Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ford Focus 1.6 74kw Zetec FILTRY/OLEJE

Od: gumidek® odpovědí: 21 změna:

Ahoj rádci, věděl by někdo poradit, jaké fitlry pro tento Ford? Je to hatchback z roku 2000. O Fordech vím spíš Fordem tam a vlakem zpátky. Moje krevní skupina jsou VW/Škoda.

Potřebuji tam měnit filtry a netuším, jaký palivák. V dílech mi vyskakuje MANN s 8.0mm vstupy a nebo 7,9mm?

Filtry oleje jsou na Zeteca malé, ale i vysoké. Rád bych ty vysoké s větší vložkou,a le netuším, zda sednou a ničemu nezavazí (klima je).

Je vhodný olej Mobil Super 3000 XE 5W-30 a specifikací Ford WSS-M2C917-A?

Jaký filtr, když je osazena klima?

Díky zdejší F;)rdi!

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
Olej sem pouzival ten co máš uvedený, filtry jsem nijak zvlášť neřešil, měl jsem tedy FOFO 1.8 85 KW ZETEC nikdy mě ve stychu nenechal, minimální náklady na opravy, a k vůli korozi jsem ho sešrotoval, měl 297.000, olej 1l/10.000 km, původní starter, alternátor, jezdil jsem s ním denně , xkrát startoval..
Nebyl to nějaký úsporný motor, ale spolehlivý...
hodnocení

Objednáno. No uvidíme. Zetec má Fordí specifikaci s nižším číslem a já všude našel ty lepší specifikace, tak proto ten dotaz, abych mu neublížil a nebylo to jen Fordem tam :).

Na palivových filtrech ty rozdíly hadiček (koncovek) 8mm a 7,9mm se liší rokem do a od 2002 jsem se dočetl, takže snad bude sedět.

Je to auto kamaráda, takže se budu muset více seznámit s Fordy :)

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Ja bych tam tu 5w30 nelil je to obyč atmosfera neni jedinej dúvod tam lejt tu vodu pro vozy s DPF
Lil sem dceři do fofo 1999ky benzína 10w40 a s motorem nebyl jedinej problém do doby než schnila kastle *smich*
hodnocení

A na co tak ještě trpí, abych se připravil :)?

Motor pokud nebude baštit olej je v pohodě měn olej po 15000km a neuslyšíš o něm
Trable občas dělali svíčky jak si dal jiný než od Motorcraftu
Jinak to hnije
Ja měnil komplet přední nápravu schnila
U garáže 30cm nad zemí ve dvou cca 4 hodiny
Měnil sem zadní ložiska,v předu zadní silenty předních ramen,čepy
Ty silenty sou tam nalisovany sundaval sem to flexou a nový sem tam nabouchal za středovej kroužek do lisu sem to nedostal
A ty čepy sou nejtovany taky to nebyla úplně rúžová práce
Jinak stim nebyl žadnej vážnej problém
hodnocení

Dík za postřehy :)

Ja bych radši volil tu 1.8ku tahá znatelně líp
hodnocení

Auto zdědil.

A tak to jo *palec*
break

Ďáblíku , povyprávěj mi něco z ty pohádky o tom oleji a atmosféře. Navíc tenhle olej má vícero specifikací. Pro vozy s DPF je určena ta, co končí na D...tady dá B nebo C určenou pro tyhle motory...

Proč pohádky specifikace má dokonce tu mam 2 auta fsbii tdi a daewo kalos a oba jezděj na 5w30 a měněj to po 30000km
Nafta má najeto skoro 300 tisíc a kalos 150tisíc a oba motory dou jak hodinky
Mě se prostě ekluje davat tenhle olej do starších aut bez dpf
Mam tu 2 auta S maxe 2l benzín - kamarad najeto 180
A c max 1.8 benzín najezd podobnej auto švagra
Ten 2l s max lil 5w30 a už je po go motoru začal žrat olej
Ten c max jezdí na 10w40 a zatim se drží s olejem v klidu
Ja olejum a jejich vhodnosti či nevhodnosti moc nehovim občas něco počtu a dam na rady těch co se v tom pohybujou nebo se řídím vlastní praxí
break

Nemichej do toho jiný auta, na ten motor je tenhle olej vhodnej. Lil jsem to do nafťáků i benzínů s daleko vyšším nájezdem a bez problémů. Jak jsem psal, tak k ty vyskočíte viskozitě jsou i odlišný specifikace jak pro benziny, nafty, tak i nafty s DPF...nevím, proč tomu nevěřit...

