Nejste přihlášen/a.
Je to přesně naopak. 5,08 je velmi pomalá jednička.
Škoda 100 měla jedničku 3,8, škoda 105 už 3,083, tedy uměla jet na jedničku rychleji, ale pochopitelně víc trpěla spojka a měla menší zátah (krouťák).
Ale samozřejmě taky záleží na stálém převodu, jestli se jedná o benzín nebo diesel a tak.
Záleží na stálém převodu.
1. převodovka je "nejdelší", tedy při stejných otáčkách pojede vozidlo na jedničku i na pětku nejrychleji, nejúsporněji, ale nebude mít takový zátah.
3. převodovka bude mít nejpomalejší jedničku, pětku bude mít stejně rychlou jako 2. převodovka.
Samozřejmě to všechno za předpokladu stejného stálého převodu, což není ovšem vůbec jisté, je li součástí převodovky.
bavím se o benzínovém motoru. já v těch poměrech prostě nemám jasno proto mě zajímá objasnění.. jde o to, že z automatu chci přehodit na manuál, ale nevím jakou převodovku - jaké poměry
stálý prevod je diferenciál a ten chci zachovat ten, který tam je - není součástí převodovky. Děkuji za vysvětlení
1) Čím vyšší číslo, tím je převod "kratší". Tzn. při dané rychlosti má kratší převod vyšší otáčky motoru ... to znamená lepší zrychlení, ale vyšší hlučnost. Za normálních okolností musíš vynásobit jednotlivé převody tím stálým převodem (to je to poslední číslo) a ta výsledná číslá srovnáváš.
2) Pokud tam budeš mít nějaký jiný diferenciál, můžeš srovnat ty převodovky přímo podle těch čísel převodů. 1. převodovka má převody nejdelší. 3. převodovka má převody nejkratší, přičemž první převod je velmi krátký, skoro jako pro jízdu do terénu. Ale zásadní věc je v tom, jaký tam bude ten diferenciál. Při špatné kombinaci diferenciálu a převodovky se může stát, že to na dálnici bude točit šíleně vysoké otáčky, nebo naopak šílené nízké otáčky.
1) To je zadokolka, ze mas staly prevod oddeleny od prevodovky?
2) prevodovy pomer chapes zcela spatne - presne naopak.
3)Ta prevodovka, co chces pouzit je dimenzovana na moment motoru?
4)
Bez znalosti staleho prevodu nelze dat konkretni doporuceni, tak jen obecne, aby to alespon trochu kvalitne jelo:
Mas na vyber same petikvalty, takze na 5. rychlostni stupen by mel benzinovy motor tocit mezi 3.5t-3.8t ot/min pri 130km/h
(neni to nezbytne nutne, ale u dobre odstupnovanych 5-kvaltovych benzinaku to tak vychazi vicemene nezavisle na vykonu a niceho lepsiho se stejnak nemas co chytit - jedine, ze by si primo vedel, ceho presne chces dosahnout, coz tak nevypada, takze predpokladam bezne silnicni pouziti)
Na 1. rychlostni stupen by mela byt rychlost zhruba kolem 4-5km/h pri volnobehu (1. kvalt se normalne urcuje jinak, ale to by se museli znat kompletni parametry auta, takze toto je takovy nahradni hruby pristup)
-
Kolik mas prumer kol? Rekneme 0.635m.
Pak:
130km/h=36m/s
36/PI/0.635=18 otacek kol za sekundu
Chces tedy dosahnout cca 1080 otacek kol pri cca 3700 otacek motoru.
Tedy 3700/1080=3.42
Celkovy prevod na 5. kvalt by tedy mel byt zhruba 3.42.
-
Zjisti si tedy, kolik mas staly prevod a tech 3.42 tim stalym prevodem vydel.
Co Te vyjde by mel byt tvuj 5.kvalt.
Vyber prevodovku, ktera se tomu cislu bude nejvice blizit a pak si zpetne podobnym postupem over, ze 1. kvalt te prevodovky take zhruba odpovida te doporucene volnobezne rychlosti.
Pokud ano, pak toto bude tvoje nejlepsi volba prevodovky pro bezne pouziti.
To se ale povede pouze pokud alespon jedna z tech prevodovek je pro dany automobil a zaroven se pouziva s danym stalym prevodem.
-
Pokud zjistis, ze te to vychazi neco mezi, tak bud se s tim smiris a namontujes jednu z nich a pak budes mit bud pomalou mrchu s velkym zrychlenim, ktera bude hrbat treba i na trojku a nebo budes mit rychlika linyho pri rozjezdech a nebo se pokusis sehnat i jiny staly prevod.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.