Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Hned jak dodělám střední školu tak bych chtěl jezdit s kamionem c+e, akorát bych potřeboval vědet jak je to s praxí.
Kolik je potřeba mít odjezdeno roků, abych mohl dostat lepší kamion, nebo jestli jsou aji firmy který dávaj řidičům hned tahače s návěsem.
Možná ta otázka zní špatně, ale asi každý zezačátku dostane něco stařšího.Mně to právě furt tatka rozmlouvá, že třeba náš strejda jezdí už přes 10 let s Aviou a nic lepšího nebude mít a že dopadnu taky tak což bych nechtěl .
na jezdeni kamionem je nejdrive nutno mit sk b pote si udelat skupinu c na zaverecnych zkouskach v autoskole se deleji jizdy jak s kamionem a osobakem pokud delate zkousky rovnou na sk b a hned c tak delate pisemne zkousky jedny ,,tedka formou otazek pres pc,,, dale aby jste mohl jezdit pro nejakou firmu potrebujes si udelat profesni osvedceni zpusobilosti ridice,,, kazdy rok skoleni ridicu,,a ziskat profesni osvedceni nei vubec jednoducha vec a hlavne nakladna na finance,,, do 20 tis se urcite nevejdes,, ridicak na auto nejakych 10 tis, nakladak 20,profesak 50 az 60 tis kazdy rok skoleni 1 tis,,,
zdravi instruktor autoskoly
Věk je důležitý, pak profesní průkaz.
Jako majitel firmy, svěříte vozidlo za 3 miliony a náklad za xxx někomu, kdo nemá praxi?
praxe nutná není, dnes jezdí kamionem kdejaký rychlokvašek, už dlouho neplatí, že řidič autobusu nebo kamionu je elita mezi řidiči, protže má zkuščnosti a najeto něškolk milionlů bez nehody..21 letý hajlzík se žlutám autobusem student agency vás cestou do brna klidně 3x ohrozí náhlým osbočením z pomalého do rychlého pruhu a na zatroubení se jen šklebí...mám zpomalit a umožnit mu vyjet, ale ne když jsem 10 metrů za ním...a jak jezdí rychlokvašky s kamiony vidíte v televizi, když napadnou dva centimetry čerstvého sněhu...nebojte se kamionu ani praxe, jen do toho...
když mě někdo ohrozí jednou , už vedle něj nepojedu. Pokud se nechávám ohrožovat, je to moje nevyzrálost profesního jednání řidiče. To, že je on kretém, nic neřeší s tím, že se nechávám ohrožovat. Nemám rád lidi, kteří jednají tak, že zákon platí pro všechny ( on platí, ale ne vždy je dodržen ). Je potřeba brát v úvahu, že jsou lidi i nezkušení, unavení, nebo právě prodělali infarkt či mikrospánek. Pokud vidím, že se na mě řítí z vedlejší ulice 100 km/h autobus a já mám přednost, tak mu tam nikdy nevjedu! Protože si to oduvodním, že může mít chvilkovou indispozici, a přece se kvůli němu nenechám zabít. Když mě někdo ohrožuje na dálnici, tak mu ujedu nebo zpomalím ( zastavit na odpočívadle na 10 min taky pomůže. protáhnete se, ulevíte si, děti se taky rády osvěží ). Jen tak si prodloužíte život. Když jsem začínal s ježděním ( nehraje roli jakým , ale profesionálně ), snažil jsem se, každému ukázat co je špatně. Brzy jsem přišel na to, že milion blbců na silnici stejně nepředěláte. Navíc půlka z těch blbců váš je schopna ohrožovat. Když mám pod prdelí 12 tun a zodpovídám za životy jiných, se brzy naučíte brát ostatní takové jací jsou.
Ohledně student Agency ... zpoždění 10 minut se řidiči projeví na výplatě. Ale to jejich arogantní chování neomlouvá.
