Nejste přihlášen/a.
Když pojedeš jak s hnojem, nezískáš potřebnou setrvačnost, takže spotřeba může být nakonec i vyšší. Motor z toho taky nemá radost. Otec je za zenitem, jeď podle sebe. Prostě pohodová a plynulá jízda. Nač proboha řešit, jestli jedu za 5 nebo za 7, když mě pak jízda nebaví. Či dokonce za 4.8 nebo 5.1. Omg...
Jezděte si jak chcete, Vy jste řidič...a otec ať si jezdí jak on chce.
Osobně dokážu jezdit třemi způsoby..tedy na spotřebu, normálně...a "rychle".
Na spotřebu mám průměr 4,2-4,4
Průměrnou dlouhodobou spotřebu 5,3
A když jedu rychle (ne..ne jako F1), tak jsem někde na 6,3
Pro někoho by bylo asi hodně zajímavé, že mezi jízdou "normálně" a "na spotřebu" není prakticky žádný extra pozorovatelný rozdíl, jen prostě jedu "jinak". Nicméně rozdíl v dojezdovém čase či rychlosti není nijak zásadně rozdílný.
Málo který řidič nezažil, že mu starší řidič, třeba otec, či matka radí, jak to správně udělat. Zeptejte se ho, kdo jemu kecal do řízení, když se to učil a neuměl to.
Buď mlč, nebo pojď řídit.
Podle mě je prioritou pro začínajícího řidiče sžít se s daným autem tak, aby ho měl v každý okamžik jízdy perfektně pod kontrolou, aby se mu dobře řídilo a nezatěžoval se hlavně z počátku zbytečnými stresy, kterých je v dopravě už tak celkem dost.
Až na dalším levelu je třeba jezdit na spotřebu - ale to já osobně moc neuznávám, protože zejména u dieselů vede podtáčení a pod k vymlácení dvouhmoty a také zanesení DPF. Paradoxně třeba Škodovky mají ,,eko ukazatel´´ který si právě podtáčení vynucuje. Ten jsem vždy ignoroval, jezdím na ucho, aby motor běžel v přiměřených otáčkách.
Prostě jezdím na pohodu, nejsem pirát silnic, abych závodil, ale občas je nutné motor taky trochu prohnat.
Jezdit na spotřebu vůbec neznamená pomalu. Otec to evidentně neumí, spíš jede jak šnek, brzdí provoz a spotřebu má vyšší než kdyby jel normálně. Otci argumentuj tvojí spotřebou že jí máš lepší než on, na to nemá protiargument že to děláš blbě.
Focus kombík 1,6 74 kW - běžně se na okreskách dostanu na 5,5 a to vůbec nejsem brzda provozu, spíš naopak jedu abych ještě nepřišel o papíry :D Docela se osvědčilo za zpomalením (např. křižovatka) vytočit dvojku do 6000 (= ca 90 kmh), pak dát rovnou 5 a "šolícháním" držet rychlost ca kilo nebo něco nad limit abych nedělal špunt a furt mě závodníci nepředjížděli.. Další věc před zpomalením lehounce zpomalovat, např. 500m před vesnicí jet kilo a 100m před vesnicí 90 - když držíš furt kilo tak si celých těch 400m bere 6, když ale i jen lehounce zpomaluješ tak si těch 400m bere jen 4
Obecně k autu se chovat jako k baterce - dodáváš energii = získáš rychlost nabo polohovou energii vyjetím na kopec, dodávat motorem je nejlíp v oblasti nejvyšší účinnosti motoru, to neni málo plynu, ale oblast max. Mk až do max. výkonu (to vytočení dvojky do 6000).. Energii z auta ubíráš hlavně brzdama - nejvyšší spotřeba je při stylu brzda - plyn (To si ten fíkus vezme i 12, ovšem to už je jízda těžce o papíry resp. vhodná na okruh a ne normální silnici)
Na "spotřebu" jsem kdysi dávno jezdíval, když byly pumpy minimálně 50 km od sebe a na palubce oranžově blikalo "hladové oko" (takové jízdě se někdy říkalo "motýlí noha" ). To byl jediný důvod takové jízdy. Ono to taky zrovna nedělá dobře motoru a těch pár ušetřených korun následně vrazíte do opravy.
Teď mám auto, u kterého to neřeším a jedu jak mě to zrovna vyhovuje. Jestli si to vezme 11, nebo 12 litrů nafty už mě nevytrhne.
Jezdím tak, abych udržel motor v rozumných otáčkách. Čím vyšší otáčky, tím větší spotřeba paliva. Takže řadím rychlosti tak, abych udržel motor 2,0 TDCi FORD na cca 1900 otáčkách po rovině a do kopce trochu vyšší. Po rozjezdu na rychlost kolem 100 km/hod zařadím ve vhodném terénu neutrál a dojíždím třeba na nejbližší křižovatku. Průměrnou spotřebu mám podle palubního počítače 5,3 litru nafty na 100 km.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.