Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Závada/záhada startování Felicie 1.3MPI

Od: erko odpovědí: 22 změna:

Dobrý den,

potřeboval bych poradit. Stala mi taková věc u Felicie 1.3MPI. Dnes ráno cestou do práce i z práce vše OK, ale na mezizastávce v obchodě se mi po návratu nepodařilo nastartovat auto. Baterie vybitá nebyla a není, ale auto nic. Po hodině jsem zkontroloval pojistku č.4 - modrá 15A a vyměnil za druhou, ale taky nic, takže jsem ji zase vrátil. Poklepal relátka v pojistkové skříňce, protože jsem nevěděl které je určeno ke startování, a na alternátoru poklepal tu malou "destičku" jak z ní vede konektor. Pak mě ještě napadlo s autem popojet asi 10cm uvolněním ruční brzdy. Poté se auto chytlo a nastartovalo. Netuší prosím někdo čím to může být, co odchází a na co si dát pozor? Co případně "preventivně" vyměnit při popisu tohoto problému? Nerad bych aby mě auto nechalo ve štychu. Děkuji za případnou radu.

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

Zkontrolujte vpodstatě tyto věci.

Šedé relé X na odlehčení elektriky (odpojuje při startování všechny spotřebiče až na obrysová světla a varovná světla).

Dále pak cívku startéru (má uvnitř výkonový kontakt).Nedá se rozebrat, takže vyměnit za origo Magneton cca 500kč.

Pak spínací skříňka a pozor na zapojení. Poslední poloha má dva kontakty (start). Na cívku startéru je 50 kontakt a na kontrolku brzd TEST kontakt 16 na vnitřku (jinak ty hlavní kontakty po obvodu spínačky).

Hodně lidí ty dva přehodí a díky velkým proudům z cívky startéru kontakt 16 shoří a nejde startovat).

Kontakt s žlutým drátem do cívky startéru (oxidace Fastonu 6,3mm).

Pozor, tento drát není jištěn pojistkou a může při zkratu hořet. Při odpojení od cívky startéru nesmí jít elektrika v autě a po zapojení tohoto drátu na kostru, pojede vše (tak se testuje funkce relé X).

...

Princip u felicie je ten, že šedé relé X má přivedeno + na svou spínací cívku a mínus vede na cívku startéru (žlutý drát s Fastonem 6,3mm). Pokud je startér v klidu, tak relé X je ukostřeno a funguje elektrika v celém autě, jak má. Pokud je spínačkou přivedeno na žlutý drát startéru +, tak cívka startéru sepne a roztáčí se startér. Relé X ovšem v tento moment nemá ukostření a odpadne. Díky tomu odpojí zbytečné spotřebiče. Je tedy odlehčovací, aby baterku ždímal jen startér a ne světla nebo stěrače či výhřev skla nebo rádio.

Proto i zhasnou světla při startování (není to poklesem napětí, ale odpojením reletem.

Feldám zdar!


doplněno 10.08.20 21:29:

Proč?

Stačí třísknout kapotou nebo šáhnout na svazky a kontakt, který blbne naráz opět vodí. Taky zahrkal spínačkou, když se pokoušel znovu startovat. Ošoupal kontakty a znovu to de.

My si sice myslíme, že to je pohybem celého auta, ale klidně to může být i něco jiného.

Tohle jsou podstatné věci, které je potřeba projít. Pokud má auto najeto do 100 - 120t km, tak bych startér neřešil a cívku neměnil. Ani spínačku.

Zaměřil bych se na to ukostření motoru a kontakt s žlutým drátem do cívky startéru.

Hodně napoví už to, zda po otevření kapoty motor je jako voňavka s Fabriky a nebo auto zabahněno a zašlé všude šmírem jako po povodni nebo jako kdyby jezdilo ally po poli a lese v bahně.

Nevíme nic a od PC je lepší poradit všechny možnosti.

Samosebou to klidně může být i ten tvůj pásek, pokud ho má. Ale ani první MPi (začal rok 97 - 2001) ho nemají.

Gumidku, neblbni! Když po pohnutí s autem pak jde nastartovat, tak to na 99% není ani jedna z tebou uváděných závad!

