Nejste přihlášen/a.
HX7, ale řídil bych se výrobcem a ne posledním joudou, co do olítaného střepu strčil 10W40, protože ho měl v 200l sudu.
Já leju do HTP tohle
Zkať interval na 5000 při přechodu a vyměň filtr. Přejít lze. Proč by nešlo. Syntetika akorát bude vyplavovat zbytky.
Tady je problém, že specifikace požadovaná výrobcem a termíny výměny jsou kurvítko - kat u olejového kanálu = přehřívání oleje = zakarbonování dříků ventilů = podpálení ventilů
= hlavně u prvních HTP (44 kW) je třeba doporučený olej měnit po 7kkm/ 1 rok a neni od věci používat "závodní" olej s vyšší tepelnou odolností, např. nějakou 5W50
10W40 je zbytečně hustý za studena... Dal bych nějakou 5W40 asi nejvíc sympatixký je HX7 5W40 (litr stojí stovku) a měnil bych ho nejlíp těch 7kkm/ 1 rok a v žádném případě bych nepřejížděl 10kkm/ 1 rok.
Jak už padlo, řešit syntetiku/ minerál je jen mýtus.
Ještě je otázka proč se tam dal 10W40 - hustej olej se obvykle dává pokut motor žere olej, tj. při přechodu na 5W40 to chce sledovat spotřebu oleje... Měnit dřív (po 5kkm) je zbytečné (ale neuškodí)
pomaleji než u 5Wčka a nemusí být -10C. Navíc bude soustava po tom sajrajtu 10W zakarbonována. Lidi nemění v intervalech a ti, co nenajedou km nemění 1 ročně. To jen málokdo.
To píšou skoro všichi výrobci . Mmch. tekutost za mrazu a tím rychlé mazání zaručuje hlavně to 5W.. Ta tvoje vybraná 10W je za studena výrazně hustější. Ale lej si tam co chceš, je to tvoje auto. Pak ale nechápu proč se ptáš tady, když máš jasno...
Chlapů v hospodě? Jasně že to vyčistí motor. V tom to právě je. Zkrátí se k vůli tomu interval nebo se rovnou šoupne ten BG čistič. Vymění se filtr, olej a je hotovo.
Ale máš jasno. Pravděpodobně i s koupí HTP, takže souhlas s asd1
Ad usazeniny - jestli chceš řešit zakarbonovaný dříky ventilů a následně podpálený ventily, tak to nech dál karbonovat
To o uvolnění usazenin platilo pro starej olej bez detergentů např. M6A nebo M2T a přechodem na olej s detergentama. Pár lidí nalilo moderní olej do Zetoru nebo Fichtlu a zadřeli to, tak to zůstalo u hospodských keců dodnes...
Nemusí být nutně v háji... A třeba už je po generálce nebo výměně motoru To v servisce vůbec být nemusí..
Za mě kterýkoliv z nich. Splňují nejpřísnější normu pro ne-longlifové oleje VW 502.00, OK (výrobce umožňuje dávat do motoru i méně kvalitní oleje s normou VW 501.01, ale to vzhledem k cenám nedává smysl). Viskozita 10W40 je za mě optimální, jelikož HTPéčko je jediný koncernový motor bez chladiče oleje a tyhle oleje by měly být celkově stabilnější při vyšších teplotách. Důležité je zkrátit interval výměny, po 10 tkm z toho už většinou teče hnusný sajrajt.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.