20 let nám na školení řidičů předčítali statistiky. Podle věku, podle hodin v kolik se staly, podle praxe atd. Ale taky to možná sám vidíte kolem sebe. Nezkušenosti s ovládáním vozidla v krizových situacích, .. atd . Nevycházím ze statistik na Netu. Jen z papírových podkladů, praxe, pozorování ... a taky když si šáhneme do svědomí tak sami víme co všechno jsme dělali jako mladí, co jsme kdy neodhadli a kolikrát nad námi stáli všichni svatí. Podruhé jsme stejné chyby už nedělali. Když máte za sebou pár set tisíc kilometrů, tak člověk na praxi získává. Kdysi mi řekl jeden člověk ( v jiném oboru nežli v dopravě ), že za profesionála považuje člověka ( byt´ amatéra ), který určitou činnost vykonává permanentně alespoň 3 roky. No něco na tom bude.
Takto paušalizovat profesionalitu je velice zcestné. Znám dosti případů, kdy ani po 30-ti letech praxe se nedá hovořit o profesionalitě!
To je takovej začarovanej kruh. Praxi musíte někde zjískat,zkušenosti se nedají koupit,musíte si je vyjezdit. Na druhou stranu to dnes dopravci taky nemají jednoduchy,řidičů a peněz ubylo a auta Vám musí jezdit. Člověk s skušenostma a praxí se raději nechá zaměstnat venku.
Jak Te muze cestou do Brna trikrat ohrozit? To se celou cestu motas stodesitkou kolem neho? Se pak nediv, ze je na Tebe nabrousenej, kdyz ho furt dokola predjizdis a pak musi predject on Tebe - aby Te mohl znovu ohrozit...
Jinak klasika u autodopravcu je dodavka vnitrostatne, nakladacek vnitrostatne a za hranice a pak teprve tahac. Nikdo pri smyslech, jak psal spravne pan Milan, nenecha kluka jeste s mokrym ridicakem ridit tricetitunovej kamion.
Take zalezi k jakemu dopravci se dostanes. Nekdo vubec tahace nema, tak to se pak tezko ridi...
Pro zájemce.Informace o důsledcích dopravních havárií a statistiky lze získat zde:
kasli na jezdeni, ridicaky si udelej-nikdy se neztrati! jezdit muzes jit kdykoliv...
ridic je jako pes, ...bydli v boude, zere s kastrolku a cura na kolo...
zivot je kratky na to abys ho prosedel za volantem, jednou zacnes jezdit a lepsi praci uy tezko sezenes
To je pravda, ale už od mala si přeju jezdit s kamionem.
Studuji počítačovou školu a říkám si, že bych prvně jezdil s kamionem a kdyby mě to přestalo bavit tak jít dělat to čím se učím.
Když jsem tohle řekl mamce, tak řekla , že na to mám hned zapomenout, že nebude platit tolik peněz za školné a já pak pudu jezdit s kamionem a ona se bude každý týden nervovat jestli se úbec vrátím domů.
Uvidím co bude za rok po maturitě.
Jinak děkuji všem za vyčerpávající odpovědi.
Jako řidič s ujetým milionm, Vám doporučuji počkat ještě rok, maminka bude mít radost a mezitím můžete připravit taktický boj s předsudky. Pro mladého je to OK, pro bezdětné (nebo odrostlé děti) je to OK. Ještě bych doporučil liaz.cz/...
a podobná fora, páč řidič, ten těžký život má.
Dobrý den, mám podobný dotaz jsem studentem na Obchodní akademii a po maturitě bych si chtěl udělat řidičák na kamion, nevíte náhodou jak je tedy potřeba ta praxe zda jo nebo ne.
