Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak nastavit rozvody Ford Focus r.v.2000

Od: kouba* odpovědí: 42 změna:
Dobrý den chtěl bych udělat na focusu rozvody tzv doma na koleni (motor zetec-se, 1.6, 16v, 74kw(100koní)) a chtěl bych se zeptat někoho kdo má zkušenosti na postup nebo na co se mám připravit. Díky za odpovědi.

 

 

42 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

0x

Nutné přípravky = trn na aretaci kliky, pravítko na vačky. Na řemenici nový šroub a správně utáhnout (to je naprosto zásadní - řemenice nemá pero a drží jen třením). Velice často i v servisu nastaví rozvody blbě, příznaky jsou mimo jiné kolísání otáček kolem 2200 při postupným přidávání plynu na volnoběh... Nebo taky potkan *smich* Komplet sada na rozvody i s vodní pumpou asi 1500,- (INA, Dolz, Gates..), Tyhle rozvody nejsou jednoduché a snadno se zmrší...

PS: před FL měl rozvody problémový a časko skočily..

kouba*
hodnocení

Jj o aretačních přípravcích vím a rozvodak INA taky mám ale nechci si ukousnout moc velký sousto naposled jsem to delal na htp ale to je nejlehčí co může být jinak nevíte co bylo příčinou že skočily a u FL už tak moc ne?
asd1

Novější má o kladku míň, změna přelom roku 98/99

Asd
Proč aretovat kliku, nestačí jen znehybnis obě vackova kola (řemenice)?

 

hodnocení

0x

Já bych to radši nechal na servisu a měl to za 4 tisíce i se zárukou.

kouba*
hodnocení

Do servisu by to tahal každej druhej ale ono je to svým způsobem jednoduché jde jen o to nastavit vačkovou/ové hřídele vůči klice akorát u některých aut je to trochu peprnější jako třeba u focuse
stanislavbarta

Dobrý den, mě by spíše zajímali utahovací momenty na řemenici u klikové hřídele a pak nahoře na vačkách, napínací klad by měla mít kolem 20 NM .

 

hodnocení

0x

Já bych se do toho nepouštěl. Tedy ne bez pravítka na vačky a šroubu na kliku.



asd1

Ty krááááso... Cos to vyhrabal?!

Pro mě taky aktuální téma, tak jsem to očumoval, ale nevím, zda si i já sám trofnu, když není péro a kolík. Hlavně při dotažení nebo povolení na klice. Vačky mě neznérvozňují vůbec :).

kouba*
hodnocení

Jestli si to budeš dělat doma tak potom napiš jak si dopadl a co te pri tom nas*alo ať vím na čem stojím :)
29.07.20 20:00

OK *jasne*

30.07.20 08:20


asd1

Tohle už je lepší ;)

Tohle asi pro pochopení nejlepší.


asd1

jj. Na tom předchozím byla výfuková vačka posunutá o půl stupně a nechal to tak (musel by povolovat kolo). Proto mu tam šel blbě nasadit ten plocháč a musel napružit řemen klíčem...

Dotahovat řemenice kliky se nesmí proti tomu trnu (to neni doraz místo klíče ;), ale tim klíčem který podrží řemenici..

Těsnění ventildeklu je dobrý dát nový (Victor Reinz) a když je dole tak rovnou zkontrolovat vůle ventilů

break
Pokud utahuješ řemenici momenťákem, muze byt zajištěná klika trnem. Vzduchem ne...anebo dorvat vzduchem bez zajisteni, zarovnat kliku a dotahnout vačky

Takže vždy přidržet řemenici tou vidličkou při dotahování.

 

break
hodnocení

0x

Přípravky a pořádně utáhni kliku...práce na 2,5 hodiny

 

