Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak se starat o diesel?

Od: nickol odpovědí: 25 změna:

Jak se starat o nový diesel 1.6 TDI automat? Jak zajíždět? a lze vůbec nějak zajíždět automat? Nevadí dieselu krátké popojíždění na poštu a zpět domů, cesta 5 minut?

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
Nejdulezitejsi vec, jak se postarat o diesel 1.6. tdi je vcas se ho zbavit.
Stačí kolem 200000km to odchazí egr a vstřiky
Co sem to měl jako služebak tak se to jinak nak nekazilo
Mě pil krev akorat ten výkon to byla v tý oktě docela pro mě tragédie
Zalezi na provozu. Pokud s tim nejezdis dalnice, tak to neda ani 150. Nam jedna ve 120 a druha necelych s
150. Vymena v neautorizaku 25tis. V autorizaku chcou 17 za kus

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Nehonit ho dokud se neohřeje
Měnit olej a filtr po 10000km
V automatu olej každých 60000km
Nechat vyřadit start stop systém
nickol
No jo, tím bych si zničil záruku

Nevíme jaká je to značka, ale stačí na baterce odpojit hlídání napětí.

Až se pojede do servisu na prohlídku, tak to zase zapojit.

nickol
hodnocení

Škodovka. Rodiče mají tu samou, start-stop tam nechali a po 80tisíci km pořád žádný problém.

007cz

Pokud odpojíš snímač na baterce tak vyrobíš závadu v ecu a ničíš si baterii, kam na ty nápady chodíte?

asd1

Baterku odpojením ničíš jak? Tu ničíš spíš chytrým dobíjením.. Pokud ECU neví tak dobíjí klasicky furt = pro baterku naopak dobré..

Požadej je je ve škodovce at vemou počítač a vyřadí to oni ví jak na to a bude to v klidu znamej s rapidem udělal to samí drobné všimné mechanikovi a pohoda
007cz

Tak, ono to nehlídá jen dobíjení, to je velice jednoduchý a mylný názor.

asd1

Tak se rozepiš nebo hoď odkaz, rád se poučim.. Chytrý dobíjení naštěstí nemám, co vim tak pokud se odstaví tak jede klasicky po staru- Jak na tom jsou auta se start-stop ale nevim, dost možná to je kurvítko blbě odstavitelný... *zed*

Tozatel - zajet ano. Nehonit za studena, za tepla vyhánět pavouky z výfuku, hodí se VIF do paliva, olej první výmenu bych udělal po 3kk, (prvotní otěr pořád existuje), pak po 10kkm, v automatu těch 60kkm. Dochlazovat turbo.

Záběh - po ohřátí motoru používat celý rozsah otáček, jen tomu nedupat na krk tj. točit klidně 4000 ale u toho chtít max. tak 3/4 výkonu.

Dvouhmotě vadí podtáčení a "visení na kvaltu" místo ručky/ zaklínování

Krátké jízdy naftě nevadí, naopak nafta dobře maže.. Vadit to může jedině DPF filtru - za studena víc sazí a problém regenerovat = hodí se občas projet delší jízdou v zátěži. Může nestíhat dobíjet baterka, obzvlášť jestli start stop = nutná občas dlouhá jízda nebo nabíječka. Chytrý dobíjení je kurvítko baterky.

007cz

Odstavíš ho lehce ale muže to mít následky,. Jen krátce, záleží na systému konkrétního vozu, mužeš odstavit komfortní systémy, jako je nez. topení, ohřev sedaček, smart. park. aktualizace infotainmentu, některé vozy mužou mít problém i s regenerací atd . V krizové situaci ti teoreticky mužou vypadnout i duležité systémy jako je abs či asr. K té baterii, pokud ecu zjistí závadu v ř.j. akumulátoru jede v fail save modu, tzn alternátor je pernamentně buzen a dodává do bat. pernamentně 14.5v bez jakékoliv regulace, co to znamená jistě víš. Ono u dnešních vozu, kde je téměř vše na elektriku, a je tam toho čím dál víc /12v už nestačí/ není radno jen tak něco odpojit, že se nic nestane.

