Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak moc dotahnout olej

Od: dotahovac odpovědí: 34 změna:
Jak moc dotahnout olejovy filtr na fabii 1.4mpi? Dotáhnu rukou az se nehne a pak třeba ještě malinko rukou?
A šroub na doraz a pak ještě třeba o 3cm?
Díky

 

 

34 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Ježiš vy s tím naděláte, měl jsem podobný vergl a šroub i filtr jsem vždycky dotáhl klíčem "trochu silou" a bylo to. Nikdy nic neteklo.

Když máš odhad a neděláš to poprvé, tak dotažení klíčem ničemu nevadí. Zde to nemůžeš radit někomu, kdo nemá rozum nebo momentt v ruce a dělá to poprvé a poprvé špatně.

Až strhne závit, tak bude vědět, že už to bylo moc :-D

Naštěstí se dá snadno vyměnit ten průtokový šteftík *smich*

 

hodnocení

1x

Když povoluješ vypouštěcí šroub oleje, tak na klíč musíš třeba druhou rukou klepnout.

Takže šroub klíčem s citem a pak na konec klíče opět rukou klepni.

A nezapomeň se před jízdou a po jízdě podívat pod motor, jestli ti tam nekape olej. (aspoň teď pár dnú po váměně to kontroluj)

 

asd1
hodnocení

1x

Jen pevně rukou.

Důležité je před montáží máznout těsnění olejem - při dotahování guma musí klouzat po dosedací ploše. Suchá neklouže a pak to netěsní *smich*

 

hodnocení

1x

Jestli máš 8v MPi, tak tam si plecháč odmasti benzínem a ruce taky, aby ti neklouzaly. Pak obouruč sevři a dotáhni na fest. Namaž gumu filtru a závit olejem, jinak se třením střihne a uhne (pak to teče).

Na BKY,BBZ,... 16v je na filtru šestihran pro klíč tuším 24mm. Ruce tam skoro nedáš k vůli katu, altu a klimakompresoru nebo co tam všechno je.

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Je to jednoduchý dotáhneš rukou co de a nastartuješ pokud z nej nebude prolínat olej neni co řešit
Pokud bude prolínat přitáhneš o trochu víc

 

hodnocení

0x

Dotáhnout rukou "až se nehne" je v podstatě správně. "Pak ještě malinko rukou" je nesmysl, protože už se nehne!

Druhé otázce nerozumím. Když dotáhneš "na doraz", kam chceš dotahovat dál? Kde měříš ty 3cm?

dotahovac
hodnocení

Koukám na video

youtu.be/...
U dotahovani vypustneho sroubu tam na konci ještě malinko dotáhne

 

dotahovac
hodnocení

ctrlv.cz/...
Proč je to tak zasrane dole u olej.vany
Zajímalo by mě proč je i ten spodní kryt tak ulepenej a od oleje.

Jednoduché-někde teče olej kde to musíte zjistit. Umýt-utřít od oleje a pak projet pár km a uvidíš. Jinak doporučují při každé výměně oleje i těsnění pod vypouštěcím šroubem.

Asi ti teče těsnění vany. U AME a AZF se pouze lepí. Musíš použít reinz nebo přímo na vany. Ten červený na motory ti nepomůže.

Dále teče rozhraní víka rozvodů a bloku už od dob Favoritů a Felin. Přechod se vždy musí máznout těsněním včetně té dírky pro šroub kanálku oleje, kterým to teče nejvíce. Je to popsáno i v dílenské příručce.

Poslední věc je, že může téct gufero kliky nebo řemenice rozvodového víka k vůli vyjeté drážce v řemenici (dáš gufero krapet dál) a nebo k vůli ztvrdlému guferu (nekupuj černé, ale cihlově červené z EPDM).

nekupuj černé, ale cihlově červené z EPDM
Drobná korekce. Červená gufera nejsou z EPDM, ale ze silikonu. Hnědá jsou vitonová (FPM, FKM). Obojí je s ohledem na teplotu a chemii možné, ovšem viton snáší vyšší otáčky. Kdyby koupil gufero z EPDM, jakože ho nesežene, má nejpozději do pár týdnů vyděláno. EPDM a v podstatě jakýkoliv motorový olej se bytostně nesnášejí.

 

dotahovac
hodnocení

Tak mám po výměně, nalil jsem tam 4l oleje, merka ukaze hodně přes . Nechal jsem vykapat vše, je to možné?
asd1

To vycucni. Když známé v servisu nějakej kretén přelil olej o litr tak jsem to cucal dírou pro měrku tenkou hadičkou a stříkačkou..

Při měření auto musí stát rovně..

4l je moc. Nemůžeš to tam hrknout celé!

Musíš nalít 2,5 litru, pak nastartovat, aby se naplnil filtr a pak dolít dle měrky po 1dcl a mezi tím čekat asi 30sekund.

Pak projet, odstavit a opět se kouknout na měrku.

Správná hodnota je 3/4 na měrce.

Víc oleje zničí motor a shoří katalyzátor. Pokud to rozdejchá lambda oprskaná olejem. Dále se odvětráním víka zanese klapka.

