V srpnu 2018 jsem do 1.6MPI kupoval Vartu 60Ah. Napětí aku za jízdy 13.8- 14.2V. Po zastavení má 12.8V, ale pokud není dobíjena, má 12,05V - to je nejvyšší hodnota. Pokud sedím v autě s diagnostikou, tak po půlhodině klesne na 11.55V. Startuje dobře, ale je teplo a v zimě? Je aku na výměnu? Ještě při startování neklesne pod 11V. Děkuji.
12,8V po zastavení je se zapnutým nebo vypnutým motorem? Jinak musíte brát v potaz příkon spotřebičů a jednotek. Zkuste někdy vypnout motor, otevřít kapotu, zamknout auto a jít po dvou hodinách zkusit změřit bez odemykání auta, aby byly všechny jednotky vypnuté.
Jestli bude měřit proud, tak jen připomenu, že připojením ampérmetru po dvou hodinách jednotky zase probudí, jak bude manipulovat s vodiči a přeruší naokamžik napájení. Musí být ampérmetr připojen po celou dobu těch dvou hodin (v praxi stačí 40 minut na VW a škoda).
Mám odzkoušeno, že stačí cca do 20 minut... Jen u staršího Forda se vypne "centrální" relé po hodině, ale to neblokuje hlavní světla.. Jen tak pro zajímavost...
@gumidek myslel jsem samozřejmě měření napětí, aby měřil opravdu ve chvíli, kdy už nic neodebírá proud. Pokud by šlo o měření proudu, tam je to jasné jak píšeš
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.