 

asd1
hodnocení

2x

Liší se hlavně před FL a po FL, palivák očas bejvá jinež než tam byl origo, tak nejlíp změřit původní... Pokud startuje a jede i na plnej kotel tak měnit palivák je celkem zbytečnost..

Projdi si Fordí fóra... Rezne "jak Ford" hlavně nápravnice, prahy, brzdový a palivový trubky. Kontrolka dobíjení řeší komunikaci alt - ŘJ a nepozná např. vysypaný uhlíky, tj. nedobíjení zjistíš až se rozsvítí kontrolka ABS (to kolabuje jako první) a o chvilku později to zdechne *smich* - hodí se voltmert do zapalovače. Další vychytávka vnitřní kloub poloosy (drahé, příčina nejspíš čurbes nasypaný do kloubu při výměně spojky *zed*), pak rozvody - nemaj pero drží jen třením, nutné přípravky (doraz na kliku), nový šroub na řemenici a správně utáhnout, často nastavené blbě, projev kolísání otáček kolem 2000 (plynule přidáváš plyn z volnoběhu, kolem 2200 to začne houpat).. Zapalování - při zrychlování na 4 z 1500 ot. pod plynem škube - svíce kabely často cívka. Dost reznou i trubky posilovače řízení, zalisování hadice pod tepelnou ochranou.. Matičky šusplechů - dávám podložky z 2mm AL plechu (stará lopata) + normální matku na trn.. Zadní náprava po ca 300kkm zralá na repas (silentbolky), zavěšení motoru - pokud vibruje na volnoběh, spodní silent na převodovce nebo pravý olejový býbá vyteklý (sundáš víčko guma popraskaná mokrá od oleje = je po smrti)

Olej - pokud nežere víc jak deci na 1000km tak dej 5W30 buď Formuli nebo aktuálně do mýho dávám Total NFC 5W30, Pokud začne brát olej tak přejdi na 5W40 nakonec nejlevnější 10W40 a jezdi do zdechnutí - generálkovat nemá smysl. Zmetec nemá hydroštely = s rozvodama nebo když teče ventildekl se hodí změřit ventil vůle, příp. přeházet hrnečky (jdou i zabrousit stoplovou vrtačkou), pokud nejede na plyn tak vůle bývají OK. Rádo praská odvětrání kliky T na sání (problém s volnoběhem), volnoběžný ventil (vyčistit nebo výměna). Občas tišťák budíků - vyčistit od prachu nebo i přepájet (blbne podsvícení displeje apod.) Je toho spousta, ale obecně problémový auto to neni., spíš patří mezi spolehlivý.

85 kW oproti 74 o moc líp nejede a žere o litr víc, motor to je ale celkově lepší olej papá vyjímečně, ta 1,6 docela často (příčina pravděpodobně honění za studena). Neboj se ho občas točit k omezovači.. Dálky s 1,6 74 kW jezdim běžně pod 6L a rozhodně provoz nebrzdim..

Jo a často přechoďák konektoru pal. čerpadla, a občas se objeví axiální vůle kliky = omlácený čidlo polohy, neopravitelné resp. ekonomicky nesmysl, příznaky chcípá v zatáčce (klika se posune do strany a čidlo nedá signál)

hodnocení

Moc díky asd1! *zdravi*

S tím dobíjením jsem se s tím jednou vypekl na servisu, ale to už je 10 let, pak jsem k Fordům nečuchnul. Filtr jsem chtěl měnit z důvodu, že se bojím o palivové čerpadlo. Měnit ho na Focusu je jako na Lakatoši (Luboš a Lakatoš :-D ). Sundat celou nádrž. Přitom normální auta mají pod sedačkou poklop.

