Všimnul jsem si poslední dobou tohoto jevu. Felicia 1.3 BMM z roku 1995. Když nastartuji v garáži a na neutrál zmáčknu plyn, začne cosi hvízdat. Takový vysoký hvízdavý zvuk, který doprovází stlačení plynu. Bez plynu to nehvízdá. A když zařadím kvalt (zpátečku) abych vycouval z garáže, stačí pár sekund, kvalt vyhodit a už nic při stlačení plynu nehvízdá. Jestliže motor vypnu a pak v průběhu dne znovu nastartuji už také nic nehvízdá. Zdá se, že ten hvízdavý zvuk souvisí s tím, když je auto odpočaté, když je motor kompletně vychladlý. Co to může být ten hvízdavý zvuk?
Protože to hvízdá jenom když zmáčknu plyn a to ještě jenom ráno při prvním startu, nemůžu se jít podívat pod kapotu. Ale logicky, pokud by byl příčinou řemen nebo ložisko, muselo by to hvízdat pořád (třebas nepravidelně). Musí to být něco, co souvisí s přidáním plynu, když je motor studený.
berger*
No,když myslíte... Umíte ráno zvednout kapotu,nastartovat a v motorovém prostoru rukou přidat plyn? Vizuálně zkomtrolovat klíňák? Stav ,drážky,napnutí?
Ručně pod kapotou přidávat plyn jsem zatím nikdy nemusel. Nejspíše na to přijdu sám, za co zatáhnout. Pak už samozřejmě můžu zkontrolovat, co se tam děje. Nenapadlo mne to. Dík za radu.
mak*
Při akceleraci akceleruje vše, tedy i vodní pumpa a alternátor. A na akceleraci je třeba větší příkon a ten už řemen nedokáže přenést. Takže to řemen může být a nejspíš i bude. Podívejte se, zda není z vnitřní strany oleštěný.
Třeba někde pod uvolněným deklem na vzduchovém filtru?
Případně pokud to ještě má přisávání vzduchu od výfuku, tak třeba to hvízdá při studeném motoru když si odsud saje vzduch a po ohřátí to přestane, protože se automaticky přestaví klapka...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.