Gumídku, jsi zkušený praktik. Nebudu ti oponovat. Ale za cca 45 let, co jsem se zabýval auty a měl Favority a Felicie, jsem se setkal pouze s tím, co zde uvádím. Pochopitelně v příslušných souvislostech. Vadnou spínací skříňku a vadnou cívku na startéru jsem pochopitelně poznal také.

Takže stejně vyhledání závady zůstává na tazateli. Námětů dostal dost:)

10.08.20 22:26

*mir**placni*

 

fik
hodnocení

3x

Takový žlutý káblík na startéru,podívej se jestli není uklepaný

Určitě ne, když po 10m z kopce to nastartovalo na startér.

 

hodnocení

2x

Zkontrolujte startér.

 

hodnocení

2x

Odchádza vám Hallov snímač,čiže snímač otáčiek motoru. Ak sa nahreje,tak auto neštartuje,až vychladne tak vám chytne znova.

 

 

hodnocení

1x

Zkontroluj uzemnění motoru ke karoserii. U Felicií velmi rádo zlobí - přeruší se.


doplněno 10.08.20 21:17:

@gumidek: Máš pravdu. Ovšem u Feldy BMM to bylo jako u Favorita, měl jsem kdysi tuhle závadu na své Feldě. U MPI by to hrozit nemělo. Pak už je tedy fakt na řadě startér.

satame, to se dělo u Favorita, kde byl propojovací pásek měděné šály z převodovky k nápravnici.

Feliny už mají mínusový kabel z baterky na domek tlumiče a dál pokračuje na blok motoru. Nesmrtelné řešení.

jo vlastně, máš pravdu BMM do roku 96 mělo ještě občas i starý startér s Favorita 0,8kW, ukostření páskem a kolikrát do roku 95 ještě ECU Bosch bez immo z Favoritů a do roku 94 ještě vývod diagnostické zásuvky za nádobku s uhlím místo na standart OBD v kabině u pojistek.

 

hodnocení

1x
avatar bohumil

Gumidek podrobně OK. Já jenom heslovitě.;)

Pokud při otočení klíče pro start cvaká u startéru- vadný spánací kontakt startéru, případně "visí" kartáč u startéru. Demontž a očistění (výměna) kontaktů spinače, demontáž startéru a výměna uhlíků.

Pokud ne, závada v elektrice k cívce (spínací skříňka, pojistky,relátko, ukostření). Dohledat zkoušečkou (detaily nelze specifikovat).

I kartáč může viset, ale je to ojedinělé. Ty magnetony s reduktorem hodně vydrží. Kontakty moc čistit nejde. Musel by poškodit pertl, který drží to černé víko s připojovacími šrouby.

Ale kdesi jsem viděl i náhradní díl tohoto víka, takže to nemožné nebude, ale vyměnil bych celou cívku (tedy pokud je to ní).

Závada/záhada startování Felicie 1.3MPI

 

erko
hodnocení

0x

Děkuji všem za zajímavé postřehy. Ale stejně zatím netuším čím by to mohlo být. Možná ta cívka - vyměnit? Lze to bez odmontování starteru? Jednoduše v domácích podmínkách? Nebo se musí sundat celý startér? Nebo mě ještě napadlo - nemůže zlobit i Hallův snímač?

Nejsem odborník, takže se jen laicky pídím co případně koupit a vyměnit...

Díky.

 

erko
hodnocení

0x

Ještě doplním, auto mělo tendenci točit ale tak nějak nasucho, prostě nenaskočilo...Neumím to lépe popsat.

asd1

Hall senzor?

 

grandal
hodnocení

0x
Ahoj. Kdysi dávno jsem měl podobný problém, nakonec to byla zarostlá škrtící klapka karbonem, stačilo jen vyčistit.

 

hvxx
hodnocení

0x
Toto se mi u felicie stalo 2x a pokaždé byla v háji baterie.

 

erko
hodnocení

0x

Akorát, že od včera x úspěšných pokusů o nastartování... na první dobrou. Tak nevím, co to mohlo (může) být.

Pokud je to tak (měl jsi popsat hned) tak jak máš starou baterku? To by mohl být opravdu "triviální" důvod. Po další jízdě a dobití by vše mohlo být OK.
asd1

Mmch. popis jak sviňa *zed* Netočí vůbec - točí pomalu - točí normálně ale nechytne.. Všechno má svoje typický příčiny a nasměruje to kde hledat...

asd1, trouba = servis *zed*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]