Nemůžu odšroubovat dva šrouby dolní části zámku pátých dveří Felicie. Drží a strhává se imbusový závit. Poraďte jak na to? Nemají ty šrouby náhodou opačný závit? Nebo jsou nějak k podkladu přichyceny? Proč tak drží?
Pokud používáš imbus, je to špatně. Musíš použít TORX správného rozměru (nemám Feldu po ruce, takže z hlavy ten rozměr nevím). Pak bys ty šrouby měl přiměřenou silou normálně povolit. U tohoto zámku nevidím důvod, proč by ty šrouby povolit nešly.
PS: Asi vidím blbě, ale do šestihranu má ta hlava dost daleko.
Ale to opravdu není torx, vždyť ten vypadá úplně jinak, je členitý. Tohle je zhlodaný šestihran. Schválně jsem pořídil nové fotky. Torx bych tam nejspíš vůbec nedal nebo by prokluzoval. A mimochodem stejné šrouby jsou v tomto zámku nahoře pod polstrováním pátých dveří. Dnes jsem je stejným bitem bez problémů odšrouboval a zase zašroubovsl.
To bude tím, že to není imbus, ale Torx. Kupte si ty správné bity. Imbus do těhle hlav sice strčíte, ale pokud jsou dobře utažený, žvejkne se hlava a je vyděláno. Taky jsem si kdysi naběhl...
Já na té stránce můj šroub nikde nevidím. Je tam torx bit na fotce. Možná proto, že některé Felicie tam opravdu měly torx šrouby. Já ale trvám na tom, že je u mne od začátku šestihran.
OK. Nemám to před sebou a připouštím, že to na nové fotce vypadá na šestihran. Já bych přísahal, že já tam měl torxy (stejně jako v tom odkazu, píše, že T25), ale 20 km kvůli tomu nepojedu a je to trochu jedno. Co je to za ročník?
Je to šestihran viz foto stejného šroubu níže. Ročník 95. Mě ale zajímá jak to může tak silně držet, když to není zarezlé? To se snad muselo v tom závitu nějak spéct dohromady. Jinak si to vysvětlit neumím.
Do garáže se mi už teď jít nechce. Mám to jak říkáš: imbus bit s adaptérem a 1/2" ráčnu 30cm. Ty šrouby jsou měkké, imbus zůstal nepoškozený zato šroub se zdeformoval jak máslo.
A kde má osm hran? Připouštím, že první fotka nebyla moc povedená, ale tady je snad vidět hran šest. No a jedná se samozřejmě o ten větší šroub na fotce.
Imbus jsem měl správné velikosti a šroub byl původně jako nový. On ten imbus tam drží i teď, ale když to nejde povolit ani největší ráčnou, co mám, tak jsem s tím už radši přestal. Mě ale fakt zajímá, proč ten šroub tak pekelně drží, když není vůbec zarezlý? A co teď mám dělat?
Jdu se ještě podívat jestli je zespodu z kufru vidět spodní část šroubu. Jestli to tam není zarezlé. Ale pochybuji, protože je to v kufru ve vzduchu, kde je sucho.
Tak už jsem poklepal, nic. Nahříval horkovzdušnou pistolí a nic, ono se teplo kovem šíří všude do stran. Wd-40 také nic. Už jsem oba šestihrany strhnul natolik, že imbusem to už nepůjde. Napadlo mne, že na vrchol toho šroubu přivařím pořádnou matku a klíčem na kola se pokusím šroubem otočit. Ty šrouby jsou takové nažloutlé, je to nějaká mosaz nebo co? Půjde na to navařit pozinkovaná matka? Potřebuji spodní část zámku vyměnit kvůli odskoku.
Přivařit to půjde (au). Ta žlutá barva je chromát - finální úprava na pozinkovaném šroubu. Švagr by to vařil rovnou - zinek se spálí, já bych to líznul pilníkem a je po starostech.
Tak to bude asi jediné schůdné řešení. Kdybych vrchol toho šroubu odvrtal, pořád by mi zůstala část šroubu pod tím v závitu. To by člověk neřekl, co je s dvěma šrouby práce.
Vyfotil jsem stejný šroub stejného zámku nahoře pod polstrováním pátých dveří. Aby bylo jasno, že je to šestihran. Tento šroub jde bitem snadno otočit. Mě ale zajímá, proč ty dva spodní drží jako přivařené? Díval jsem se spodem z kufru a viděl špičku jednoho z nich. Vypadá úplně normálně. Pro mne je to záhada, proč drží.
Problém e, že jsou hlavy snížené (málo hluboké) a nekvalitní klíč nebo hokejka je při povolení žvejknou. Druhou rukou klíč tlač do šroubu a měj to v ose (nepač při povolení klíč ven z hlavy...)
