Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer. Máme Hundai I10 stáří 10let najeto 80000km. Parkujeme na parkovišti. Před startováním necháme tak 1minutu zaplý klíček a slýšíme jak čerpadlo tlačí benzín do motoru a provedeme start který motor ihned naskočí. Auto odstavené tak 1den. Po více dnech odstavení auta třeba 4dny ted v létě je problém musíme vícekrát opakovat start než motor naskočí. Svíčky byly vyměněny je to tak měsíc v servisu. Je to v pořádku nemusíme mít obavy že vubec nenastartujeme? Benzín není vubec cítit že by někde unikal. Děkuji.
Patrně tzv. "padá benzín". Zkuste před startem tak 3-5x zapnout zapalování ( bez startování) na cca 10 vteřin (1 min. je zbytečně moc) a pak zkuste starovat. V případě, že nenaskočí,je třeba zkontrolovat celé vedení benzínu z nádrže do motoru, a to hlavně na tlaky (odborná dílna?).
Pokud se bude situace zhoršovat, patrně bude "na odchodu" palivové čerpadlo. I když je to vzhledem k nájezdu dost brzy.
Ne není to v pořádku, musí to naskočit hned v podstatě by to mělo chytnout dřív než zhasnou všechny kontrolky pokud vlezete do auta a klíček rovnou otočíte do startovací polohy. Jestliže musíte minutu čekat nebo provést 5 pokusů tak to startuje hůř jak Škoda 120 v zimě... Jak moc hrozí, že to nechytne vůbec záleží na tom čím to je, ale raději bych s tím počítal Možná by bylo vhodné to dát někomu, kdo to umí opravit, servis měnící svíčky bez zjištění příčiny totiž asi nebude ten pravý
Jak píše satam. Stačí otočit klíčkem před startem a pak opět vypnout. Počkat a až pak otočit a zkusit nastartovat.
...
pozn.:
Na Fábiích s 16V motory nebo když se to dokóduje dočerpává palivo před startem už při otevření dveří řidiče, kdy je slyšet čerpadlo a přitom není ještě klíček v zapalování (spínačce).
Jednotka může mít prodlevu a čerpadlo nemusí na 5x otočení klíčkem pokaždé nasát. Jednotky Siemens Simos 2 to aspoň nedělají. Staré Boshky na monotronicku ano, tam to sepne vždy při otočení.
Nemusí nasát čerpadlo ponořené v benzínu v nádrži... Tak to je mazec.
Ale aby jste neřekl. Stačí identifikovat vstup paliva z nádrže do potrubí u vstřikovačů , odpojit a konec zastrčit do petky. Pak zapnout klíček a uvidíte, jak dává. Je tam i servisní otvor pro měření tlaku. Standardní tlak za regulátorem jsou 3bary.
Tak jsem se špatně vyjádřil. Nemusí ECU pustit proud do palivového relé a to nesepne proud pro palivové čerpadlo vždy po každém otočení klíčku. ECU Simos 2P na Feliciích MPi to pokaždé nedělá a pokud by jsi chtěl vždy po otočení klíčku nasát, tak je nutné čekat v cca minutových intervalech.
Ano, většinou jsou 3 bary za regulátorem a 6 barů před regulátorem z čerpadla (při ucpání vratné hadice).
Ne všechy Mpi systémy mají ventilek na měření tlaku paliva. Třeba Felina MPi ho nemá, ale Fábia MPi už má. Tam kde není, musí se použít Tčko.
Dělal jsem si kdysi přestavbu karburátorového Favorita na SPi monotronicka, takže ví, jak to funguje a mám i měřák na palivo vyroben s Tčka a budíku, takže rozhodně vím co píšu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.