Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Řidič kamionu - jak moc je nutná praxe

Od: ondrah* odpovědí: 35 změna:

Dobrý den,

Hned jak dodělám střední školu tak bych chtěl jezdit s kamionem c+e, akorát bych potřeboval vědet jak je to s praxí.

Kolik je potřeba mít odjezdeno roků, abych mohl dostat lepší kamion, nebo jestli jsou aji firmy který dávaj řidičům hned tahače s návěsem.

Možná ta otázka zní špatně, ale asi každý zezačátku dostane něco stařšího.Mně to právě furt tatka rozmlouvá, že třeba náš strejda jezdí už přes 10 let s Aviou a nic lepšího nebude mít a že dopadnu taky tak což bych nechtěl *smich*.

 

 

35 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mysak009*
hodnocení

3x

na jezdeni kamionem je nejdrive nutno mit sk b pote si udelat skupinu c na zaverecnych zkouskach v autoskole se deleji jizdy jak s kamionem a osobakem pokud delate zkousky rovnou na sk b a hned c tak delate pisemne zkousky jedny ,,tedka formou otazek pres pc,,, dale aby jste mohl jezdit pro nejakou firmu potrebujes si udelat profesni osvedceni zpusobilosti ridice,,, kazdy rok skoleni ridicu,,a ziskat profesni osvedceni nei vubec jednoducha vec a hlavne nakladna na finance,,, do 20 tis se urcite nevejdes,, ridicak na auto nejakych 10 tis, nakladak 20,profesak 50 az 60 tis kazdy rok skoleni 1 tis,,,

zdravi instruktor autoskoly

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

Věk je důležitý, pak profesní průkaz.

Jako majitel firmy, svěříte vozidlo za 3 miliony a náklad za xxx někomu, kdo nemá praxi?

celp*

Dále psychotesty v normě.Většina autodopravců požaduje praxi min.1rok na sólo.

a samozřejmě další podmínky. Je toho moc. ...a řidič ten těžký život má.

ondrah*
hodnocení

Ono stejně je myslím nejlepší začit na nějakým starším a aspon ty 2 roky odjezdit a pořádně se to naučit.

Třeba kamarád od nás z vesnice začínal s man 12t pak dostal menší kamion a asi za půl roku man tga 480 s xxl kabinou.

 

nu*
hodnocení

0x

praxe nutná není, dnes jezdí kamionem kdejaký rychlokvašek, už dlouho neplatí, že řidič autobusu nebo kamionu je elita mezi řidiči, protže má zkuščnosti a najeto něškolk milionlů bez nehody..21 letý hajlzík se žlutám autobusem student agency vás cestou do brna klidně 3x ohrozí náhlým osbočením z pomalého do rychlého pruhu a na zatroubení se jen šklebí...mám zpomalit a umožnit mu vyjet, ale ne když jsem 10 metrů za ním...a jak jezdí rychlokvašky s kamiony vidíte v televizi, když napadnou dva centimetry čerstvého sněhu...nebojte se kamionu ani praxe, jen do toho...

fidonet*

když mě někdo ohrozí jednou , už vedle něj nepojedu. Pokud se nechávám ohrožovat, je to moje nevyzrálost profesního jednání řidiče. To, že je on kretém, nic neřeší s tím, že se nechávám ohrožovat. Nemám rád lidi, kteří jednají tak, že zákon platí pro všechny ( on platí, ale ne vždy je dodržen ). Je potřeba brát v úvahu, že jsou lidi i nezkušení, unavení, nebo právě prodělali infarkt či mikrospánek. Pokud vidím, že se na mě řítí z vedlejší ulice 100 km/h autobus a já mám přednost, tak mu tam nikdy nevjedu! Protože si to oduvodním, že může mít chvilkovou indispozici, a přece se kvůli němu nenechám zabít. Když mě někdo ohrožuje na dálnici, tak mu ujedu nebo zpomalím ( zastavit na odpočívadle na 10 min taky pomůže. protáhnete se, ulevíte si, děti se taky rády osvěží ). Jen tak si prodloužíte život. Když jsem začínal s ježděním ( nehraje roli jakým , ale profesionálně ), snažil jsem se, každému ukázat co je špatně. Brzy jsem přišel na to, že milion blbců na silnici stejně nepředěláte. Navíc půlka z těch blbců váš je schopna ohrožovat. Když mám pod prdelí 12 tun a zodpovídám za životy jiných, se brzy naučíte brát ostatní takové jací jsou.

