité na kterých nejsou poklice?!

Tohle jsou na 100% liťáky

 

hodnocení

3x
avatar diesel

A co jako chcete? Potvrdit od nějakého rádce ,že je to ze strany STK zbytečná buzerace?ANO kryty na kolech při EK a TK nemají být.Dokonce jak jste uvědl jte to jejich dp.četl a ještě se ptáte.Jak přes poklice zzkontrolují zda jsou správné disky-něklteré origo disky mají z venku vyraženy potřebné data.

 

mathew
hodnocení

2x

Ani jedna odpověď na otázku, ale palce přibývají... Nevím co by jsi chtěl na tom kole, které jsi vyfotil ještě tak sundávat? Už nic sundávat nemusíš. Renault má zakryté i šrouby a taky není nutné nic sundávat. Sundávají se pouze poklice, případně další věci, které překážejí kontrole, ale to není tvůj případ takže to neřeš.

xenofob

EK bude nevyhovující protože na kole chybí 1 šroub

Jinak vyhláška platí, ano, přistavuje se bez ozdobných krytu kol

Žádný šroub nechybí, už od pohledu je tam pojistný šroub.
xenofob

jeden obyčejný chybí, ,od pohledu jsou tam 3 normální jeden bezpečnostni a páty chybí, zrejme se tazatel pokoušel sundat ozdobný kryt

 

caesar*
hodnocení

2x

Jak na evidenční kontrolu tak na řádnou STK musí být vozidlo na lince bez krytů kol, i u vozidel, kde jsou kryty pod šrouby. Nechápu, když víte že na STK kam pojedete to požadují tak proč se na to zde ptáte? Ale budiž. To že v "diskusi" do toho byla zamotaná i kontrola geometrie je už někde jinde, to je součást řádné STK a ne evidenční kontroly. A ještě malý dodatek k diskusi. Argument, že před "iks" lety se některý úkon nedělal a dnes se dělá je také dán především tím, že doba pokročila, dnes se vozidlo (od určitého data, přesně už si to nepamatuji) na lince STK i při evidenční kontrole musí fotit (přední, zadní pohled, stav km, identifikační údaje a pod.) a fotodokumentace se archivuje. A pochybuji, že technik STK si riskne, např. ponechat kryty na kolech, nebo u přívěsného vozíku dodatečně montované mlhové světlo ve vzdálenosti menší než 10 cm od brzdového světla, když ví, že je to nafocené, archivované a pokud to zjistí kontrola, riskuje i ztrátu osvědčení. Omluvám se, trochu jsem se "rozpovídal", ale nedalo mi to, protože na STK jsem v rámci profese několikrát denně a situaci znám. Naštěstí, pro nás pro všechny, kteří jsme denně na silnicích, doby, kdy se na některé STK vozil pouze techničák pro razítko jsou již dávno pryč.

 

hodnocení

0x

Sejmutí krytů je u TK nezbytné, protože kryty "překáží" při měření a kontrole geometrie

Z vlastní zkušenosti s kontrolami na STK. :) Při přecházejících devíti kontrolách na nejmenované STK v posledních dvaceti letech nikdy nepožadovali sejmutí poklic, protože geometrii nekontrolovali. Přes zařízení na měření s autem jen projeli (prohlídce jsem byl vždy osobně přítomen). Ostatně, byl bych rád, aby geometrii zkontrolovali, když je to v ceně za STK. Požadovat, aby geometrii zkontrolovali jsem se neodhodlal, nějak by mě to jistě "vrátili". Při kontrole v prosinci 2016 však najednou požadovali sejmutí poklic, geometrii opět neměřili, takže zbytečně. Podle mého je k sejmutí poklic nyní jediný důvod, t.j. nově zavedené fotografování auta před a během kontroly. Aby "neprasklo", že geometrii neměří.

janh*
Jakou geometrii...co to tady plácáš?
Geometrie je vůbec nezajímá.
Zajímají je rozměry disku a hodnota ET xx .
Vůle přední nápravy se zkouší přes podložku pod koly a pneumatickým posuvem...
Změřit ti můžou akorát sklon světlometů...

janh Dobrý den, tak nevím, kdo tady něco "plácá" , ale já to určitě nejsem.*smich*

Proč tedy mají na začátku linky zařízení na kontrolu a měření geometrie? Proč je v příslušném zákoně a předpise kontrola geometrie předepsána. To že je "to nezajímá"je ušetřená práce za kterou si nechají zaplatit!

Malá citace:

" Co se na STK v r. 2020 především kontroluje?

Na stanici technické kontroly sebou musí řidič dovést kromě auta v dobrém stavu malý technický průkaz, zelenou kartu, ale také velký technický průkaz. Pracovníky kontroly na vašem voze především zajímá:

Identifikace vozu podle jeho vin a shodnost s ostatními evidencemi.

Řízení, geometrie a další funkce.

Brzdný systém kontroluje se mimo jiné účinnost brzd.

Stav podvozku a jeho částí, které jsou připevněné. Sleduje stav koroze i na karoserii.

Motor a jeho výkon.

Výfukový systém.

Zda jsou ve voze všechny bezpečností pásy a jsou funkční, airbagy, povinná výbava. Do povinné výbavy patří správně vybavená lékárnička, hever, rezerva, klíč na kola, sada pojistek a náhradní žárovky.

Součástí STK je také měření emisí."

Aby jste se napříště vyvaroval "plácání"na zdejší poradně, na stránkách v následujícím odkazu máte materiál pro dodatečné samostudium: autook.cz/...

Máme tady teda u nás nějakou divnou STK - na dvou různých stanicích mi geometrii předních kol vždy kontrolují, jak u soukromého, tak u firemních. Asi nějaký lepší oddíl :)

To buďte rád, dělají to tam u Vás poctivě. U nás a také u p. "jahna" je to jinak, já to na rozdíl od p. "Jahna" ale neschvaluji.

janh*
Vy jste viděl na vlastní oči měřit geometrii přední a zadní nápravy na StK...?Tak to prosím foto...
Je jim úplně jedno zda to má sbíhavost 1mm nebo centimetr...
Nesmí to být vzhledově "nabourané"...každé kolo jinak.

Kontrolují vůle,čepy,řízení...ale geometrii asi ne

 

@janh - vzhledem k tomu, že na tu STK jezdím s vlastníma očima, tak ano, viděl. A příště si nejdříve přečtěte, co jsem napsal a teprve pak ze sebe dělajte nejchytřejšího odborníka přes STK v ČR. Jasně jsem napsal, že měří geometrii jen přední nápravy. Je fakt úžasné, jak přesně víte, co v kterém městě přesně na STK měří. Takové všeználky miluji. Jo a přeji Vám hezký večer a mě už prosím ze svých reakcí vynechejte.

jurajjuraj*

na kazde stk meri geometrii , ale ne vsechno co se tyka geometrie je chyba B nebo C, jenze TAZATEL SE PTA NA EVIDENCKU a tam je geometrie nezajima

asd1

Asi jak kde, tady geo neměřili nikdy *smich* Možná když by viděl křivě sjetý pneu tak by to změřil...

Před obdobím fotek ani nevyžadovali sundat poklice, teď když se fotí tak dolu musí *smich* Jde o údaje na ráfku (rozměr + ET) a taky jestli na kole jsou všechny šrouby/ matky (pod poklicí nejsou vidět)

Na tom liťáku se ta středová krytka nesundavá...

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

stredni krytku na alu kolech sundavat nemusis

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma evidenční kontrola

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]