Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

LED žárovky místo H1, H4, H7 legálně?

Od: arne1® odpovědí: 15 změna:
avatar arne1
Je spousta firem, které nabízejí LED náhrady běžných žárovek H1, H4, H7 - ale nejasné je to s homologaci pro použití aby to nebylo jen na vystavení doma ve vitríně,
Některé firmy rovnou uvádějí že se to používat nesmí, některé drží bobrika mlčení.
Takže - existuje u nějakého výrobce / prodejce žárovky které by byli možno používat?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

Nevím jaké je jsou naše právní předpisy. Ale toto téma řešili nedávno v automagazínu na německé televizi.

Bylo tam ukázáno jak velký rozdíl ve svítivosti je mezi halogeny / xenony / LED svítidly.

Ale nakonec zazněla informace, že pokud tam ty LED světla neosadil výrobce, tak je to zásah, kterým pozbývá vozidlo způsobilost k provozu. Takže odahaduju, že u nás to bude podobné.

V seriozním e-shopu je vždy uvedena informace u každé žárovky, je-li schválena pro provoz na pozemních komunikacích. Tak o čem je řeč? Tím je to dané. Ale sami vidíme často, jací pitomci proti nám jedou a to i na motorkách.

 

asasasa
hodnocení

2x

Legálně nelze vyměnit halogeny za LED do hlavních světlometů ( dálkové, potkávací ). Lze pouze jako tzv. imitaci např. H7 vyměnit H7 se vzhledem podobnému Led - tedy bělejší světlo. Na pozemní komunikaci jen teploty 4200K. Další více namodralé a s teplotou 5000K pouze jako OFF Road - tedy mimo silnici.

Kompletní záměna za např. H7 přímo technologií LED možná není vůbec. Vozidlo bude nezpůsobilé provozu. Důvod jiná svítivost a hlavně světelný kužel. Parabola pro halogen je neprosto nevhodná pro LED. Bere se za to TP.

Proto také nikdo nevyrábí homologované pro pouhou záměnu. LED je potřeba objednat při koupi vozidla, nebo dokonce Laser. Upgrade však možné není.

mak*

Barva světla není jediný problém. LEDka nemusí (a nejspíš ani není) ve stejném místě, jako vlákno žárovky a zdroj světla pak není v ohnisku paraboly, takže to pak svítí blbě.

Je ve stejném místě. Jsou vyráběné jako náhrady halogenových žárovek, takže jsou stavěné tak, aby svítily stejně. Bratr s nima jezdí už dlouho (H4), tvar světla je stejný jako s halogenkou, takže to nijak neoslňuje. Svítí to líp a má to studenější světlo. Ani policajti ho neprudili.
Ale nic to nemění na tom, že tam legálně být nesmí.

 

libor2010*
hodnocení

1x

Pokud vozidlo sjelo z výrobní linky s H1 NEBO H7.., NEMÁ HOMOLOGACI NA LEDKOVÉ ŽÁROVKY, TUDÍŽ JE NELZE LEGÁLNĚ NAMONTOVAT. TO JE KÁMEN ÚRAZU.

 

hodnocení

0x
avatar clayman
To je stejné jako když si někdo dá xenony místo žárovek. Legální to není. Pokud to bude svítit přiměřeně resp nerozdilně od původních žárovek nikdo problém dělat nebude.
Na žádném STK nebo hlídka policie nebude rozebírat světlomet aby zkontrolovali žárovku...
Ale podle mě to nebude dobře fungovat, protože optika svetlometu na to není připravena.
Funguje to kupodivu dobře, pokud to nejsou nejlevnější šméčka, tak i H4 svítí přesně tak jak svítit mají a nijak neoslňují. Ovšem nic to nemění na tom, že tam být nesmí. Prostě je místo vlákna žárovky na stejném místě a na stejnou stranu svítící LED čip.
hodnocení

To je pěkné, ale ...

Mám totiž silně zašlé krytu světel, kvalitní vyleštění těch "děr" co v tom plastu jsou si moc představit neumím, nomí cca 1100Kč. Takže kdyby to rozumně drahá žárovka legálně prosvítila, tak by se mi to docela líbilo

Ta žárovka to sice prosvítí, ale světlomet bude oslňovat k vůli lomu světla o poškrábané nebo děravé sklo. Bude se to chovat jako mlhovka, takže oslní.

Řešit zašlé světlomety silnějšími žárovkami je fakt nesmysl.
sasasa

STK ani Policie nic rozebírat nemusí. STK zjistí měřením, že světla nejsou a hlavně nejdou seřídit a hlídka Policie se to dočte z kódů, pro jaké žárovky je světlomet určen. Je to jednoduché. Tím nepíši se tyto snahy z ho*na uplést bíč se v praxi nedělají a jezdí spousta pitomců, co oslňují řidiče, ale zase se mohou kochat pohledem na osvětlené pole, kde se pasou srnky. Lidská blbost je nekonečná.

xenofob

legálně to samozřejmě lze, ale musela by to posoudit technická zkušebna, ty jsou v čr celkem 3...to znamená provést nějaká měření a vyjádřit se k vlastnostem upraveného světlometu...že vlastnosti světlometu osazeného led žárovkou plní podmínky platné legislativy...

světlomety s LED-kou z výroby jsou schváleny stejně jako světlomety se žárovkou, zásah do původného schválení znamená v podstatě jeho ztrátu

dnes se scvhaluje téměř vše co se namontuje na auto

LED žárovky jsou téměř vždy v projektorech (čočkách). Nikdy jsem je neviděl v parabole, takže technicky to nemůže fungovat, jak má (neoslnit a svítit). Obtěžovat Dekru je zbytečné čínskou LEDkou...

 

ra20z*
hodnocení

0x
Co jsem viděl originál led světlomety tak měli masivní chladič pro odvod tepla, protože překročí-li teplota led čipu 40st. tak životnost jde rapidně dolů.
Zajímalo by mě jaká bude životnost takové náhražky halogenky H4 při letním popojíždění v kolonách. Podle mne se to ani ekonomicky nevyplatí oproti kvalitním halogenkám.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]