Ohledně student Agency ... zpoždění 10 minut se řidiči projeví na výplatě. Ale to jejich arogantní chování neomlouvá.

fidinete souhlasím s Vámi, ale na oplátku by jste mi mohl poradit, kde seženu statistiku žr nejvíc bouraček způsobí nezkušení šoféři? Já znám jen tyto, :
aplikace.policie.cz/...
Děkuji
fidonet*

20 let nám na školení řidičů předčítali statistiky. Podle věku, podle hodin v kolik se staly, podle praxe atd. Ale taky to možná sám vidíte kolem sebe. Nezkušenosti s ovládáním vozidla v krizových situacích, .. atd . Nevycházím ze statistik na Netu. Jen z papírových podkladů, praxe, pozorování ... a taky když si šáhneme do svědomí tak sami víme co všechno jsme dělali jako mladí, co jsme kdy neodhadli a kolikrát nad námi stáli všichni svatí. Podruhé jsme stejné chyby už nedělali. Když máte za sebou pár set tisíc kilometrů, tak člověk na praxi získává. Kdysi mi řekl jeden člověk ( v jiném oboru nežli v dopravě ), že za profesionála považuje člověka ( byt´ amatéra ), který určitou činnost vykonává permanentně alespoň 3 roky. No něco na tom bude.

cyril*

Takto paušalizovat profesionalitu je velice zcestné. Znám dosti případů, kdy ani po 30-ti letech praxe se nedá hovořit o profesionalitě!

pavka76*

To je takovej začarovanej kruh. Praxi musíte někde zjískat,zkušenosti se nedají koupit,musíte si je vyjezdit. Na druhou stranu to dnes dopravci taky nemají jednoduchy,řidičů a peněz ubylo a auta Vám musí jezdit. Člověk s skušenostma a praxí se raději nechá zaměstnat venku.

Jak Te muze cestou do Brna trikrat ohrozit? To se celou cestu motas stodesitkou kolem neho? Se pak nediv, ze je na Tebe nabrousenej, kdyz ho furt dokola predjizdis a pak musi predject on Tebe - aby Te mohl znovu ohrozit...

Jinak klasika u autodopravcu je dodavka vnitrostatne, nakladacek vnitrostatne a za hranice a pak teprve tahac. Nikdo pri smyslech, jak psal spravne pan Milan, nenecha kluka jeste s mokrym ridicakem ridit tricetitunovej kamion.

Take zalezi k jakemu dopravci se dostanes. Nekdo vubec tahace nema, tak to se pak tezko ridi...

 

jabraka*
hodnocení

0x

Musím s nu souhlasit,podle statistik je většina bouraček na dálnici způsobena nezkušeností šoférů.Firmy zaměstnávají řidiše mladé,nezkušené,kteří nemají žádnou praxi.Kšefty jsou důležitější,jako rizika.

JABRAKA

 

jabraka*
hodnocení

0x

Pro zájemce.Informace o důsledcích dopravních havárií a statistiky lze získat zde:


  • Přehledy o nehodovosti na pozemních komunikacích v České republice, vydávané Ředitelstvím služby dopravní policie Policejního prezidia ČR

  • Ročenky Českého statistického úřadu

  • Ústav zdravotnických informací a statistiky

  • Česká asociace pojišťoven JABRAKA

 

honzami
hodnocení

0x

kasli na jezdeni, ridicaky si udelej-nikdy se neztrati! jezdit muzes jit kdykoliv...

ridic je jako pes, ...bydli v boude, zere s kastrolku a cura na kolo...

zivot je kratky na to abys ho prosedel za volantem, jednou zacnes jezdit a lepsi praci uy tezko sezenes

ondrah*
hodnocení

To je pravda, ale už od mala si přeju jezdit s kamionem.

