Nejste přihlášen/a.
No... Těsnění pod hlavou to klidně být může, nemusí vždycky jít jenom voda do oleje. Taky to může být prasklina jinde. Kupující nepíše, co konkrétně na tom stálo 3800? No a konečně, Cruze za 60 000, co asi tak čekal, když ta auta jdou běžně přes 100... Jestli to oprava za 3800 spraví, může být šťastný. Možná to i bude nějaký zvláštní člověk, normální nepůjde kupovat auto výrazně pod cenou s tím, že ještě bude hledat závady.. Tedy jestli není nějak bourané, hodně otlučené nebo tak něco, to by mohlo cenu vysvětlovat.
Ale spíš bych to zkusila s kupujícím trochu jinak - auto se neprodávalo v servisu a co se dělo ten týden do chvíle, než tam dojelo, to neví možná ani kupující. Párkrát plyn na podlahu u studeného motoru a může být vymalováno... "Plno oleje" bych u Cruze 1.6 brala víc než litr a půl (celková náplň je lehce přes 5 litrů), takže jestli to tak bylo v okamžiku prodeje, mohl se toho snadno všimnout, olej ve vodě a chybějící olej v motoru nejsou skryté vady. Pokud má dojem, že to vada je, neměl nic zkoušet spravovat, ale začít situaci řešit s prodávajícím.
Taky může mechanik jednoduše lhát, jestli nějaký "Pepa z garáže" říká, že dolil "plno oleje", to moc neznamená. Pokud by chtěl auto vrátit, trvala bych na autorizovaném servisu a detailním popisu závady. Potom, podle toho, kolik kilometrů najel, bych to buď nechala být, nebo mu naúčtovala půjčovné - i hloupá koruna za kilometr může zabolet, jestli jezdil hodně.
První dva body jsou úplný blábol. "Pokud je něco s motorem", má to tolik různých projevů, že je nemusí při koupi auta s jistotou poznat ani zkušený mechanik. Ani moc nevěřím, že vznikne posudek (kdo ho bude dělat?), který určí, že v okamžiku prodeje už závada existovala. A vlastně i obráceně, kdo by asi tak dal kupujícímu záruku, že je motor po roce od opravy v pořádku.
Třetí bod je taky nesmysl, pokud nebylo výslovně uvedeno, že závada klimatizace je způsobena nefunkčním kompresorem.
Čtvrtý je snad samozřejmost, ne že by to něco měnilo.
Pátý bod souvisí se skrytými vadami, ne s běžným opotřebením.
Šestý úplně nechápu, návštěva servisu je přece plně na rozhodnutí kupujícího a přímo nesouvisí s odstoupením od smlouvy.
K sedmému bodu, auto v popsaném stavu samozřejmě nemá cenu vozu ve stavu perfektním, ale to je všechno záležitost nabídky a poptávky. I po zkoukunutí Sauto ( sauto.cz/...) a Mobile.de ( mobile.de/...) si pořád myslím, že 64 000 Kč je slušná cena i přes nefunkční klimatizaci a horší karoserii.
A ještě moje poznámka, jestli je tohle projev kupujícího, hodně to o něm prozrazuje.
Pokud to někdo vidí jinak, snad mě doplní nebo opraví.
Ještě mě napadlo doplnění k prvnímu až třetímu bodu, jak chce kupující prokázat, že po týdnu ježdění a návštěvě servisu je v autě pořád ten stejný motor a součástky klimatizace i karoserie, které byly ve vozidle v okamžiku prodeje?
Odstoupení do 14 dní bez důvodu platí pro koupi na dálku tj. např. e-shopy. To není tvůj případ.
Mmch. vady se reklamují tak že jedná s tebou. Pokud to dal někam do servisu tak to je jeho problém a tím ztratil nárok na cokoliv - mohl tam něco poškodit, vyměnit celý motor atd.
Slušně ho pošli do háje a dál s ním nekomunikuj. Při předání bylo v pořádku a cokoliv dalšího je běžné opotřebení. Dál se s nim vůbec nebav.
14 dnu odstoupeni od smlouvy? to si nejspis plete s nakupem po internetu
vubec bych se s nim nebavil, ani posudek z oplu mu nic nepomuze, navic, mechanik tam udelal neco za 3800,- tak s tim bych ho rovnou poslal do haje, jsou dneska takovi kteri tam nalejou zazracnou vodicku a mysli ze to opravi motor
a priste pri prodeji dopsat ke smlouve papir o stavu auta kde bude u vseho napsane, doporucena kontrola/oprava, tim konci cele saskovani kdyz clovek proda auto idiotovi
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.