asd1

Když se ti nechce sundavat nádrž (ovšem po čase se to hodí, rovnou zkontroluješ brzdový trubky nad vejfukem/ nádrží a ponatíráš orezlý místa a držáky nádrže - u tak starý pisksly by byl zázrak kdyby to nerezlo...), tak jednoduše kuchneš díru pod sedačkou - díra tam je, jen jí zvětšíš aby čerpadlo prošlo.. Ničemu to nevadí, pak to přeplátuješ.. Čerpadlo odchází hlavně na ten přechoďák v konektoru...

hodnocení

asd1: to pižlání plechu kolem nádrže? To bych se vyvrátil. Takovou fušerskou práci nedělám a mám k tomu přímo odpor. Raději si najdu čas a sundám nádrž :-D. Ale rozhodně by to byl jeden z důvodů, proč bych si sám nekoupil Fordy. Zlatý VW, tam jsou jiný pasti :-D.

asd1

To neni úplně fušeřina, ostatní auta tam tu díru maj z výroby ;) Nůžky na plech a zvětšíš kolečko, příp. olemuješ aby se neříz kabel a zadekluješ proti prachu.. Fušeřiny vypadaj úplně jinak *smich*... Ale nedělal jsem to, čerpadlo pořád OK, nádrž jsem sundaval kvůli ponatírání kastle i nad nádrží...

Když sleduju v okolí Škodofky, VWéčka, tak Fordi se sypou maximálně stejně a spíš míň.. Ten slogan Fordem tam vlakem zpět je škodofkářský pomlouvání a reálný základ moc nemá...

Jo a světla - pro výměnu žárovky se nemusí světlo vyndavat, dekl jde snadno odklopit i u levýho světla, jen to chce grif. (světlo po FL žárovka H7).. I mechanici to někdy neví a vyndavaj světlo i když se nemusí...

Určitě sundej nadkolí a ošetří proti korozi, osvědčil se Alkyton + vosk na podvozky... Rezne to jak Filcka, holt výrobce to navrhnul na životnost 10 let (kreténi) *ee*

 

asd1

Jo a olej. filtr se vejde i velkej, dávám Mann W719/27

Kabinový musíš odhrnout torpédo (nacvakávací trny - křehký - se zas ve Fordu vožrali), a odklopíš bok bedýnky.. Místo křáplýho trnu se vrtá a dává vrut ;)

Celkem často praskaj svody v místě spojení do jedný trubky (vlasový trhlinky), to už jsem opravoval, vařeno přechodovou elektrodou Boehler FOX CN 23/12 Mo-A a drží asi 60kkm (běžně svařený brzy praská)

hodnocení

Koukal jsem, že je tam příprava na vrut u kabinového filtru (rámečku). To je plánováno asi na 4 otevření a panty prdnou :-D, tak to naplánovali s vrutem...

S tím velkým filtrem si mě potěšil. Obával jsem se, že dvě velikosti jsou k vůli kompresoru (bez klimy a s klimou, ale zase dle videí jsem koukal, že by měl pásnout, tak jsi mě uklidnil, že to půjde).

Ovoskovat plechy podběhů rozhodně v plánu mám.

asd1

Klimakompresor je úplně mimo a filtru nevadí, tak je jedno který tam dáš.. Víc se mi líbí velkej, je i levnější..

Ještě rád "zamrzá" napínák drážkovýho řemenu, je dobrý občas s ním zahejbat. Klíč 17 nejlíp vyhnutý očkový. Pokud už nejde rozhýbat aby napínal sám (jak ten můj), tak se dá nastavit nuceně na správný napnutí a nechat tak. Nebo rozebrat a vyčistit příp. vyměnit, ale je tam debilní přístup tak se na to můžu *smich*

Tlačítko kufru - pokud nespíná tak to bývá zasviněný kontakt, stačí rozebrat a vyčistit. Je tam "vodivá guma" a nečistoty nevodí...

Díly na Forda jsou dostupnější a kupodivu i levnější v Německu. Maj tam do druhýho dne i drobnosti s kterýma se ti v ČR vysmějou že to nedodávaj a kup si celej komplet... Když cestu spojíš s nákupem/ výletem tak se to vyplatí i kvůli blbinkám...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]