Dobrý den, mám skútra KYMCO 50 ku 2takt. Protože je to slabý motor, mohu jezdit dlouhé tratě 50km na plný plyn? Neškodím motoru? Na plný plyn jede okolo 65km/hod. po rovině. Díky
U pincka mi vždycky říkali.. Hlavně ho nehoň z kopce na plný plyn. Do kopce a po rovině mu to nevadí ale z prudkého kopce se dostane nad úroveň otáček na kterou je motor konstruovaný. Nevím, jestli to byla jen pověra, nebo na tom bylo něco pravdy.
asd1
To platilo pro dvoutakt - točky bez zatížení = nestíhalo mazat a přidíral se, obzvlášť pokud se v točkách ubral plyn... U 4 taktu tenhle problém neni.
Uvidíš, některý motory jsou v pohodě a některý to dlouho nepřežijou Tenhle konkrétní neznám tak radit nemůžu...
Je na tom něco pravdy. Každý motor se dá "přetočit", což mu zrovna nesvědčí. U silnějších motorů to jde celkem snadno, proto to bývá ošetřeno omezovačem. Těch 3,5 koně, co měl pionýr při běžné jízdě na plný plyn na přetočení nestačilo, ale když se mu odlehčilo z kopce...
Dobrý den, ptám se proto, abych motoru neškodil když je to dvoutakt. Na 3/4 plynu jezdit můžu vpohodě? A z toho kopce máte asi pravdu, budu muset přibrzďovat pokud by nabral větší rychlost než je maximum 65km/h abych ho nezadřel.
s továrním variatorem by to nemelo vadit ale tuningové lehci válecky, tvrdsi kontrastni pružina spojky a užší řemen způsobují nárůst otáček při rozjezdech s cílem nepatrne zlepsit dynamiku a tam bych se obával zkrácení životnosti motoru...pokud je v porádku remen tak proc ne, klidne jezdit na plný plyn...Kymco je slušná značka a neco vydrží, z osobní zkušenosti největší držák mezi malými bzučáky je 2-taktní yamaha neos..az se Kymco rozpadne doporučuji neose...
Dobrý den, někteří píší, že stálá jízda na plný plyn vadí motoru, jiní nevadí. No musím si z toho vybrat
xenofob
stačí pozorněji číst, přeskakovat a ignorovat hloupá a nepodložená tvrzení a snažit se pochopit souvislosti a uváděné argumenty, , skůtr je konstruován k jízdě na plný plyn s využitím továrních komponent, variátor , to jsou dvě polořemenice spojené řemenem továrního rozměru který zaručuje jisté vlastnosti , především konkrétní převod...a s tím související otáčky..do vyšších otáček se motor dostane s využitím tuningových komponent, například s tvrdší spojkovou pružinou , v kombinaci s lehčími válečky a s jiným sklonem přepážek vyriátoru pro válečky a navíc s užším řemenem...dává se tak o 2-3 mm užší kvůli tomu aby se jinak "zařezával" merzi polořemenice...tak se bude motor na plný plyn ve všech režimech víc točit, klidně se otáčky zvednou i 10-20 nebo i víc procent aby se tím nahnal výkon...a to motoru škodí protže se zkrátí jeho životnost...
už chápeš?
hugo*
Dobře, tak jsem rád za hezké vysvětlení a budu tedy jezdit bez obav na plný plyn, žádné tuningové úpravy na skútru nemám ani po nich zatím netoužím
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.