Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Plnění z havarijního pojištění

Od: expl1cit odpovědí: 11 změna:

Zdravím,

mám O II FL 1,9 TDI Elegance rv 2009, mám na ní RS narázník, kupoval jsem ji dva měsíce zpátky, kdy už na ní ten RS nárazník byl (také při sjednávání povinného ručení + havarijka přes klik je jasně na fotkách vidět, že octávka má nárazník RS) a včera v noci jsem srazil zajíce, normálně jsem zavolal PČR, sepsal se protokol, nafotilo se všechno. Nárazník je promáčklý okolo mlhovky, ale tak blbě, že se bude muset asi celý vyměnit, naštěstí LED světlo, mlhovka i mřížka okolo mlhovky jsou celý, nepoškozený, to se tam jen nacvakne. Někde jsem ale slyšel, že pojišťovna se řídí podle VINka a tedy ví, co jak bylo na autě z výroby. Myslíte si, že mi pojišťovna při plnění dodá znovu RS nárazník, když byl na autě při fotodokumentaci a samozřejmě i při nehodě, nebo budou mít nějaké výtky a trvat na připevnění klasického, přičemž by se ale teda musel předělat celý systém mlhovek + LED světel? Díky za odpověď.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Pojišťovna nic nedodá, ale měla by zaplatit škodu do uvedení vozidla do stavu, v jakém bylo pojištěno. Pokud samozřejmě nebylo významně podpojištěno apod...


doplněno 13.07.20 08:53:

Já vám rozumím, nárazník je samozřejmě na výměnu, pokud bude na fotkách při pojišťování zřejmé, že je tam nárazník z RS, pojišťovna by ho zaplatit měla. Ale vždycky je lepší nechat zapsat odlišnosti od sériového provedení při sjednávání do smlouvy, stejně tak zvláštní výbavu. Je to zadarmo.


doplněno 13.07.20 13:21:

Ad provoz nabouraného vozidla:
Pokud splňuje podmínky provozu (osvětlení, ostré hrany...), tak ano. Na nahlášení pojišťovně máte tři roky.
Pojišťovna by mohla něco namítat, jen pokud by provozem poškozeného vozidla vznikala další škoda. Takovou škodu by pak nemusela uhradit. Příklad: po nehodě poškozená, nezavřená kapota by se za další jízdy otevřela a poškodila okna a střechu...

expl1cit
Jasný, špatně jsem to napsal, spíš jsem to myslel tak, jestli mi to vůbec budou chtít proplatit, aby neřekli, že to na to auto jakoby nepatří, tak mi nezaplatí nic. Ale zas na druhou stranu si říkám, že se třeba nebude ani muset měnit naráznik, že by to šlo vyklepat, pošlu foto, co myslíte?
Plnění z havarijního pojištění
Plnění z havarijního pojištění #2
expl1cit

No oni ve svých podmínkách píšou něco o obvyklé výbavě, jenže přece nárazník automobilu je obvyklá výbava? To, že už tam není sériový, by přece nemělo hrát roli, musí přece jít o to, jaký tam byl při uzavírání pojistné smlouvy (i který byl na autě při fotodokumentaci) a jaký byl v době nehody, ne?

Už u tebe byl technik?

expl1cit

Technik u mě nebyl, řeším to totiž přes smluvní servis a tak se na to mají kouknout až tam, přímo technika pojišťovna neposílá.

expl1cit

Jo ještě jeden dotaz, nevíte někdo, jestli můžu s autem jezdit do doby opravy? Potřeboval bych ho teď na víkend, tak jestli nějak vadí, že bych to tam třeba zavezl až příští týden, aby mi pojišťovna neřekla, že mi to neproplatí, protože bla bla bla.. znáte to, díky za odpověď.

 

berger*
hodnocení

0x

*smich*,omlouvám se,radu nemám ,ale "vyklepat" plastový nárazník...*smich2*. Myslím si,že pokud není rozlomený,asi by opravit šel,někým,kdo to umí.

 

hodnocení

0x
avatar arne1

Postup je nádující:

1) auto necháte opravit ve smluvním servisu pojišťovny, ten vyřídí všechny náležitosti.

2) pokud máte možnost plnění rozpočtem:

- ohlásíte škodu, většinou se to dělá webovým formulářem, u některé pojišťovny i telefonem

- dohodnete termín návštěvy technika pojišťovny

- technik prohlédne všechny díly které je nutno opravit, nafotí je, zapíše do protokolu s nezávazným odhadem ceny.

- likvidátor v pojišťovně toto ocenění upraví (někdy i znatelně nahoru) a zařídí vyplacení částky.

- po návštěvě technika můžete nechat vozidlo opravit (nebo si ho opravit sám)

 

expl1cit
hodnocení

0x

Jako taky si myslím, že ten nárazník jakoby není žádný "nadstandard", přece je to součást auta, která na něm musí být, plus když navíc je rozbitý opravdu jen nárazník, a LEDky, mlhovky i mřížky jsou neporušené, tak proč muset objednávat klasický nárazník, ke kterému by se ale potřebovalo objednat taky mřížky + mlhovky?

Dnes jsem byl v tom smluvním servisu, nafotili si to, podívali se na to, řekl jsem jim, že mřížky + mlhovky mám neporušené, že jde opravdu čistě jen o nárazník, borec mi řekl, že objedná nový nárazník a dá mi vědět, tak snad má rozum a i když podle VINu to na to auto jakoby "nepatří", tak při podepisování pojistné smlouvy a následné fotodokumentaci a samozřejmě i při nehodě tam ten nárazník byl. Tak doufám, že nejsou blbí.

Jinak mám ČSOB pojišťovnu.

Podle mých zkušeností ČSOB plní velmi slušně, při loňské havárce mi dali skoro dvojnásobek toho co mne oprava stála. Mimochodem, když ti to dělá smluvní servis, tak máš sníženou spoluúčast na 2000Kč bez ohledu na to co máš ve smlouvě.

expl1cit
No dokonce už je to jen tisícovka.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]