Studuji počítačovou školu a říkám si, že bych prvně jezdil s kamionem a kdyby mě to přestalo bavit tak jít dělat to čím se učím.

Když jsem tohle řekl mamce, tak řekla , že na to mám hned zapomenout, že nebude platit tolik peněz za školné a já pak pudu jezdit s kamionem a ona se bude každý týden nervovat jestli se úbec vrátím domů.

Uvidím co bude za rok po maturitě.

Jinak děkuji všem za vyčerpávající odpovědi. *palec*

Jako řidič s ujetým milionm, Vám doporučuji počkat ještě rok, maminka bude mít radost a mezitím můžete připravit taktický boj s předsudky. Pro mladého je to OK, pro bezdětné (nebo odrostlé děti) je to OK. Ještě bych doporučil liaz.cz/...

a podobná fora, páč řidič, ten těžký život má.

lui*

Tvojí mamince fandím. Můj syn se dal na dráhu prof. řidiče, a je dost těžký smířit se s tím, že nevíme kolikrát celý týden kde je, jestli neměl někde bouračku apod. Asi si zvykneme, ale nebude to hned. A podle mě, si jako počítačový expert, časem určitě vyděláš víc jak za kolečkem.

 

mirecekvalik
hodnocení

0x

Dobrý den, mám podobný dotaz jsem studentem na Obchodní akademii a po maturitě bych si chtěl udělat řidičák na kamion, nevíte náhodou jak je tedy potřeba ta praxe zda jo nebo ne.

S pozdravem

ne ze zvědavosti ale kvůli zákonu, kolik Vám je let?

mirekvalik
15.03.10 21:38

20let


je oprávněn řídit motorové vozidlo skupiny C a C+E až od 21 let
víte o tomto?
mirekvalik

Vím, taky píšu až dodělám školu...

ondrah*
hodnocení

Abys mohl mít ŘO na C tak musíš mit prvně B takže je to od 18ti a jestli chceš C+E tak musíš mít C

cyril*

Na "C" není třeba mít "B", oboje se dělá najednou.

ondrah*

Asi je to podle autoškoly, protože mě řekli, že až uvidí ŘO na skupinu B tak můžu začít C.

pavka76*

Našel jsem toto:

Podmínky pro získání řidičského oprávnění

Řidičské oprávnění je možné udělit pouze osobě, která dosáhla věku stanoveného zákonem, je zdravotně i odborně způsobilá k řízení motorových vozidel, má na území ČR trvalý nebo přechodný pobyt v trvání nejméně 185 dnů, není ve výkonu sankce nebo trestu zákazu činnosti spočívajícího v zákazu řízení motorových vozidel a splňuje další podmínky stanovené zákonem (např. pro získání skupiny řidičského oprávnění C musí být žadatel již držitelem skupiny řidičského oprávnění B apodobně _ viz § 91).

Řidičské oprávnění je možno vydat osobě, která je starší:

  • 15 let pro skupinu AM

  • 16 let pro skupinu A1

  • 17 let pro skupinu T a podskupinu B1

  • 18 let pro skupiny A s omezením, B, B+E, C, C+E a podskupiny C1 a C1+E

  • 21 let pro skupiny A bez omezení, D, D+E a podskupin D1 a D1+E


Trochu na to zírám. Já jsem dělal v 18ti klasickou "trojku"(ABCT) CE bylo od 21 a musela být doložena proxe 3roky na C.

Těžko říc,jestli je to změna k lepšímu. *nevi*

cyril*
Při uvádění znění zákonů je vhodné citovat uvedenou pasáž celou a ne jen něco. Zákon 361/2000 Sb., § 91, 1/b zní takto: "
skupiny C nebo podskupiny C1 lze udělit jen žadateli, který je již držitelem řidičského oprávnění skupiny B, nestanoví-li zvláštní zákon jinak".

