Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jakou rychlostí bezpečně přejet výškový schod na vyfrézované vozovce?

Od: honzik25* odpovědí: 9 změna:

Zdravím všechny,

měl bych dotaz ohledně toho jakou rychlostí lze bezpečně přejet výškový schod na vyfrézované vozovce, aby nedošlo k poškození disků, případně podvozku. Samozřejmě je jasné, že by rychlost měla být co nejmenší, ale pokud už se stane a místo začátku nebo konce frézovaného úseku není označené a člověk do něj takzvaně vlítne, tak v jaké rychlosti ještě nedojde k poškození kol nebo nápravy? A případně jakou rychlostí lze bezpečně přejet retardér, aby auto netrpělo?

Díky za info.

Honza

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

re4zon
hodnocení

8x
Podle vysky nerovnosgi, typu auta, velikosti a profilu kol, pocasi a dalsich faktoru rekneme vjezd do vyfrezovane casti 5-150 kmh, vyjezd 3-100 kmh, retarder 0-80 kmh. Jinak to asi bude se zavodnim specialem, hummerem a fabii, chtelo by to ptat se konkretne. A k poskozeni dojde vzdy, otazka je k jak velkemu.

 

hodnocení

5x
avatar mikihans
Schod dolů moc neřeším, to jde v pohodě sjet tou většinou povolenou třicítkou, při schodu nahoru hodně pomůže nenajíždět kolmo, ale zešikma, aby náprava nedostala ránu z obou kol zároveň. To zpomalím třeba na 10 km/h a pak zase rychle zrychlím.

 

hodnocení

4x

Rychlost podle situace. Jaká kola? Jaké disky? Jaké auto (váha)?

Na 165/70 R 13 s Felinou 1.3 v rychlosti 30km/h na schodu 20mm se mi nic nestane krom toho, že silentbloky ramen dostanou dost naprdel.


doplněno 21.06.20 22:35:

Obecně pokud nespěchám a za mnou se nikdo netlačí, tak schod klidně přejedu 5km/h.

O1 má tužší podvozek podobně jako F1, tak bych byl na rychlé přejezdy opatrný i vzhledem k věku a stavu auta (pokud to není verze TOUR z roku 2010 v top stavu, kdy se nemá co urvat, ale i tak 10let a ramena trpí).

honzik25*
hodnocení

Jezdím Octavií 1.generace, litá kola oroginál Škoda, kola R15.

 

mathew
hodnocení

1x
Ve 130 už se ozve celkem rána, ale směrem dolů to půjde v jakékoliv rychlosti klidně i 200 aniž by se něco stalo. Pokud je to standartní vyfrézování a ne půl metrová díra ta se fakt moc rychle nedá projet ani jedním směrem.

 

asd1
hodnocení

1x

Schod dolu bez omezení (začátek vyfrézování), ostrý shod nahoru (konec vyfrézování někdy s kolmou stěnou celýho schodu) pomalu - hrozí cvaknutí pneu/ ráfku o tu hranu, záleží hlavně na výšce pneu. Plynulejší schod (retardér) - záleží na kolech a autě, obecně pokud je výška retardéru menší než plný zdvih pérování tak klidně kilo, pokud mneší tak pomaleji aby to nešlo na doraz. = Teréňáky bez omezení, normální auta tak do 30 kmh někdy i míň, sporťáky pomaloučku a někdy musíš položit fošny jako nájezd abys nezůstal viset za břicho :D

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Tak v autě s hydrem (DS-BX,Xantia...) sjet klidně v 50 a výš vyjet ovšem pomaleji tak 10-20. Reatardery s hydrem 30 .s ocelí pak necelých 20

 

kepler*
hodnocení

0x

Záleží na autě, jak moc má luxusní pérovaní, které by takové nerovnosti mělo "vyžehlit". U starších a levnějších aut bych doporučil něco kolem 20 - 30 km/h, jinak dostaneš citelnou pecku. Totéž platí i i pro sporťáky s tvrdším pérováním.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

v jaké v jaké rychlosti ještě nedojde k poškození kol nebo nápravy***Nelze odpovědět, že při 30 nic, a při 32 již dojde k poškození.
aby auto netrpělo?*** 5-15km/hod, ale každý to má jinak a s jiným autem.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]