Nejste přihlášen/a.
Mám vyměnit brzdovku na Fabii 1.4 2003? Naposledy měněna v roce 2012+- , od té doby ujeto 40tis. km.
Nebo stačí jen odsát a dolít novou? Mám ji až po okraj.
Obsah nádobky je pro případ nouze, když systém teče. Její výměna je zbytečná. Musíte prolít všemy trubkami,
Výměna se dělá k vůli stáří přímo ve třmenech nebo v zadu v pístkách. Černá natáhla vzdušnou vlhkost a voda snížila bod varu na 100C z 256C. Pak při brždění vznikají vzduchové bublinky varu a auto přestane brzdit úplně.
To, že to nikdo nedělá není argument! Navíc to není pravda. Nedělají to pouze ti, kteří mají stále nové auto nebo ti, kteří mají vrak před smrtí.
K vůli životnosti kupujte jen DOT4 klidně ten sheron.
Gumídku, teď jsi zaperlil
Obsah nádobky vůbec není pro případ nouze, je pro správnou funkci systému po celou dobu, co se opotřebovávají destičky a kotouče. Když systém teče, je nutné vozidlo okamžitě odstavit a únik opravit.
Výměna není zbytečná, spíše bych řekl, že cca po 4 letech je nutná. A brzdová kapalina ve třmenech(?) a vzadu v pístkách(?) je stejně stará, jako v celém systému.
Další věta je totální nesmysl. Barva kapaliny (černá) není způsobena vzdušnou vlhkostí, ale stářím kapaliny a jejím znečištěním částečkami součástí brzdového systému (hlavně gumové části). Brzdová kapalina musí mít minimální bod varu 260°C. Aby měla bod varu 100°C, musel bys v systému mít jenom vodu!
Co jsou "vzduchové bublinky varu" netuším, zase jeden nesmysl.Var jako takový nemá žádné bublinky.
Doporučení na kapalinu DOT4 je opět zavádějící. Nemá to nic společného s životností. Do brzdového systému by měla být použita kapalina podle doporučení výrobce vozidla. Případné míchání brzdových kapalin podle různých norem je bohužel často přímá cesta do pekel.
Takže závěr: "Černou" brzdovku je třeba co nejdříve komplet vyměnit. Že to spousta lidí nedělá, je jejich problém, ale provozem takového vozidla ohrožují i ostatní účastníky provozu na PK. A i když není černá, je třeba po cca 3 letech změřit její bod varu a pokud klesne pod 260°C, opět vyměnit. I když není černá.
Var bublinky nemá. Zkus dát sklenici do mikrovlnky a vodu uvařit. Pak stačí do ní položit nějaký kov a uvidíš explozi varu , při které voda silně zabublá.
Kapalina z nádobky při opotřebení desek se akorát přesune do trubek nebo ABS kostky, ale nikdy až do třmenů. Není to oběh, ale myslím, že si oba satame rozumíme a akorát jsem to blbě napsal
Co nejdříve vyměnit! Odsát vše z nádobky, dolít čistou novou kapalinu, nejlépe povolit všechny 4 odvzdušňováky, párkrát šlápnout na brzdový pedál, aby se čerstvá kapalina dostala do potrubí a pak uzavřít odvzdušňováky a odvzdušnit celou soustavu běžným postupem.
U vozidel s ABS, což už jsou dnes skoro všechna, bych raději doporučil nechat výměnu na odborném servisu, který k tomu má příslušné nářadí.
@richlik: Zahráváš si s ohněm. Černá brzdová kapalina je ovykle nejhorší, co může být. Takže neváhej a komplet ji vyměň, ať máš aspoň nějakou jistotu.
Odsát nestačí a když už je černá,je to hodně špatný. Máš ji nacucanou vodou. Za prvé ti trpí komponenty brzdového sysému a za druhé její bod varu je velmi nízký kvůli té nachytané vodě. Lehce se ti může stát že párkrát silněji zabrzdíš a najednou pedál prošlápneš na podlahu protože se ti začne vařit-že účinek brzd je pak nulový o tom se nemusíme bavit.
Musí se vyměnit klasicky odsátím nebo vyšlapáním z celého systému přes odvzdušňovací šroubky. Pokud máš spojku s hydraulický ovládáním NEZAPOMEŇ taky tam...tam brzdová kapalina taky neomládne.
1500 za výměnu brzdovky? To je vtip? Vyhledej jiný servis. Práce na půl hodiny i s kafem
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.