 

hodnocení

1x

Určitě bych deaktivoval / stiskem tlačítka k tomu určenému/ systém start/stop. Dále nechat po startu motor promazat či ohřát - cca 1 minutu, nevytáčet prvních 2.000 km motor nad cca 2.500 ot/min a nesnažit s eprudce akcelerovat. Ze začátku nevyužívat tempomat- vyhnout se dešímu provozu na stejné otáčky motoru. První výměnu olej provést po cca 3 až 5 tis km. Samozřemě jízdy na krátkou vzdálenost nedělají dobře žádnému motru a turbodieslu zvlášť. Po ujetí cca 2.000 km zvyšovat využitelné otáčky až po cca 5.000 využívat plný rozsah otáček.

 

hodnocení

0x
avatar martincakl

Jistě že dieslu vadí krátké cesty a pojížďky, zejména v chladném období a v zimě.

Prvních 1000km jezděte volněji.., pak méně volněji...a následně úplně volně.

nickol
Co znamená volněji?

Netočit do nebo k červenému poli na otáčkoměru.JInak -neexistuje snad žádný motor, kterému by velmi krátké cesty nevydili-toto je špatné pro všechny motora nejen pro přeplňované dehty!

Volněji znamená prudce nešlapat na plynový pedál a nechat ho volně vytáčet lehkým stláčením (pozvolným). Neznamená to ovšem, aby jste ho trápil rozjížďkama na volnoběh.

kare
Co mi uniklo?
Odkdy je trápení rozjíždět se s nafťákem na volnoběh/bez plynu.

Tak v rámci situace. Pokud bude mít naložené auto a rozjezd do mírného kopce, tak mu dvouhmota moc nepoděkuje. V malý otáčkách ten setrvačník moc nevyhladí ty rázy komprese. Pokud tedy nemá 6tiválec.

Dvouhmotový setrvačník je konstrukčně složitější než setrvačník jednoduchý. A i kvůli tomu je choulostivější. Úplně předejít jeho opotřebení je nemožné, jeho životnost ale můžete alespoň prodloužit.

Dvouhmota podléhá opotřebení v závislosti na stylu vaší jízdy. Problematické jsou už zmiňované rázy vzniklé při řazení. S pedálem spojky je tedy vhodné zacházet s citem – "neseskakovat" z ní, ale naopak ji po přeřazení rychlosti pouštět s citem . Při stání v prudkém kopci je vhodné použít parkovací brzdu . Když ji nepoužijete, váha celého vozu tlačí přes převodovku na pružné členy setrvačníku a tím je nadměrně namáhá. Životnost setrvačníku také snižuje podtáčení motoru, tedy jízda v nízkých otáčkách.

Logicky tedy dochází k rychlejšímu opotřebování dvouhmoty u automobilů, které jezdí převážně v městském provozu. A pak také u vozů, jejichž majitelé preferují, řekněme, "sportovnější styl" jízdy a s ním spojené "sportovní rychlé" řazení.

 

Kare-ono je nafťák a nafťák-neco jiného bude (například!) peugeot 206 break s motorem 1,4HDi s 50kW naložený a úplně něco jiného tentýž model ale s motorem 2,0HDi 66k ale jen s řidičem!

gazda*
Myslím, že s automatickou převodovkou tohle řešit nemusí :).

Také mám ten dojem, že dvouhmotový setrvačník se u automatu nepoužívá.

 

hodnocení

0x
avatar pest
Jak se auto zajede takové bude, neříkám to rvat jak tatar do omezovače, ale snažit se o nějakou šetrnost...ani náhodou jen se to utaha a zůstane to line. Normálně s rozumem jezdit a je to. Naopak časté střídání jízdních režimu a otáček je vhodné.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]