Takového sr.ní s pár šroubkama. Vezmi malý sekáček a vezmi to za hlavu šroubu malým kladivem. Sice asi šrouby zničíš, ale demontuješ to, dáš nové šrouby a máš pokoj.
doplněno 19.06.20 21:11:
@zdenek2: Proč bys ji usekával? Tys nikdy nepovoloval šroub sekáčkem? Vezmeš to sekáčkem za hlavu šroubu proti směru hodinových ručičem, a to by bylo, aby nepovolil!
doplněno 19.06.20 21:40:
@zdenek2: Víš, co je to "majzlík"? Skoro to samé, co sekáček. Takže ho zasekneš do hlavy šroubu proti směru hodinových ručiček a budeš se snažit pomocí kladiva povolit ten šroub. Promiň, ale jestli tomu nerozumíš, sežeň si někoho, kdo je mechanicky zručný a zná to. Já už na to nemám a končím ...
Dávám update na stav šroubů. Pokusil jsem se dnes na šroub navařit matku, ale neúspěšně. Byla moc veliká. Nicméně jsem využil kus přivařeného kovu na šroubu a zapřel za něj majzlík. Dva údery kladivem a šroub povolil. Tímto děkuji uživateli satam za tuto radu. Bez toho přívaru bych ale neměl majzlík o co opřít. Šrouby jsou hladce kulaté. Alternativou by bylo do hlavy šroubu udělat bruskou zářez pro majzlík. Šrouby byly jen silně utaženy a šestihran z měkkého kovu. Ještě typická socialistická výroba.
Tato metoda je tím účinnější, čím rotační síla mazlíku působí dále od centra šroubu. Je to vlastně páka. Kdyby byl majzlík ve středu šroubu tak šroubem neotočí. Rovněž musí majzlík ve svém směru pohybu sledovat kružnicový obvod šroubu. Kdyby se majzlík zastrčil do vrypu a udeřilo se, tak síla půjde ke středu šroubu a šroubem neotočí. U šroubů s velkým obvodem to nevadí, protože majzlík lze ve vrypu nasměrovat po obvodu, u malých šroubů se ale takhle majzlík ve vrypu po obvodu šroubu nasměrovat nedá. Ideální je proto u šroubů s malým obvodem něco na obvod šroubu navařit (nějaký výstupek).
Pokud bychom zářez pro majzlík chtěli udělat bruskou, je nutné mít ty jemné brusné kotouče od cca průměru 1cm (nasadit třeba na vrtačku). U šroubu s malým obvodem by zářez udělaný pouze úderem na majzlík neumožnil nasadit majzlík do zářezu tak, aby majzlík působil ve směru obvodu šroubu. Bruskou je ale možné udělat takový zářez, kde se majzlík nasadí ze strany šroubu tak, aby při úderu působil ve směru obvodu šroubu. Navařit něco na obvod malého šroubu a tím vlastně zvětšit jeho obvod je ale účinnější páka.
Dostal jsem se konečně k tomu pořídit nové šrouby na dolní část zámku pátých dveří Felicia. Koupil jsem obyčejný šestihranný šroub v pozinku s podložkou a pasuje to akorát. Cena do dvou korun. Výhodou šestihranu je, že ráčnou tyto šrouby dotáhnu i povolím bez problémů. Novou spodní část zámku mám v černé barvě, takže šrouby nastříkám matnou černou a bude to stylové. Vyřešeno.
Eeeeh... Poradil bych mu ať to příště dá do servisu... Jen kdyby se mi kdysi ze servisu nevrátilo auto s ještě větší perlou Tohle sice blbě vypadá ale funguje...
007cz
break, Mám pocit že práci v servisu by tito odborníci ani nepřijali, byla by pod jejich uroven. Jejich teritoriem jsou internetové diskuze,a ti uplně nejlepší přesně vědí jak to v takovém servise chodí.
Abych jen neprudil, i ta snaha pana zdenka se musí ocenit.
asd1
007 jestli narážíš na mně tak bohužel vim jak to chodí - např. nadkolí přišroubovaný z druhý strany nárazníku (tj. v nárazníku nedrželo vůbec a drhlo o kolo), ztratili šroub tak tam narvali jinej s úplně jiným závitem (dvouchodej vrut X metrickej). Držák na 6 šroubů, zpátky dali jen tři - přece výrobce je debil a 3 stačí... Ano tak to chodí v servisech kde byl mnohem větší jouda než ten který místo inbus hlavy dal klasickou (což vadí leda estetice). A servisáci hned nad tim onanujou jakej to je pitomec, přitom jediný mínus je vzhled.
break
Asd1: on tady má asi 50 otázek skrz ten jeho vrak ...že to funguje je jedna věc, že vše jde líp, je věc druhá...
To je materiál, nemyslím ty štouby, ale ten člověk ... A ty perly... Socialistická výroba z roku 1995, ještě stačilo dodat československá.
007cz
asd klídek, já jen že kritika mechaniku / v jiném vlákně/ od člověka který za cca 20 dní dokázal tohle, je určitě na místě. Je to typický, oprávněný kritik? Je vás tu víc?
break
007cz : on někde nadával na servisy?
007cz
break- Neřeš to, na hloupé plky o cizí práci jsou zde jiní.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.