Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia MPI - kontrolka motoru, VAG

Od: k2 odpovědí: 8 změna:

Zdravím, Fábka 1.4 MPi, na LPG mi pravidelně rožíná kontrolku motoru. Ale pouze při jízdě na benzín, při přepnutí na LPG se kontrolka zhasne. VAG mi vypsal následující:
16556 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Rich
P0172 - 35-10 - - - Intermittent
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-00 - -
17549 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value
P1141 - 35-00 - -

z pochopil jsem že je směs bohatá a LAMBDA číslo 2 asi špatná.. k té poslední chybě jsem zjistil, že prý snad nejde vyřešit a ničemu moc nevadí. Co tam může být špatně? jen ta lambda? já se v tom VAGU moc nevyznám..

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Motor je AZF 44kW?

Nebo je to BKY,BBZ,BBY,..? Jaká 1.4MPi?!


doplněno 18.06.20 02:10:

Vezmi ohmetr a změř na podvozku pod krabičkou na konektorech topný okruh a zda je na něm i napětí od ECU. Pokud nerozumíš, tak měň díly na slepo nebo servis.

Bílé vodiče.

Vyčisti a adaptuj klapku.

Znovu vytvoř readiness kód dle dílenské příručky.

Načti po jízdě paměť závad.


doplněno 18.06.20 02:13:

S poslední závadou těsnosti sání mají problém ve FW jednotky Simos 3 na motorech AME

Svíčky se měnily kdy? Na AZF a AME patří Champion RC89PYC a nic jiného.

 

k2
hodnocení

Motor AZF 44kw, 2002.
nevím co je ECU, ale zkusím proměřit. Kolik ohmů mám naměřit?

Scíčky tam mám Brisk plynové, cca 6 měsíců, 3t km. Může mít vliv svíčka na bohatost?

Klapku jsem měl venku cca 2 týdny z5, vyčištěná a nové těsnění ke svodům. Adaptovat klapku jsem nezkoušel, ten VAG jsem měl v ruce poprvé a narychlo, ale snad jsem četl že se klapka adaptuje sama.

Klapka se sama nezadaptuje. Dělá se to na VAGu v přizpůsobení a zvolením kanálu. (ve čtvrté buňce musí být ADP OK).

Dále AZF má dva katy a dvě lambdy. Dole na podvozku je ta druhá. V krabičce je 4 pinový konektor. Ten rozpoj a u lambdy změř odpor (bílé vodiče). 3-4 ohmy.

ECU je řídící jednotka motoru?

Svíčky má zásadní vliv na spalování v motoru.

Přizpůsobení kanál 098

Na kanálu 060 ověř potenciometry (sešlapováním plynu se klapka bude hýbat - jinak je mrtvá až do nastartování motoru). Na ty potenciometry zapni graf a sleduj plynulost hodnot. Pokud rychle skočí, tak jsou potenciometry špatné.

Kolik máš najeto km pro představu?

Vymaž celou ECU (adaptační hodnoty). V přizpůsobení zapiš hodnotu 00 a pak vypni klíček po ukončení komunikace VAGu na 30 sekund.

Jak jsi klapku čistil, když jí neumíš otevřít? Násilím se zničí a je k vyhození. Otevírá se kanálem 060 nebo 12 volty na patřičné piny. Je důležité omýt acetonem štěrbiny, kde je disk klapky kolem tunelu. Tam je to třeba!

 

k2
hodnocení

Adaptace klapky splněna, nedalo by mi to usnout :D

Klapku jsem vyndal a technickým benzínem vyčistil vrch i spodek do čista, profoukl stlačeným vzduchem a nikde nezůstalo nic špinavého, kupodivu ani moc zašpiněná nebyla, viděl jsem ve videích o dost horší.
Svíčky zkusím určitě vyměnit a ty piny u lambdy prověřím ráno,

děkuji za rady..

Klidně ju nech na autě (sání). Zapni klíček, diagem v bloku hodnot nastav kanál 060 a až začne klapka bzučet, jak včela, tak hoď cihlu na plyn a jdi čistit zubním kartáčkem a acetonem tu klapku (hlavně ten kanál a kraje disku klapky.

Pokud to nepřeženeš a nevyleješ moc acetonu do sání, tak motor naskočí a rychle prošlápni plyn, ať co nejrychleji opustí mřížky studeného nefunkčního katalyzátoru.

Kdyby byl katalyzátor teplý nebo po jízdě, tak by jsi ho acetonem zničil (začal by reakcí tak vysoko, až by shořel a případně pukl).

Zbytek uvidíš. Bez obou funkčních lambd neuděláš readness.

...

LPG musíš při takových operacích zdeaktivovat odpojením napájení, aby to auto bylo čistě benzínové.

 

hodnocení

0x

Ještě jedna zkušenost...

Nevím jak tam máš starý benzín. Dnešní benzín rychle stárne a dělá problémy...

Na benzín jen startuješ a pak je to většinou už ležák. Nauč se tankovat benzín 100 Octanů, je to rada od plynaře a osvědčila se, ten snad méně degraduje a údajně je v něm méně řepky. Mám to odzkoušené asi na třech autech kde na benzín byl problém a je to v pohodě...Na ten starý benzín se to klepalo a vynechávalo a na plyn to bylo v pohodě... Toto bylo zrovna na O1 ...

A podobné chování i na Dodge RAM...

 

hodnocení

0x
S tou posledni chybou jsem taky bojoval. X krat jsem adaptoval klapku nez dala pokoj. Jinak ta bohata smes muze byt kvuli rozhozrnemu lpg. Resil jsem jedno lpg kde to zas vyhazovalo chudou smes, tak se to odvezlo plynarovi a ok. To vyhrivani lambdy bude proslehle, ale pro jistotu promerit, nez se bude pripadne menit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]