Pořád mi bliká čidlo v expanzni nádobě při studeném motoru.. Jde nějak zkratovat? Nevidím tam žádné drátky ani ve staré nádobě, divný že to v té staré nedělalo když byla 10 let stará.. Příčinu odstraňovat zatím nechci, vše je v pohodě. Díky ctrlv.cz/...
Nádobka ma konektor pokud neni zapojen bliká ti kontrolka na palubce Pokud tam nemáš konektor a dráty tak blikat bude Jinak netušim jak to odstranit vždy, sem řešil proč-špatný čidlo v expanzce,vadná kabeláž pod baterií a filtrboxem a studené spoje přístrojové desky
Nevím kolik ohmů, ale nejsem pro tato řešení. Lepší je nádobku vypláchnout benzínem a náplň chlazení vyměnit za G13.
Po odstranění příčiny (většinou fouklé těsnění na AME a AZF řady 1.4MPi 8v)
doplněno 05.08.20 20:45:
Drátky tam trčí. Podívej se lépe. Čínské nádobky (mimochodem šmejd, který s epo čase rozlepí a voda vyletí všechna ven - to nechceš 100km od domova), jsou s bílého neprůhledného plastu.
doplněno 05.08.20 22:23:
hiawata, aha, díky. No sem jsem ještě osciloskop nedával . Musím někdy otestovat.
Vyvedu z omylu! Neměří to vodivost kapaliny jajo vofivost, ta je celkem i dost mizerná, ale z ŘJ jdou impulzy 1ms a ten impuls prochází kapalinou a vstup ŘJ ho detekuje. To mám sám prověřené a měřené osciloskopem... Taky jsem si myslel, že to měří vodivost kapaliny... Zřejmě to bude z důvodu zbytečného řešení používat vat analogový vstup.. Tady stačí digitální...
Mám dva měsíce novou z skoda dily Evropská unie (Evropská unie) za 255kc. Začalo to dělat po měsíci tak, ano mám trochu špatne těsnění na hlavách, zatim5ho ještě nechám asi. Mám 1.4mpi AME, kapalinu jsem tam nalil tuhle Happy Car Antifreeze G12+ TL VW 774 D/F růžový- 3L Je to vše ok? Jak kapalina tak nadobka? Díky Drátky asi nevidím zatim no, zkoumal jsem trochu tu starou, drátky akorat vedou jak je tam zapojené to čidlo nebo co je to, prostě dratky nahoře z boku :D
Nevím jak to tam přesně je vím jak to má dělaný kámoš. Ta fotka stojí taky zaprd. Ale vypadá to že tam máš do tý nádobky přivedenej konektor tak ten vysuň a proklemuj to drátem.
honzas1, Ideální stav není 0ohmů! Dráty jsou v kapalině nebo v destilce. Třeba samotná destilka má velký odpor, protože neobsahuje minerály, které by přenášely tok elektronů (nebo tak nějak).
Ale no taaaak... Nechce se mi fakt otvirat dilenskou prirucku kvuli takove kraviny, ale predpokladam ze napriklad 0-20 ohm je ok, nad 20ohm se rozsviti kontrolka... Nebo tam je nejaky algoritmus, kde se snima teplota kapaliny a podle toho jednotka urcuje odpor?
Zkoušel jsem konektor vyzkratovat natvrdo měděným vodičem a ani to nepomohlo...to jednotka vyhodnocuje asi jako chybu (odpor 0Ohm jí nechutná stejně jako odpor nekonečný, při prostém odpojení konektoru).
Pak jsem na základě úvahy, že centrální mozek Fabie měří odpor mezi elektrodami zanořenými do chladící kapaliny...a při vědomí, že kapalina (alespoň tedy voda) vede proud velice mizerně, zkoušel zapojit rezistory v tomto pořadí :
1MOhm...svítilo (resp. blikalo) dál
100kOhm, 10kOhm, 1kOhm...stále blikalo (100Ohm jsem neměl po ruce).
Pak jsem nahmátl rezistor s hodnotou 22Ohmů (22J, nebo chcete-li 22R), nebliká.
Je po vtákách.
asd1
To jsi nemusel zkoušet rezistory, ale mohl jsi multimetrem rovnou změřit odpor strčením hrotů do kapaliny ve vzdálenosti snímacích elektrod...
Mmch. nezapomeň že jsi tím vyřadil snímání hladiny, takže když fakt za jízdy vyteče tak to zjistíš až přehřátím motoru...
Nevyhodnocuje odpor , když je obvod v pořádku, tak ho můžeš propojit drátem! Hledej uhnilé dráty mezi ŘJ ... Předpokládám, že závad v ŘJ nebude...Ještě jsem jí nikdy neviděl. Jinak vodivost chladící kapaliny jsou 100kiloohmů až do MOhmu... .. Protože kdo jí má na 40°C tak v ní není skoro žádná voda... Podle tvého pokusu bych to viděl tak, že je někde uhnilý vodič a i přes jeho zoxidovaný spoj budou impulsy 1ms procházet...Jak jsem psal výše, měří ŘJ impulsy procházející přes kapalinu,,
Hiawata, ŘJ chladící kapaliny (expanzky) jsou přímo "budíky". Stejně tak ŘJ immo jsou budíky.
Testováním bloku hodnot na kanále 17-budíky jde přímo otestovat i čidlo expanzky a jeho odpor vedení.
jenik608*
Po kdysi křivé hlavě, oleji ve vodě a následné opravě byl stále v expanzce olej a kontrolka svítila. Propláchnul jsem potrubí, dal novou chladicí kapalinu a expanzku kontrolka se uklidnila tak na půl roku a začalo to na novo. Vyřešeno odporem 18 Ohmu. A hladinu budu muset hlídat no co je to 22 let staré auto téměř na odpis ale jezdí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.