Nejste přihlášen/a.
Jak se starat o nový diesel 1.6 TDI automat? Jak zajíždět? a lze vůbec nějak zajíždět automat? Nevadí dieselu krátké popojíždění na poštu a zpět domů, cesta 5 minut?
Nevíme jaká je to značka, ale stačí na baterce odpojit hlídání napětí.
Až se pojede do servisu na prohlídku, tak to zase zapojit.
Pokud odpojíš snímač na baterce tak vyrobíš závadu v ecu a ničíš si baterii, kam na ty nápady chodíte?
Baterku odpojením ničíš jak? Tu ničíš spíš chytrým dobíjením.. Pokud ECU neví tak dobíjí klasicky furt = pro baterku naopak dobré..
Tak se rozepiš nebo hoď odkaz, rád se poučim.. Chytrý dobíjení naštěstí nemám, co vim tak pokud se odstaví tak jede klasicky po staru- Jak na tom jsou auta se start-stop ale nevim, dost možná to je kurvítko blbě odstavitelný...
Tozatel - zajet ano. Nehonit za studena, za tepla vyhánět pavouky z výfuku, hodí se VIF do paliva, olej první výmenu bych udělal po 3kk, (prvotní otěr pořád existuje), pak po 10kkm, v automatu těch 60kkm. Dochlazovat turbo.
Záběh - po ohřátí motoru používat celý rozsah otáček, jen tomu nedupat na krk tj. točit klidně 4000 ale u toho chtít max. tak 3/4 výkonu.
Dvouhmotě vadí podtáčení a "visení na kvaltu" místo ručky/ zaklínování
Krátké jízdy naftě nevadí, naopak nafta dobře maže.. Vadit to může jedině DPF filtru - za studena víc sazí a problém regenerovat = hodí se občas projet delší jízdou v zátěži. Může nestíhat dobíjet baterka, obzvlášť jestli start stop = nutná občas dlouhá jízda nebo nabíječka. Chytrý dobíjení je kurvítko baterky.
Odstavíš ho lehce ale muže to mít následky,. Jen krátce, záleží na systému konkrétního vozu, mužeš odstavit komfortní systémy, jako je nez. topení, ohřev sedaček, smart. park. aktualizace infotainmentu, některé vozy mužou mít problém i s regenerací atd . V krizové situaci ti teoreticky mužou vypadnout i duležité systémy jako je abs či asr. K té baterii, pokud ecu zjistí závadu v ř.j. akumulátoru jede v fail save modu, tzn alternátor je pernamentně buzen a dodává do bat. pernamentně 14.5v bez jakékoliv regulace, co to znamená jistě víš. Ono u dnešních vozu, kde je téměř vše na elektriku, a je tam toho čím dál víc /12v už nestačí/ není radno jen tak něco odpojit, že se nic nestane.
Určitě bych deaktivoval / stiskem tlačítka k tomu určenému/ systém start/stop. Dále nechat po startu motor promazat či ohřát - cca 1 minutu, nevytáčet prvních 2.000 km motor nad cca 2.500 ot/min a nesnažit s eprudce akcelerovat. Ze začátku nevyužívat tempomat- vyhnout se dešímu provozu na stejné otáčky motoru. První výměnu olej provést po cca 3 až 5 tis km. Samozřemě jízdy na krátkou vzdálenost nedělají dobře žádnému motru a turbodieslu zvlášť. Po ujetí cca 2.000 km zvyšovat využitelné otáčky až po cca 5.000 využívat plný rozsah otáček.
Jistě že dieslu vadí krátké cesty a pojížďky, zejména v chladném období a v zimě.
Prvních 1000km jezděte volněji.., pak méně volněji...a následně úplně volně.
Netočit do nebo k červenému poli na otáčkoměru.JInak -neexistuje snad žádný motor, kterému by velmi krátké cesty nevydili-toto je špatné pro všechny motora nejen pro přeplňované dehty!
Volněji znamená prudce nešlapat na plynový pedál a nechat ho volně vytáčet lehkým stláčením (pozvolným). Neznamená to ovšem, aby jste ho trápil rozjížďkama na volnoběh.
Tak v rámci situace. Pokud bude mít naložené auto a rozjezd do mírného kopce, tak mu dvouhmota moc nepoděkuje. V malý otáčkách ten setrvačník moc nevyhladí ty rázy komprese. Pokud tedy nemá 6tiválec.
Dvouhmotový setrvačník je konstrukčně složitější než setrvačník jednoduchý. A i kvůli tomu je choulostivější. Úplně předejít jeho opotřebení je nemožné, jeho životnost ale můžete alespoň prodloužit.
Dvouhmota podléhá opotřebení v závislosti na stylu vaší jízdy. Problematické jsou už zmiňované rázy vzniklé při řazení. S pedálem spojky je tedy vhodné zacházet s citem – "neseskakovat" z ní, ale naopak ji po přeřazení rychlosti pouštět s citem . Při stání v prudkém kopci je vhodné použít parkovací brzdu . Když ji nepoužijete, váha celého vozu tlačí přes převodovku na pružné členy setrvačníku a tím je nadměrně namáhá. Životnost setrvačníku také snižuje podtáčení motoru, tedy jízda v nízkých otáčkách.
Logicky tedy dochází k rychlejšímu opotřebování dvouhmoty u automobilů, které jezdí převážně v městském provozu. A pak také u vozů, jejichž majitelé preferují, řekněme, "sportovnější styl" jízdy a s ním spojené "sportovní rychlé" řazení.
Kare-ono je nafťák a nafťák-neco jiného bude (například!) peugeot 206 break s motorem 1,4HDi s 50kW naložený a úplně něco jiného tentýž model ale s motorem 2,0HDi 66k ale jen s řidičem!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.