Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jízda na plný plyn - vadí to motoru u skútru?

Od: hugo* odpovědí: 22 změna:
Dobrý den, mám skútra KYMCO 50 ku 2takt.
Protože je to slabý motor, mohu jezdit dlouhé tratě 50km na plný plyn? Neškodím motoru?
Na plný plyn jede okolo 65km/hod. po rovině.
Díky

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar totak
U pincka mi vždycky říkali.. Hlavně ho nehoň z kopce na plný plyn. Do kopce a po rovině mu to nevadí ale z prudkého kopce se dostane nad úroveň otáček na kterou je motor konstruovaný.
Nevím, jestli to byla jen pověra, nebo na tom bylo něco pravdy.
asd1

To platilo pro dvoutakt - točky bez zatížení = nestíhalo mazat a přidíral se, obzvlášť pokud se v točkách ubral plyn... U 4 taktu tenhle problém neni.

Uvidíš, některý motory jsou v pohodě a některý to dlouho nepřežijou *smich* Tenhle konkrétní neznám tak radit nemůžu...

Je na tom něco pravdy. Každý motor se dá "přetočit", což mu zrovna nesvědčí. U silnějších motorů to jde celkem snadno, proto to bývá ošetřeno omezovačem. Těch 3,5 koně, co měl pionýr při běžné jízdě na plný plyn na přetočení nestačilo, ale když se mu odlehčilo z kopce...

Na babettě jsem dával z kopce chcípak, aby se směs nespalovala.

vernon
@baltik Největší nesmysl, jaký jsem kdy slyšel...

@vernon

Chlazení a mazání nezapálenou směsí? Dokonce je to v některých manuálech k motorkám

 

jabraka*
hodnocení

1x

U každého spalovacího motoru znamená jízda na vyšší otáčky vyšší opotřebení motoru.

JB

Záleží na konstrukci motoru

 

bulik*
hodnocení

1x

Prodat a koupit ojetou čtyřtaktní 125.

A odpověď na dotaz je kde*sok*

Mě by spíš zajímalo kdo a za co udělil ten bod *zmateny*

joudic*
ja ten bod sice nedal, ale ma holt pravdu, mam uz dost ruznych skutru projeto, a nekdy i ty 125 jsou slabe..

 

jenda2*
hodnocení

1x
Jasne ze to vadi. Rezimy se maji stridat.

 

jenda2*
hodnocení

1x
Obecne plati ze vyssi otacky=vyssi opotrbeni. Pokud ma motor Nikasil jako obdobne motory, tak po 50000 km je motornaopravu.

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Vadit by to snad nemělo, kdysi jsem jezdil prakticky trvale na plný plyn rychlostí cca 50 km/h na mopedu "Jaweta". Byla to závratná rachlost *smich*.

 

hugo*
hodnocení

Dobrý den, ptám se proto, abych motoru neškodil když je to dvoutakt.
Na 3/4 plynu jezdit můžu vpohodě?
A z toho kopce máte asi pravdu, budu muset přibrzďovat pokud by nabral větší rychlost než je maximum 65km/h abych ho nezadřel.

 

xenofob
hodnocení

0x

s továrním variatorem by to nemelo vadit ale tuningové lehci válecky, tvrdsi kontrastni pružina spojky a užší řemen způsobují nárůst otáček při rozjezdech s cílem nepatrne zlepsit dynamiku a tam bych se obával zkrácení životnosti motoru...pokud je v porádku remen tak proc ne, klidne jezdit na plný plyn...Kymco je slušná značka a neco vydrží, z osobní zkušenosti největší držák mezi malými bzučáky je 2-taktní yamaha neos..az se Kymco rozpadne doporučuji neose...

 

vernon
hodnocení

0x
Samozřejmě to nevadí. Není důvod...

 

 

hugo*
hodnocení

Dobrý den,
někteří píší, že stálá jízda na plný plyn vadí motoru, jiní nevadí.
No musím si z toho vybrat :)
xenofob

stačí pozorněji číst, přeskakovat a ignorovat hloupá a nepodložená tvrzení a snažit se pochopit souvislosti a uváděné argumenty, , skůtr je konstruován k jízdě na plný plyn s využitím továrních komponent, variátor , to jsou dvě polořemenice spojené řemenem továrního rozměru který zaručuje jisté vlastnosti , především konkrétní převod...a s tím související otáčky..do vyšších otáček se motor dostane s využitím tuningových komponent, například s tvrdší spojkovou pružinou , v kombinaci s lehčími válečky a s jiným sklonem přepážek vyriátoru pro válečky a navíc s užším řemenem...dává se tak o 2-3 mm užší kvůli tomu aby se jinak "zařezával" merzi polořemenice...tak se bude motor na plný plyn ve všech režimech víc točit, klidně se otáčky zvednou i 10-20 nebo i víc procent aby se tím nahnal výkon...a to motoru škodí protže se zkrátí jeho životnost...

už chápeš?

hugo*
hodnocení

Dobře, tak jsem rád za hezké vysvětlení a budu tedy jezdit bez obav na plný plyn, žádné tuningové úpravy na skútru nemám ani po nich zatím netoužím :)

Já mám jednoduchou poznámku. Všechno, co se honí na doraz, tomu neprospívá. Ono to sice vydrží, ale není to maximální trvalou zátěž stavěné.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]