Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Servis zadních brz (rapid) - cena

Od: xio odpovědí: 20 změna:

Zdravím, potřeboval bych se zeptat někoho znalého kolik je tak rozumná cena za servis zadních brz na škodě rapid r.v. 2013. Výměna kotoučů + brzdových destiček + asi nějaké seřizovací práce jestli se dělají? Aby mě v servisu nenatáhli.

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Včera sem ty Trw daval na zadek octavky mi dcery hrál sem si stim cca 2hodky vše sem očistil promazal plovoucí šrouby,rozhejbal pístky a vyřešil problém se špatně vracejícím se klíčem ruční brzdy - rozpadlí symering a pod nim tuhej bordel
Ale znám servis co to dokaže vyměnit za 20 minut - vybouchá starý desky nabouchá nový nak zatlačí píst a hotovo - Já bych si tam auto nikdy nedal !
Včera mi na face vyskočil servis v Praze a v ceníku měl výměnu zadních brzd kotouče desky 600kč

 

asd1
hodnocení

0x

Počítej 3k za výměnu desek + kotouče; kontrola, vyčištění a promazání třmenu. Pokud budeš měnit brzdovku tak něco málo navíc, tj. max.4k celkem.

Víc je lichva - materiál jde sehnat za 1k (TRW zadní kotouče + desky) a je to tak hodina práce... Servis bude mít nákupku ca 1500,- za sadu TRW, ATE , Brembo (připlácí za rozvoz 2x denně). ATE a Brembo se mi neosvědčily, s TRW spokojenost. Nejlepší kompromis výkon - cena se mi líbí kotouče ATE nebo TRW a desky Textar..

Je dobrý ověřit házivost kotouče nejlíp úchylkoměrem pokud neni tak aspoň"škrtátkem" - velice často to nasadí na špatně očištěnou dosedací plochu (čistí to jen dráťákem, dráty "kopec" nestrhnou ale kopírují, je třeba zaškrabat), nedělaj kontrolu házivosti po monáži tak na to nepřijdou. kotouč pak lehce šmajdá (při jízdě to nepoznáš) a následně se zvlní (to už poznáš protože brzda začne kopat do pedálu) a následuje koupě nových kotoučů...

+ brzdy správně zajet = prvních pár set km brzdit často a lehce, a hlavně nezůstat se žhavou brzdou na místě (kotouč se sytí materiálem desek, pak má v tom místě jinou tvrdost a časem se to místo ojíždí jinak rychle = vznikne "kopec". Klasicky nejhorší je naložený auto, kolona na dálnici a prudké zabrždění z velké rychlosti navíc z kopce a pak zůstaneš za kolonou stát se zašláplou brzdou. Správně je třeba nezastavit, ale pomalu nechat popojíždět aby desky nebyly na jednom místě.

K tomu poslednímu odstavci. Jestliže držíte brzdu sešláplou na místě, tak materiál z destiček ulpívá na discích? Tak to myslíte?
Aby se tomu zabránilo, nestačí občas za jízdy, tuším při rychlosti 60kmh sešlápnout brzdy? Kotouč se pohybem rovnoměrně obrousí. Mám dojem, že tak nějak to mám napsané v originální příručce uživatele škoda Felicia.
xio
hodnocení

Obvolal jsem 3 servisy. 2x autorizák, jeden vykalkuloval cenu za 6t druhej za 7t. Neautorizovaný servis Bosch mi dal kalkulaci na 5300 (bez brzdové kapaliny) u nich předpokládám že použijou díly od Bosche. I tak mi to ale přijde hodně. Prý to budou dělat cca 3 hodiny.

Jeden z autorizáků mi dal dokonce cenovou kalkulaci do pdf a tam vychází práce na 900 (což je tak hodina a půl)

No tož já nevim.

xio: uveďte ještě lokalitu těch servisů. Jsem přesvědčen, že ceny se napříč republikou liší. Za šest tisíc se už vyplatí auto zavést do opravy na druhý konec republiky, kde vám to udělají za ty tři-čtyři tisíce.
xio
hodnocení

Přerov a Kroměříž

asd1

Difůze - kotouč i desky mají po prudkým zabrždění pár set stupňů. V podstatě nitridování - kotouč se sytí dusíkem = zvýšení tvrdosti..

asd1

Xio pokud nevíš tak si znova přečti co píšu. Bosch nic extra neni, TRW patří mezi kvalitní značky který dělaj prvovýrobu. Za práci jakože jen 900,-, ale mají marži za díly. Aut je hodně, servisů málo tak si diktujou cenu. 2013 ještě třmeny nebudou shnilý tj. jen to očistí, máznou čepy, třmeny keramikou, přehodí kotouč a desky a hotovo. 3 hodiny práce - když dělá další dvě auta tak možná, jinak fakt max. hodina i s komplet výměnou brzdovky. Možná si dávaj časovou rezervu na zalomený odvzdušňováky, kafíčko atd.

https://www.autodily-cardo.cz/-8/brzdovy-kotouc-trw-df2805/

https://www.autodily-cardo.cz/-8/sada-brzdovych-desticek-trw-gdb1330-skoda-octavia-vw-golf-iv/

nebo lepší co míň špiní ráfek (ale na zadní kola vcelku zbytečný - tam se desky moc neojíždí = nešpiní ani ty levnější):

https://www.autodily-cardo.cz/_nove/sada-brzdovych-desticek-trw-gdb1330dte/

Zhruba postup (chybí tam mazání a pod. detaily - ovšem zásadní pro příští servis kdy to mázlý jde výrazně líp rozebrat, např. šroubek držící kotouč, dosedací plocha kotouč - náboj apodl *zed*


asd1
asd1 má pravdu. Ceny jsou často lichva. Brzdy se opravují i v domácích podmínkách. Poptat se po nějakém automechanikovi, který zajisté bude mít ceny nejpříznivější. A protože ani vlastní automechanik není zárukou kvality, je nutné si nastudovat principy fungování brzd a pak se s automechanikem bavit co a jak. Co tam bylo špatně, co tam dělal...
asd1

"Chytrý zákazníky" servis rád nemá.. navíc jak tomu začneš rozumět, tak si to radši uděláš sám a mechanika nepotřebuješ.. Na druhou stranu napadení kutilem taky neni výhra a jde o brzdy..

