Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaký olej. Filtr fabia 1.4mpi

Od: filtrak odpovědí: 10 změna:
Ahoj, je jedno jestli mann filtr nebo bosch nebo prvovyroba škoda?
Teď tam mám mann
Jaký jsou v tom vlastně rozdíly :D
Díky

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

krtek6
hodnocení

2x

je to absolutně jedno...co mi daj v mototechně..to tam dám..to je takový spotřební zboží, že to se mění furt a nemá cenu se tím zabývat

Souhlasím. Používám převážně UFI a nikdy jsem si nevšiml, že by se to projevilo negativně na motoru. Nájezdy přes 300 tis., nejvíce 450 tis.

Bavíme se o filtrech pro Fabii. Tedy plechový hrnek se zpětnou klapkou a obtokem. Zrovna Fabie má v budíkách el. zpoždění kontrolky, ale třeba U Felicie je reakce vidět okamžitě ze spínače čidla tlaku oleje na žárovičku kontrolky mazání. UFI a AQ zkutečně padá olej zpět do vany a nedrží v mazacím kanálu. Kontrolka zhasne sekundu až dvě po nastartování. MANN a Bosch zhasne hned. Vyzkoušeno.

Pokud je to jen papírová vložka, tak tam se to opravdu spíš nepozná.

Gumídku, k čemu je to dobré běžnému spotřebiteli? K ničemu! Laboratorní testy možná rozdíly prokážou, ale běžný řidič v běžném provozu pozná úplné kulové.

Jen poznámku k tomu MANNu Made in South Afrika. Myslíš, že je horší, než MANNy Made in Germany? Já o tom dost pochybuji.

asd1

Doba od roztočení do natlakování oleje = hlavní opotřebení kluzných ložisek, takže význam to má. Ty filtry mají rozdíl v ceně v řádu desetikorun tak je nesmysl na nich šetřit. Kromě funkční zpětný klapky i líp filtrujou a mají menší odpor průtoku.. Mann si kvalitu hlídá, tak je celkem jedno kde vyrábí.. A běžnej Mann stojí kolem stovky... U levnějších jsem taky potkal netěsnící zp. klapku, tak už je nedávám.. Ve Feldě to je asi jedno, ale u spousty novějších motorů to může sundat životnost motoru o hodně.. Dávat filtry lacinou sr. nepovažuju za chytrou úsporu..

Jako satame, brával jsem v minulosti každý rok C 2873/1 a měl uvnitř věnce plechovou klec. Nyní, když ho kupuji jen pro kámoše, tak jsem zjistil, že už to nejsou Okříšky MANN, ale Bulgaria a bez klece.

Takže na některé modely to prostě ojebávají a někde kvalitu přísně hlídají.

X-trail palivák na naftu 2DCi Renaul motor je MANN Tunis a kvalita nic moc. Hlavně držák ventilu zpětného vedení je plechový cosi.

Na Quaskai ten samí filtr, ale s snímačem vody v palivu má segerovku a zpracování je už od pohledu lepší. Mann made in Austria.

Takže MANNy mám dost v rukách a kvalitu poznám. Jinak jak píše asd1. Neccheš dávat šmejd, aby jsi snížil životnost motoru k vůli době natlačení oleje.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Ja kvúli ceně davam Bosch a bez problémú
Osobně myslim že rozdíl je akorat v ceně

 

hodnocení

0x

K vůli kvalitě dávám MANN.

Ale třeba u Forda jsem se setkal, že palivový filtr MANN je vyroben south Africa!

Rozdíl je ve zpracování, jakým způsobem je vložka uzavřena, jakou má propustnoat papír, jak kvalitně je slícován zpětný ventil.

Vyhněte se obloukem UFI,AQ,VIKA a podobné šmejdy.



 

fik
hodnocení

0x

U hodně laciných filtrů no name jsem se setkal s tím že filtr pouštěl olej zpátky. Kontrolka po nastartování klidně 3 sekundy svítila než se motor dotlakoval. U výše jmenovaných je to jedno,kvalita u všech je ucházející

 

filtrak
hodnocení

0x

Tak objednám bosh na ten rok a pak třeba Mann :D TO by šlo ne? Děkuju za vysvětlení pánové

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]