Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozjezd s automatem do kopce

Od: slavo® odpovědí: 12 změna:

Včera jsem si poprvé vyzkoušel jízdu s automatickou převodovkou na rovině.

Pokud se rozjíždím s manuálem do mírného kopce tak při stisknuté brzdě mírně povolím spojku, až klesnou otáčky motoru a pak pustím brzdu a při současném přidávání plynu pouštím spojku úplně.

Pokud by to bylo do prudšího kopce, tak si vypomůži ručkou.

Ale jak je to u automatu při rozjezdu do kopce když on mechanickou spojku nemá a používám vůastně jen pravou nohu?

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x

Automat s hydroměničem ti necouvne ani do prudšího stoupání. Na rovince má sílu, že ti dá auto ihned do pomalé jízdy.

 

hodnocení

5x
avatar mikihans
Normálně pusť brzdu a hned šlápni po plynu. Nebo si přidrž brzdu levou nohou, pravou přidej plyn a brzdu pusť. Snad tu levou nohu máš, tak proč ji nepoužít ;)

 

hodnocení

5x
avatar kejikl

Mám VW Touran r.2007 v automatu a ten podrží brzdy dokud nešlápnu na plyn a nerozjedu se.

 

hodnocení

4x

Auto s automatem musí při zařazeném D v kopci po puštění brzdy minimálně stát, pokud kopec není prudký, mělo by se pomalu sunout dopředu. Hydroměničový automat rozhodně nesmí couvnout, pokud ano, je před smrtí. Jiné je to u DSG, kde se na kola začne přenášet kroutící moment až chviličku po puštění brzdy, narozdíl od hydroměniče, který trochu táhne pořád. Proto auto s DSG může v kopci couvnout, než spojky zaberou. Tento problém se řeší funkcí AutoHold, která, když je zapnutá, po puštění brzdy brzdí dál, dokud nešplápnete na plyn.

 

hodnocení

1x
avatar libor007
Pokud to není vergl, spojka auto udrží, než zabere na plno. Takže z brzdy rovnou plyn a jedeš.

 

hodnocení

0x

Ono to couvá i na D?

 

bulik*
hodnocení

0x

Z jiného soudku. S převodovkou DSG jsem se rozjížděl přes obrubník na parkoviště, musel jsem víc přidat postupně plyn aby se něco dělo a najednou auto skočilo půl metru dopředu. Dost mne to vyděsilo, už to dělat rači nebudu.

Divím se, že máš vůbec automat a řidičák.

hodnocení

Jsou řidiči kteří mají pouze řidičák na automat a tím pádem manuál řídit nemohou.

bulik*

Je vidět, chlapci, že jste s DSG převodovkou ještě nejeli !

bery*
Ja jo :) DSG se snazi maximalne šetřit spojky, takze se vyhyba jejich delsimu prokluzu a snazi se co nejrychleji odlepit z mista. Takze i pri tom vyjezdu na obrubnik elektronice rychle dojde trpelivost a proste se prudce rozjede, aby nedoslo k paleni spojky. Plati to pry hlavne o malych prevodovkach se suchymi spojkami, s cimz sice zkusenost nemam, ale i u 3L tdi se spojkama v oleji to pri opatrnym zajizdeni do vrat pres obrubnik dokazalo pekne poskocit a to porad na volnobezne otacky (ty se pri beznym rozjezdu zvysovaly az po rozjeti, na miste pedal plynu ovladal v podstate "jen spojku".

S DSG jsem najezdil 40 000 km v novém Passatu B8 a upřímně, 20letý Mercedes nebo BMW s hydroměničem je jízdně mnohem příjemnější, a to nejen co se týče převodovky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]