Nejste přihlášen/a.
Ježiš vy s tím naděláte, měl jsem podobný vergl a šroub i filtr jsem vždycky dotáhl klíčem "trochu silou" a bylo to. Nikdy nic neteklo.
Jestli máš 8v MPi, tak tam si plecháč odmasti benzínem a ruce taky, aby ti neklouzaly. Pak obouruč sevři a dotáhni na fest. Namaž gumu filtru a závit olejem, jinak se třením střihne a uhne (pak to teče).
Na BKY,BBZ,... 16v je na filtru šestihran pro klíč tuším 24mm. Ruce tam skoro nedáš k vůli katu, altu a klimakompresoru nebo co tam všechno je.
Dotáhnout rukou "až se nehne" je v podstatě správně. "Pak ještě malinko rukou" je nesmysl, protože už se nehne!
Druhé otázce nerozumím. Když dotáhneš "na doraz", kam chceš dotahovat dál? Kde měříš ty 3cm?
Jednoduché-někde teče olej kde to musíte zjistit. Umýt-utřít od oleje a pak projet pár km a uvidíš. Jinak doporučují při každé výměně oleje i těsnění pod vypouštěcím šroubem.
Asi ti teče těsnění vany. U AME a AZF se pouze lepí. Musíš použít reinz nebo přímo na vany. Ten červený na motory ti nepomůže.
Dále teče rozhraní víka rozvodů a bloku už od dob Favoritů a Felin. Přechod se vždy musí máznout těsněním včetně té dírky pro šroub kanálku oleje, kterým to teče nejvíce. Je to popsáno i v dílenské příručce.
Poslední věc je, že může téct gufero kliky nebo řemenice rozvodového víka k vůli vyjeté drážce v řemenici (dáš gufero krapet dál) a nebo k vůli ztvrdlému guferu (nekupuj černé, ale cihlově červené z EPDM).
nekupuj černé, ale cihlově červené z EPDM
Drobná korekce. Červená gufera nejsou z EPDM, ale ze silikonu. Hnědá jsou vitonová (FPM, FKM). Obojí je s ohledem na teplotu a chemii možné, ovšem viton snáší vyšší otáčky. Kdyby koupil gufero z EPDM, jakože ho nesežene, má nejpozději do pár týdnů vyděláno. EPDM a v podstatě jakýkoliv motorový olej se bytostně nesnášejí.
To vycucni. Když známé v servisu nějakej kretén přelil olej o litr tak jsem to cucal dírou pro měrku tenkou hadičkou a stříkačkou..
Při měření auto musí stát rovně..
4l je moc. Nemůžeš to tam hrknout celé!
Musíš nalít 2,5 litru, pak nastartovat, aby se naplnil filtr a pak dolít dle měrky po 1dcl a mezi tím čekat asi 30sekund.
Pak projet, odstavit a opět se kouknout na měrku.
Správná hodnota je 3/4 na měrce.
Víc oleje zničí motor a shoří katalyzátor. Pokud to rozdejchá lambda oprskaná olejem. Dále se odvětráním víka zanese klapka.
Takže opět povol vypoušťák a upusť litr do čisté nádoby. Pokud enmáč čistou nádobu, tak rozřež kanystr od destilky nebo olejový ze kterého jsi lil koupený olej. Nebo nádobu vytři hadrama v benzínu a nech uschnout. Pak slej.
Pokud ti tam nenapadala špína a měl jsi čistou nádobu, tak nemohl. Kdyžtak drobné částečky pojme filtr.
Tak je to stále moc. Tečky určují provozní hladinu. Nad nebo pod tečky je příliš moc nebo málo.
Ideální je uprostřed pole s tečkama.
Upusť.
Měděná/ hliníková podložka by se měla měnit vždy, ale je vyzkoušeno že několik dotažení v pohodě snese. Někdo jí tam má stejnou celou životnost auta Většinou nechávám starou, ale kontroluju těsnost (s rizikem že pokud to nebude těsnit tak budu muset vypustit celou náplň).
Nad rysku je moc, odcucni to na 2/3 mezi ryskama.
U Škodovek je předepsaná výměna celé zátky. Vzhledem k tomu že stojí asi 30Kč tak mi to přijde jako celkem marginální položka. Lepší tam dát novou než to potom muset rvát aby to těsnilo.
Celá zátka s těsněním se mění jen u novějších motorů. Třeba BKY,BBZ,BBY,... ale na AME,AZF a na Felicii není důvod zátku měnit. Stačí měnit těsnění za 2kč.
Hlavně měnit, jinak se ztrhne závit vany, protože málo dotažená zátka s omačkaným těsněním poteče.
Utahuje se předepsaným momentem, pokud stará netěsní tak se dává nová. Kdo to místo vypuštění + nový podložky přetáhne (a strhne závit ve vaně) tak je debil
Jasně že v manuálu je předepsaný nový šroub, ale když se to ošéfuje tak to nutné není. Manuál počítá s tim že auto odjede ze servisu a nikdo pak těsnost už nekontroluje...
Měděná jde vyžíhat, pak je znova měkká.
asd1, Když jsem dělal v servisu, tak těch debilů bylo mnoho, protože jsem narazil na namrvený závit vany v 20% případů .
Pokud je to, co je na fotce měřeno po delší odstávce, tak je to vpořádku a dál neřeš. Pokud je to po vypnutí motoru, tak než steče ten zbytek z vrchu motoru do vany, tak to trochu trvá.
Počítej i s tím, že nový olej opláchne starý nalepený na stěnách a hladina opět stoupne. Stává se to hlavně při zanedbání intervalu 10 000km nebo rok.
Dotahovac: to je OK
Gumidek: Kdo jednou vymění olej sám tak zjistí že pohoda a už to obvykle do servisu nedává... = kde se asi tak měnil olej předtim = to prase bylo na 99% servis... (Mmch. po jednom kreténovi ze servisu jsem šrouby kol povoloval dvoumetrovou trubkou a musel po ní skákat - utaženo odhadem ca 300Nm jak matka poloosy), tak neni divu že přetáhnou i šroub vany...)
I Break radí utáhnout šroub řemenice kliky "pořádně utahovákem" a správně tam je 40Nm + 90°, takže taky si práci ulehčuje a místo momenťáku a úhloměru jen vezme řehtačku a dorve to na krev... Ale předpokládám že to má vyzkoušený a auta se mu nevrací.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.