Nejste přihlášen/a.
Už několikrát jsem si všiml, že za silného deště auto moc netáhne. Je to fakt, nebo se mi to jen zdá? Pro doplnění, je to benzín+plyn, nikoliv nafta.
Většinou to bývalo obráceně, dokonce se dělaly pokusy se vstřikováním, nebo přisáváním vody do sání vzduchu před karburátorem. U starých škodovek jsme to také zkoušeli. Protože jsme přišli na to, že když je vyšší vhkost vzduchu, tak auto lépe jede. U moderních vozů už to asi nikdo neřeší, také jsou jiné motory a jiný benzín.
Vstrikovani vody do sani se desitky let normalne dela u preplnovanych zavodnich motoru a prvne se zacalo pouzivat uz behem 2.sv.v. v leteckych motorech.
Vstrikovani vody se dela hlavne do dvou mist, pokazde s trochu jinym vyznamem. Vstrikovani do sani primo pred valce, kdy smes vzduchu, paliva a vody poskytuje vetsi ochranu proti detonacnimu horeni a vstrikovani do vstupu intecooleru , kdy voda pomaha chladit stlaceny vzduch a tak dostat do motoru vice palivove smesi.
U atmosferickych motoru jsou ucinky omezene a znatelne hlavne pouze u extremne namahanych a vykonnych motoru s vysokym kompresnim pomerem.
-
Dalsi duvod, proc byva za deste znat mirny narust vykonu je obvykle chladnejsi vzduch, kdy opet dochazi k nasavani vice hustsiho vzduchu a tedy i vice paliva.
-
Kazdopadne, pokud se pozoruje ubytek vykonu za deste, typoval bych to na zvysene jizdni odpory valeni kol ve vode, jak zminil jiz Genehawkins.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.