ladinac123
hodnocení

0x
Zdravím, abych nezakládal nové, tak zkusím obnovit, Já mam druhého Fíka rok 99 1.6 16V benzín a teď nad tím tápu... Taková ta pasovina se vkládá do těch zářezu na vačkách, to jsem pochopil, No a někam ale kam se šroubuje ten šroub na aretovani kliky?
No a zatím na zkoušku s 4mm silným ocelovým pasem mi ty vačky spojit nejdou ani omylem... Buď jedna nebo druhá ale obě ne zároveň ať otočím motorem jakkoliv
ladinac123
Zatím pořád se nedalo spojit... Buď jedna vačka nebo druhá, motor měl silné vibrace vždy, třepalo se vše až dokonce vibrovala zadní SPZ z toho... Mohlo se stát že by byly posunuté rozvody?! Auto jezdilo ale prostě je to divné
Jak nastavit rozvody Ford Focus r.v.2000
Jak nastavit rozvody Ford Focus r.v.2000 #2
asd1
Jasně že je rozvod posunutej...
= uz nestartovat, udelat znova rozvody,nejen nastavit na vackach ale hlavně znova utahnout řemenici kliky (nový sroub)
ladinac123
Sadu rozvodu mám celou včetně šroubů, takže se moje očekávání a důvod vibrací motoru zřejmě naplnil... Takže normálně sundat řemen povolit kola na vačkách a rukama natočit ty vačky do aretáku, kliku taky najít na ten doraz, první válec v HÚ tuším že?.
Já jsem vyučený mechanik, takže nějaké zkušenosti s opravou mám, jak funguje motor, rozvodový mechanizmus tak nějak vím taky, právě se dělala vodní pumpa která se rozletěla vytekla voda slétnul klíňák a abych tu pumpu sundal musel jsem sundat taky plastový kryt rozvodů a řemen je volnější, nicméně to auto tak už jezdilo hodně dlouhou dobu.
asd1

Ano trn na kliku aretuje v poloze 1. válec HÚ

Povolit vačky a nastavit podle pravítka jde. Ale ty nevíš proč je rozvod posunutý, může být řemenice kliky málo dotažená a postupně se posunuje, kdykoliv může projet víc = potkan. Drží jen třením, není tam žádný pero - drážka. Utakovací moment je podle šroubu, jsou tam tři možnosti, vždy se dává nový šroub. Utahuje se na moment a pak ještě o úhel, to dotažení je zásadní. Aretuje se setrvák.

Při dotahování vačkových kol je nutno kola přidržet přípravkem. Za plošky na vačce který vypadaj jako pro klíč NE, z ty klidně vačku ukroutíš *ua*

007cz
Pokud by se protáčela klika na řemenici tak ti budou všechny značky, (vačky) na rozvodech pasovat jen ti nepůjde aretovat klika. Tady je jednoznačně skocená vačka.
asd1

Jo to je pravda, je posunutá nejmíň jedna vačka. Skočený řemen na kole nebo protočený kolo na hřídeli... Ale určitě bych to udělal celý, zas o tolik práce navíc to neni a komplet sada je za pár babek.. Jinou možnost kontroly utažení řemenice kliky než to povolit, dát nový šroub a znova utáhnout nevidim... Podobně vačkový kola (ty jsou ale jen 60 Nm, šrouby můžou zystat původní). Novej napínák a řemen je taky jasná věc.

Hlavně nevíme jestli se to posunulo provozem nebo to je blbě nastavený už z dílny.. Těch zmrskaných rozvodů na Zetecu je hafo a to i z autorizáku...

007cz
Skočenej řemen, kdyby se protočilo kolo vačky tak je to stejné jako u kliky. Pozice rozvodů (kol) bude pasovat, posunutá bude jen samotná vačka (klika).
asd1
Nesouhlasim. Protoceni vackovyho kola a skoceni remenu na vacce se projeví stejnou chybou na pravitku- jedna vacka nepasne do zarezu. Kolo stojí vacka se pohne = natočí se zářez oproti kolu. A oproti druhý vacce.
007cz
Pozice rozvodů (kol) se nemůžou změnit, jen když skočí řemen.
asd1

Pozice kol ne, ale může se kolo protočit na hřídeli. Taky tam neni pero a drží jen třením. Viz video od gumidka 30.7.2020 9:24, čas 14:59

16:07 je krásně vidět jak se povolený vačkový kola můžou na hřídeli protáčet.

Pak tam vačkový kola utahuje blbě, má přidržet vačkový kolo přípravkem stejným jako přidržuje řemenici kliky a ne klíčem za hřídel.

Tazetel: trn na aretaci kliky šroubuje v 15:54

Řemenici kliky utahuje od 16:18, řemenici přidržuje přípravkem, utahuje se 40 Nm + 90°, pozor na šroubu byly změny, nejdřív delší šroub M 12 x 44,5 (taky 40 Nm + 90°) a pak změna na M 14 x 80, ten má utahovací moment 100 Nm + 90°, pauza 10 sekund a pak ještě 15°