 

ondrah*
hodnocení

Dobrý den, využiju ještě tohoto tématu, ted budu začínat autoškolu na C a pak hned na C+E a až to budu mít hotové, tak bych chtěl jít hned na psychotesty, EEG+EKG, tak by mě zajímalo jestli si je udělat hned jak budu mít ŘO na C+E a ,nebo až před tím než nastoupím do nějaké firmy.

Jestli se udělají psychotesty, EEG+EKG jen jednou za život nebo se to musí obnovovat?

Předem děkuji za odpověd.

Jestli se udělají psychotesty, EEG+EKG jen jednou za život nebo se to musí obnovovat

jednou, a pak až Vám bude 50 let.

viz zákon 361/2000 § 87a

 

ondrah*
hodnocení

Děkuji za odpovědi. *palec*

Jinak ŘO na B už mám ted jen čekám na souhlas od tatky :) abych šel na C.

V našem okrese jsou ceny trochu nižší.

B-Jsem měl za 8.000 Kč

C-12.000 Kč

C+E-5.000 Kč

A profesní průkaz za 20.000 Kč, ale ten zatim řešit nebudu, protože ještě studuji, tak bych asi neztíhal chodit se učit na profesák a k tomu ještě škola.

 

 

pavelt*
hodnocení

0x

Mohu vás ujistit že to je víc než jednoduché. Ve svých 25 letech jsem měl týden starý řidičák a autoškoláckou liazkou odježdeno cca 100 km. Asi u páte firmy jsem uspěl a dostal práci. Dali mi ani ne pul roku starý Mercedes Actros. Sef firmy po mě se slovy "hlavně žádné blbosti" hodil v neděli na firmě klíčky a vyrazil jsem do Spanělska. Přiznávám že první cesta byla šílená. Seznamit se s autem a do toho se ještě na hranicích dělaly papíry a proclívalo. Měl jsem v tom strašnej zmatek a zvládl to jen díky ochotným kolegum kteří mi na hranicích vše vysvětlili. Po pravdě neuměl jsem ani vyměnit kolečko v tachografu. První cestu jsem zvládl se soupravou přetíženou o 6 tun. Další problém byl ve španělsku najít firmu a vubec se s nima domluvit že chci naložit atd... No prostě masakr. Dnes už na to vzpomínám s usměvem ale ta první cesta mi zkrátila život tak o 5 let. Tu práci jsem dělal cca pul roku a vzdal to. Práce jako taková v pohodě ale nesedlo mi být stále pryč z domova, špatná hygiena a stravování atd... Když mi to všichni říkali tak jsem jim nevěřil a viděl v tom jen to řízení kamionu. To řízení mě baví dodnes ale už jen jako koníček a na vnitru a jen občasně jako záskok. Když jsem se pak šéfa ptal proč jsem dostal skoro nové auto tak mi bylo vysvětleno že kdybych to rozmlátil tak dostane od pojištovny celou částku protože na tak novou soupravu není žádná amortizace kdežto na starší auta ano a proto je dával zkušeným. Jsou to ale zajímavé a hezké vzpomínky a lecos se na silnicích zažilo. Vždy když vidím nadšeného kluka pro tuto práci tak si na tohle všechno vzpomenu ale mlčím a vím že si tím musí každý projít sám. Pokud toto chcete dělat tak se na 99% rolučte s rodiným životem protože vidět ženu a děti jednou za tři týdny je opravdu málo a skoro vždy to vede k zániku manželství nebo partnerství. Každopádně přeju hodně štěstí.

8976*

jj, ze života, kdo nezažil neuvěří...prachy a diety tenkrát - byly velmi slušné, ale co bylo za tím...zkušenost je lepší jak 2 vysoké školy...

 

amidamaru*
hodnocení

0x

Co ja vim musi mit praxi 2 roky po mistni komunikaci,aby mohl jet do zahranici.Ale jakym vozidlem?Tak to opravdu nevim.

 

plech*
hodnocení

0x

Jestli si chceš přečíst, jaký to fakt je a jaký maj zkušenosti už aktivní řidiči trucků, tak směle do toho na tejhle stránce:

liaz.cz/forum

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]