Takže opět povol vypoušťák a upusť litr do čisté nádoby. Pokud enmáč čistou nádobu, tak rozřež kanystr od destilky nebo olejový ze kterého jsi lil koupený olej. Nebo nádobu vytři hadrama v benzínu a nech uschnout. Pak slej.

dotahovac
hodnocení

Slil jsem to do nadobky od destilky vyschle :D snad je to ok. Možná jsem to mel nastartovat protože si to dost oleje pak vzalo no, snad je ten olej cistej co jsem ho tam přeléval z jiné nádoby
Teď tam je 3.5l a merka je tak v půlce

Na půlce ho nech a případně doleješ na těch 3/4.

Teď můžeš být v klidu :)

dotahovac
hodnocení

A nemohl se ten olej nějak znehodnotit? :D jak jsem ho přelil a pak zase dovnitr

Pokud ti tam nenapadala špína a měl jsi čistou nádobu, tak nemohl. Kdyžtak drobné částečky pojme filtr.

dotahovac
hodnocení

Ted jsem kontroloval zahřátý olej a bylo to o 2mm nad max, popravdě ani nevím kde je max. Bylo to nad těma tečkama +-2mm
V autě je 3.9L

Tak je to stále moc. Tečky určují provozní hladinu. Nad nebo pod tečky je příliš moc nebo málo.

Ideální je uprostřed pole s tečkama.

Upusť.

dotahovac
hodnocení

Vydrzi ten sroub 3x odtazeni a zase zašroubovani :D spíš ta podložka
asd1

Měděná/ hliníková podložka by se měla měnit vždy, ale je vyzkoušeno že několik dotažení v pohodě snese. Někdo jí tam má stejnou celou životnost auta *smich* Většinou nechávám starou, ale kontroluju těsnost (s rizikem že pokud to nebude těsnit tak budu muset vypustit celou náplň).

Nad rysku je moc, odcucni to na 2/3 mezi ryskama.

nigi

U Škodovek je předepsaná výměna celé zátky. Vzhledem k tomu že stojí asi 30Kč tak mi to přijde jako celkem marginální položka. Lepší tam dát novou než to potom muset rvát aby to těsnilo.

Celá zátka s těsněním se mění jen u novějších motorů. Třeba BKY,BBZ,BBY,... ale na AME,AZF a na Felicii není důvod zátku měnit. Stačí měnit těsnění za 2kč.

Hlavně měnit, jinak se ztrhne závit vany, protože málo dotažená zátka s omačkaným těsněním poteče.

asd1

Utahuje se předepsaným momentem, pokud stará netěsní tak se dává nová. Kdo to místo vypuštění + nový podložky přetáhne (a strhne závit ve vaně) tak je debil *smich*

Jasně že v manuálu je předepsaný nový šroub, ale když se to ošéfuje tak to nutné není. Manuál počítá s tim že auto odjede ze servisu a nikdo pak těsnost už nekontroluje...

Měděná jde vyžíhat, pak je znova měkká.

asd1, Když jsem dělal v servisu, tak těch debilů bylo mnoho, protože jsem narazil na namrvený závit vany v 20% případů :-D.

dotahovac
hodnocení

Po 9 hodinách jsem zkontroloval olej a bylo tam tolik ctrlv.cz/...
Tak já nevím :D zbylo mi asi 200ml oleje ze 4L. Když měřím zahřátý olej a počkám předtím ještě 15minut tak je to na předposlední čárce. Je to ok?

 

Pokud je to, co je na fotce měřeno po delší odstávce, tak je to vpořádku a dál neřeš. Pokud je to po vypnutí motoru, tak než steče ten zbytek z vrchu motoru do vany, tak to trochu trvá.

Počítej i s tím, že nový olej opláchne starý nalepený na stěnách a hladina opět stoupne. Stává se to hlavně při zanedbání intervalu 10 000km nebo rok.

Jak moc dotahnout olej
dotahovac
hodnocení

Když to měřím půl hodiny po odstaveni tak je to přes ty čárky, je to ok?
asd1

Dotahovac: to je OK

Gumidek: Kdo jednou vymění olej sám tak zjistí že pohoda a už to obvykle do servisu nedává... = kde se asi tak měnil olej předtim = to prase bylo na 99% servis... (Mmch. po jednom kreténovi ze servisu jsem šrouby kol povoloval dvoumetrovou trubkou a musel po ní skákat - utaženo odhadem ca 300Nm jak matka poloosy), tak neni divu že přetáhnou i šroub vany...)

I Break radí utáhnout šroub řemenice kliky "pořádně utahovákem" a správně tam je 40Nm + 90°, takže taky si práci ulehčuje a místo momenťáku a úhloměru jen vezme řehtačku a dorve to na krev... Ale předpokládám že to má vyzkoušený a auta se mu nevrací.

Tak na klice to asi nevadí, ale kdo to má povolovat! :-D

V servisu hlavně lejou jeden druh oleje ze sudu a neřeší detailně specifikaci krom vizkozity.

O přelévání nemluvě. Šoupnou tam 4 litry a jeď pryč *smich*. Pak se jim vrací auta na vyčištění klapky nebo EGR či výměnu lambdasond.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]