Dobrý den, zajímal by mě váš názor na výměnu klasické Varty 60Ah za autobaterii EXIDE START-STOP EFB 60Ah. Nemám auto se start stopem, el. vybavy je hodně, ale jezdím pouze krátké trasy, kdy se baterie ne zcela dobije a primárně mi jde o její výdrž. Nechci kupovat každý druhý půlrok novou. Dle informací mají baterie EFB rychlejší dobíjení a delší výdrž, takže by byla vhodná jako náhrada? Co myslíte? Alternátor(120A) dobíjí 13,8-14,2V.
Já bych spíš hledal proč ti ta baterie vydrží tak kratkou dobu Mam auto vybavy dost a 7 let v něm byla 44ah baterie abssar ta baterie je dobra i ted mam ji jako založni v garaži Auto je druhy v rodine jezdi snim ta moje do prace 7km tam a 7km zpět někdy stalo i 14 dni v kuse když marodila a nikdy žadnej problém To že to dobíjí ještě neznamena že je elektrika v autě dobrá Šel bych po přívodních kabelech od alternátoru a startéru očistil spoje od oxidace popŕípade bych udělal nový Pak bych se zaměřil na ukostření motoru a karoserie Samozřejmostí sou čisté svorky a kontakty baterie Poté měřime klidový proud z baterie - zavřený zamčený auto zacvaklej zamek kapoty a odběr z baterie by neměl bejt větší jak 20 mA Poté bych řešil značku baterie - osobně mam v jednom autě bosch S4 a v druhým byl 7 let abssar a ted 2 rok exide Pak bych řešil kapacitu baterie U benzínu s výbavou mam osobně 62Ah a v naftáku 72Ah Další problem bývá u aut se start stopem tam baterie když vydrží 3 roky tak si múžete gratulovat tam bych osobně odpojil start stop a inteligentní dobíjení Obecně baterie co sou dělaný pro start stop by měli vydržet víc jak ty obyčejný
richard7
7km by bylo dobré, ale tohle auto jezdí převážně trasy 400-1200 metrů.
Jestli máš garáž tak řešením by bylo to nechat přez noc stale připojené na tkzv oživovači baterií levnealarmy.cz/... Nebo mam známého co má solarní nabíječku a tvrdí že nemá problém Jinak ja taky jezdim i na wc autem
asd1
To tě nezachrání žádná baterka, musíš občas dobíjet nabíječkou...
Proti sulfataci při podvybití jsou nejvíc odolné staré primitivní olověné tj. ty nejlevnější. Moderní kalciovky (Ca-Ca) to snáší výrazně hůř, Start-stop asi podobně navíc jsou drahé..
Hodí se voltmetr do zapalovače, pak víš jestli je třeba dobíjet nebo ještě OK (obecně pod 12V za klidu = je třeba dobít) Stojí ca dva dolary, často jsou nepřesné o desetiny voltu, ale stačí chybu zjistit porovnáním s multimetrem a zkorigovat. Z pěti kusů byly dva přesný, jeden ukazoval o 0,1V víc a dva o 0,2V míň. Na hrubý odhad stačí i bez korekce chyby.. aliexpress.com/...
Dabel to mužeš rovnou Lidlovku - tak taky po nabití přepne na udržování tj. může zůstat připojená trvale...
Ta solár nabíječka bude dobrá pokud parkuje na ulici, jen to chce vybrat ne úplnou sr. ale použitelnou... + to nějakýho pitomce může vylákat ke krádeži (= rozbije ti okno kvůli věci za dvě stovky )
Jako další baterku mám EFB vyhlídnutou právě k vůli možnosti cyklování (vybíjení malým proudem do 12V) k vůli obytné vestavbě. Taky nemám start-stop a jde mi o výdrž. Často na ni pojede měnič a notebook.
Nyní mám Vartu Silver. Zatím drží 7 let, ale neparkuji na mrazu venku a pravidelně (1 za měsíc) dobíjím CTEKem, takže péči má víc než běžnou. (13,6 - 14,0 Magneton).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.