Ať to máš komplet - držák napínací kladky 20Nm, napnout na ukazatel; vačkový kola 60, zátka pro trn kliky 20, držák motoru na blok 55; držák motoru na kastli 48, víko ventilů 1.
3 + 2. 10 Nm

ladinac123
Já mam šroub M12 a délka závitu 30mm, ten tam byl původně a v sadě byly 3 druhy, tento, pak ještě delší ale taky M12 zavit dlouhý nějakých 45mm~ a pak jeden velký M14x80, byly tam všechny 3 šrouby
Jak nastavit rozvody Ford Focus r.v.2000 #3

 

 

ladinac123
hodnocení

0x
To nikdo neví, já to auto koupil přítelkyni k 18 za 8k, už se investovalo asi 20 000 do náprav a kapalin takže jí to chci spravit, nicméně opravdu rozvody budou skočené, nikdo neví jak dlouhou dobu
007cz
Nastav ten starý rozvod a změř komprese, je možné, že to kleplo do ventilu.
ladinac123

Komprese tady nemám jak změřit, auto žere olej a má 250 000 najeto, takže tam mi toho moc neřekne. A normálně to jezdilo, startovalo všechno až se teď rozletěla a vytekla vodní pumpa tak jsem pátral, dal pumpu a hned že teda mrknu na rozvod a ono je to jak to je... Auto vibrovalo ale to jak říkám už při koupi, nic nesvítilo, teď bylo na STK a cajk, prostě se to chovalo normálně. Možná nemělo takový tah za plynem, ale jelo v pohodě.

ladinac123

Ještě jeden dotaz... Udrží ten šroubovací trn v bloku když zaberu momenťákem? Nebo musím něčím jiným ještě si to chytit? Abych ho neurval

asd1
Aretuje se setrvak, nebo jde kolo pridrzet přípravkem. Za trn bych se bál že se ohne..
Jestli žere olej tak sezen jinej motor nebo celý auto, FF v dobrým stavu seženeš za 15 a shnilou kastli s dobrým motorem i za odvoz - neprojde technickou tak je to nepoužitelný na silnici a tím i neprodejny. Ten samý motor přes vrakac bude stát víc než celý to auto. Přehodit motory a pošleš to do huti, ještě si vyndas cenný díly jako čidla,domek termostatu,altik, kat se svodama poloosy atd
ladinac123

To je sice krásné ale určitě nebudu nic přehazovat nebo tak nějak, radši doliju ty 2 deci na 1000 kilometrů tady a u mne možná 3 deci... Na druhém mám přes 287 000, ten je vyvařený a po GO podvozku, nápravy byly komplet rozebrané, přebroušené, natřené, vevnitř zavoskované a ještě nové všechny silentbloky a vepředu a vzadu ramena, brzdová vedení a tak dále... Rozvody ho čekají taky, taky 1,6i a taky si pápne olej no ale to ničemu nevadí.

Tady tento je vyvařený, GO zadní nápravy proběhla uplně stejně s nátěrem podvozku a předtím celým odstrojením včetně nádrže a výfuku... Prakticky stejně obě auta jsem dělal. Já si ještě doladím lemy zadní a vyřeším spodky blatníků předních a bude.

Povolit to kolo dokážu, dám tam ručku, kvalt a zkusím to povolit, no a ohledně dotažení momentákem to prý lze nechat na trnu, trn tam nenechávat jedině pokud bude někdo to rvát vzduchem

asd1
Myslíš ten jeden příspěvek tu v diskuzi? Aretace setrvaku je jednoduchá, trn rizikový. Utahovat vzduchem = nevis jak je to utazeny, to je prasarna resp. lenost mechanika.
Přehodit motor není nic složitého a kastle ti zůstane, furt dolivat olej je voser.. samo žrát olej může i ten druhej motor.
Ad trn, může být různá kvalita, z pevnostniho sroubu vydrží ale z bláta se ohne, takže to že to tak někdo udělal nic neznamená. Taky prasarna a lenost.
ladinac123
Je to ten černý špinavý šroub?
Jak nastavit rozvody Ford Focus r.v.2000 #4
Ten motor vypadá, jak kdyby ho někdo natíral schválně olejem jak plaňky na plot. Čím víc nátěrů, tím víc vydrží.
To bude chtít pretesnit.
Příště na fotce dát šipku jaký myslíš šroub, nebo na něj při focení ukázat
asd1

Nejspíš teče ventildekl, ten má sundanej.. Je dobrý dát nový těsnění a růžky u vačkových kol máznout silikonem.

Zároveň automaticky zkontrolovat vůle ventilů (sací 0,20 +- 0,03/ výfuk 0,34 +- 0,03 ; pokud je malá tak kalíšky jdou ubrousit na stopkový brusce)

Ano je to ten černej špinavej šroub *smich*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]