Možnosti jsou 1. nastudovat si kompletní problematiku a dělat sám 2. najít dobrého garážníka (což není jednoduché) 3. drahý servis s dobrým jménem (což taky není jednoduché - např. autorizák obecně drahý je a přitom vůbec není záruka kvality...) Spousta mechaniků práci šidí a nedělá kvalitně, těch opravdu dobrých je tak 10% a to jsem ještě optimista. Pos spoustě špatných zkušeností kdy jsem po servisu nacházel zásadní chyby jsem ze zoufalství šel cesotu 1. dělat to sám, jde o relativně jednoduché věci, ovšem zásady řemesla je třeba znát a dodržet je.

xio
hodnocení

Ten Bosch servis má u nás velmi dobrou pověst mám na něj i osobní reference. Od několika lidí, nicméně ty 3 hodiny práce si nechám vysvětlit. Myslím že s trochou štěstí tam pár stovek ukecám

asd1

Tak za ty prachy bych nic jinýho než špičkovou kvalitu nečekal ;)

Auto je drahé, protože je na něm spousta lidské práce. Samotný materiál stojí zlomek ceny. Stojí za povšimnutí, že v minulém století výrobu či opravu všech těch dílů dělali lidé. Dnes ale máte v automobilkach robotické provozy, kde už lidskou nohu neuvidíte. Přesto ceny zůstaly stejné. Automobilkám proto logicky prudce klesly náklady. Kde tedy ty peníze končí? Jenom se podívejte kolik firem se točí kolem kdejaké plastové zátky, lišty atd. A v těch firmách, co je tam lidí za stolem, kteří si jen mnou ruce z dobrých příjmů.
A politici, kteří si mnou ruce z daní, které jim z autoprůmyslu tečou...
Auta se vyrábějí už třetí století.
Proto se nedivte, že to všechno pomalu směřuje někam.
To jednou dopadne i na servisáky.
Řešením je opravdu dělat si věci sám. Bohužel ne každý na to má podmínky.
Chtělo by to mít třeba nějaké sdílené dílny, kde si lidi pomůžou navzájem. A auto by klidně mohlo vydržet padesát let. Já tedy nemám chuť kupovat pořád nové a nové.
jurajjuraj*

zdenek2 kvuli usetrenym 2 tisicum jet na druhy konec republiky? to jako vazne? *smich*

 

xio
hodnocení

Všem moc díky za odpovědi. Vzhledem k tomu že já si to sám určo nevyměnim, tak to asi udělám tak, že pojedu to toho Bosche a prostě si tam počkám dokud to auto nebude hotové :) no a jestli na něj 2 ze 3 hodin nikdo nešáhne, tak budou mít velkej problém :).

 

asd1

Tak se s tim bude mazlit pěkně pomaloučku aby to ty tři hoďky zabralo ;)

Je to spíš rezerva pokud vyskočí problém, aby neslibovali hodinu a pak to nebylo... Cena se dohodla za práci a jestli to maj za 10 minut nebo dvě hodiny už je jedno.. Ukecání slevy moc nečekej, práce mají servisy víc než dost, když ty nebudeš přijde další... A na větu "na netu jsou díly za půlku" jsou přímo alergičtí, to ti rovnou řeknou tak si to udělej sám. Tak si to sám dělám *smich*

jurajjuraj*

tak ono k internetovym cenam se hodne servisu tezko u sveho dodavatele dostane, a objednavat v ruznych eshopech to pri tom mnozstvi dilu by bylo na palici, ono je rozdil kdyz si nekdo 2x rocne objedna olej + filtry + nejake brzdy nebo kdyz objednavas denne treba na 5 aut + vysvetluj zakaznikovi ze auto bude mit za tri dny protoze musi pockat az dpd priveze dily ktere jsou tamhle za rohem do 10 minut

ja si treba neumim predstavit ze bych si objednal opravu napr.pracky a rekl technikovi ze si sezenu dily, kdyz si ho pozvu tak at to zaridi komplet, zjisti co tomu je , sezene dily , da dohromady , zaplatim a nazdar

asd1

To uvádim, že servis má díly dražší protože připlácí za rozvoz 2x denně..

U brzd rozdíl moc neni, ale u třeba spojky s dvouhmotou to už je rozdíl docela velký.. A nevidim až tak problém při objednání auta týden dopředu rovnou objednat i díly z eshopu - rozvody, spojky, tlumiče, brzdy apod. se obvykle plánujou dopředu a servis ví co bude dělat, ne že uvidí až rozebere a pak objedná a potřebuje to mít na dílně "hned"..

A jinak rozdíl je "docela dost" - viz jeho tři nabídky 5 až 7k, přitom kvalitní materiál jde koupit za litr, když nadstandard tak za 2k..

xio
hodnocení

Jen tak pro zajímavost cena dílů byla jako na eshopu (autodoc) + cca 20%

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]