Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Hučení od 80kmph

Od: dvojtech odpovědí: 7 změna:
Ahoj, zkusím v heslech popsat problém s vozem. Když jedu přes 80-100kmph,slyším od motoru zvuk, jako kdybych motor potřeboval preradit na vyšší stupeň, přitom ale jedu už na nejvyšší (kodiaq, 2,0tdi 110kw automat). Komtroloval jsem a hučení nesouvisí s otackami... I když si podradim, zvuk se nemění, nebo když na neutral slapnu na plyn... Tak nic... Pokles výkonu motoru nijak nepozoruji, takže tipuji, že motorem to není. Hluk je jako by takové aerodynamické hučení. Hádám, že nějaké ložisko, ale jaké...
Co řeším... Auto je na operak jako taxi a za měsíc a půl ho vracím. Za tu dobu najedu ale klidně 8-10tis km... Takže dilema, zda rvát peníze do opravy auta skofinu... Jestli mi. Uznaji záruku fakt nevím... Nebo to chvilku drtit a pak raději 2 týdny před skončením nájmu vrátit...
Auto má 136.000km. Motor jel v podstatě 2 roky nonstop, takže ty loziska mají za sebou cca 4000hodin prace. Díky za jakékoliv postřehy.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar kejikl

Pokud jsou to ložiska, zvuk je většinou s rychlostí hlasitější a v pravo nebo levostranných zatáčkách se zesiluje či zeslabuje.

dvojtech
hodnocení

Takže hádám, že když nechci problém prohloubit než auto vrátím, tak to asi raději držet v nižších rychlostech(?)
Od rozvodu by to být nemohlo?
Jinak je fakt, že když zatočím volantem doleva tak slyším takový cvrlikani... Někdy jen když doleva, někdy i když doprava... Ale to slyším jem v nižších rychlostech.. Ve vyšších jen to hučení... Cituji babičku, kterou jsem teď vezl: "jako když fouká vítr *

Pokud je to ložisko kola a je načaté hodně, tak to musí být slyšitelné i při zvednutí na hever a roztočení kola rukou.
Zároveň už na kolu může být cítit vůle.
Zajel bych do servisu a nechal si závadu diagnostikovat. Mechanik Vám určitě řekne, zda se s tím dá ještě 10tis km najezdit.
Pokud ne a oprava by byla drahá, auto vrátíte.

 

hodnocení

0x

Zdá se, že váš odhad je správný a vypadá to na ložisko kola. Které, to už je otázka pro mechanika, protože uvnitř v autě stěží poznáte, zda je to vzadu nebo vpředu a prakticky vůbec nepoznáte, zda je to vlevo nebo vpravo. Ten zvuk se totiž karosérií přenáší.

 

asd1
hodnocení

0x

Normální je řešit to hned a ne to nechat doj...t

Neni operák náhodou že servis si řeší vlastník?

dvojtech
hodnocení

servis si řeší najemce, resp provozovatel vozidla. Tj já. Ale při vrácení se neřeší technický stav, jen pripadne poskozeni. Takže ano, samozřejmě řešit hned. Nicméně, smluvně mohu využít jen autorizovaný servis, tzn mastná služba a bylo by hloupé kvůli jednomu měsíci do jejich auta investovat. Proto sbírám postřehy. Řeším, zda to auto ustoji, nebo jestli ho hold nemám raději odstavit...
Minule se takhle vracela oktavka s úplně ko spojkou na výměnu a řešili se jen poskrabany kola a liznutej naraznik... Takže tak
asd1

Co přesně to je a jak dlouho to vydrží do rozsypání = volejte věštce *smich*

Obecně valivý ložisko začne vrčet, pak to chvíli drží a jak se zvuk začně měnit/ sílit tak se rozsype rychle...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]