Nejste přihlášen/a.
Obecně nabitá v klidu 12,7V. Při nastartování a nabitá baterka 14,2V. Mrtvá v klidu 12,2 a méně.
U standartních dobíjecích systému bez start-stop nebo PCM jednotek u Fordů.
Nabitá v klidu (aspoň hodinu po skončení nabíjení) a nepřipojená 12,7 Pokud je připojená a auto má odběr tak je napětí nižší, t. i plně nabitá může mít třeba 12,4
12,0 je z poloviny vybitá a je třeba dobít
9V je prakticky úplně vybitá (nebo chcíplá - zkratovaný článek)
Běžící motor ca 13,7 - 14,4 V (záleží na autě)
Moderní auta se start stopem, Ynteligentním dobíjením (dobít asi od sova domlátit) a podobnýma kurvítkama to můžou mít jinak..
Bez měření není vědění. Asi bych začal tím, že to nabiju z nabíječky. Pak lze hledat dále, zdali vozidlo dobíjí.
100% nabití je 6x2,2V což je 14.4. Ale 100% téměř nikdy není. Napětí by mělo být 13V (+/-1V)
elektrody v autobaterii se postupně rozpadají a usazují se na dně baterie -> když to překročí jistou mez tak baterie zkratuje.
Může být problém v alternátoru - dobíjení baterie
Pokud má baterie jen 9V je třeba ji dobít a po dobíjení měřit jak rychle opět spadne na 9V.
Co je to za baterku a jak je stará?
Vůbec to není problém. Trošku vychází plynu, stačí oddělat víčka, pokud tam jsou a nechat otevřené okno v koupelně.
Záleží na nabíječce, ty "blbý" nabíjí do plynování = vodík + kyslík (nekouřit a nejiskřit , ty novější chytrý přejdou na udržovací režim a neplynujou.
Tu tvojí asi budeš muset "nakopnout" blbou nabíječkou - chytrá jí vychodnotí jako vadnou a nezačne nabíjet... Nakopnout by šla i kabelama z druhýho auta..
Milan úplně pohoda to doma zase neni, pokud má zkratovanej článek tak to bude plynovat fest Koupelna vymalovaná kyselinou nic moc, tohle bych doma nenabíjel.. (ale nechci strašit..)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.