S pozdravem
Abys mohl mít ŘO na C tak musíš mit prvně B takže je to od 18ti a jestli chceš C+E tak musíš mít C
Našel jsem toto:
Podmínky pro získání řidičského oprávněníŘidičské oprávnění je možné udělit pouze osobě, která dosáhla věku stanoveného zákonem, je zdravotně i odborně způsobilá k řízení motorových vozidel, má na území ČR trvalý nebo přechodný pobyt v trvání nejméně 185 dnů, není ve výkonu sankce nebo trestu zákazu činnosti spočívajícího v zákazu řízení motorových vozidel a splňuje další podmínky stanovené zákonem (např. pro získání skupiny řidičského oprávnění C musí být žadatel již držitelem skupiny řidičského oprávnění B apodobně _ viz § 91).
Řidičské oprávnění je možno vydat osobě, která je starší:Trochu na to zírám. Já jsem dělal v 18ti klasickou "trojku"(ABCT) CE bylo od 21 a musela být doložena proxe 3roky na C.
Těžko říc,jestli je to změna k lepšímu.
Dobrý den, využiju ještě tohoto tématu, ted budu začínat autoškolu na C a pak hned na C+E a až to budu mít hotové, tak bych chtěl jít hned na psychotesty, EEG+EKG, tak by mě zajímalo jestli si je udělat hned jak budu mít ŘO na C+E a ,nebo až před tím než nastoupím do nějaké firmy.
Jestli se udělají psychotesty, EEG+EKG jen jednou za život nebo se to musí obnovovat?
Předem děkuji za odpověd.
Děkuji za odpovědi.
Jinak ŘO na B už mám ted jen čekám na souhlas od tatky abych šel na C.
V našem okrese jsou ceny trochu nižší.
B-Jsem měl za 8.000 Kč
C-12.000 Kč
C+E-5.000 Kč
A profesní průkaz za 20.000 Kč, ale ten zatim řešit nebudu, protože ještě studuji, tak bych asi neztíhal chodit se učit na profesák a k tomu ještě škola.
Mohu vás ujistit že to je víc než jednoduché. Ve svých 25 letech jsem měl týden starý řidičák a autoškoláckou liazkou odježdeno cca 100 km. Asi u páte firmy jsem uspěl a dostal práci. Dali mi ani ne pul roku starý Mercedes Actros. Sef firmy po mě se slovy "hlavně žádné blbosti" hodil v neděli na firmě klíčky a vyrazil jsem do Spanělska. Přiznávám že první cesta byla šílená. Seznamit se s autem a do toho se ještě na hranicích dělaly papíry a proclívalo. Měl jsem v tom strašnej zmatek a zvládl to jen díky ochotným kolegum kteří mi na hranicích vše vysvětlili. Po pravdě neuměl jsem ani vyměnit kolečko v tachografu. První cestu jsem zvládl se soupravou přetíženou o 6 tun. Další problém byl ve španělsku najít firmu a vubec se s nima domluvit že chci naložit atd... No prostě masakr. Dnes už na to vzpomínám s usměvem ale ta první cesta mi zkrátila život tak o 5 let. Tu práci jsem dělal cca pul roku a vzdal to. Práce jako taková v pohodě ale nesedlo mi být stále pryč z domova, špatná hygiena a stravování atd... Když mi to všichni říkali tak jsem jim nevěřil a viděl v tom jen to řízení kamionu. To řízení mě baví dodnes ale už jen jako koníček a na vnitru a jen občasně jako záskok. Když jsem se pak šéfa ptal proč jsem dostal skoro nové auto tak mi bylo vysvětleno že kdybych to rozmlátil tak dostane od pojištovny celou částku protože na tak novou soupravu není žádná amortizace kdežto na starší auta ano a proto je dával zkušeným. Jsou to ale zajímavé a hezké vzpomínky a lecos se na silnicích zažilo. Vždy když vidím nadšeného kluka pro tuto práci tak si na tohle všechno vzpomenu ale mlčím a vím že si tím musí každý projít sám. Pokud toto chcete dělat tak se na 99% rolučte s rodiným životem protože vidět ženu a děti jednou za tři týdny je opravdu málo a skoro vždy to vede k zániku manželství nebo partnerství. Každopádně přeju hodně štěstí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.