Nejste přihlášen/a.
Sjela mi manžeta u kola, takže držela jen na poloose. Jezdil jsem s tím asi rok do práce (5km). Jsem v*l, já vím. Teď se mi začal homokineťák ozývat do volantu. Jenom mírné chvění při rychlém průjezdu zatáčkou a při pomalém rejdu mám pocit, že slyším zvuky. Dotaz zní - když to honem vypláchnu, namažu a manžetu nasadím, bude se s tím dát jezdit, nebo se to začne zhoršovat tím, jak jsou tam už vůle?
Jde o to, že to auto už je staré a brzy půjde do šrotu. Tak nechci zbytečně měnít kloub, pokud se dá zachránit. Jezdím s tím jenom kolem komína. Zase zbytečná práce mechanika a mazuivo, pokud se ten kloub za měsíc vysype.
Poraďte, díky moc.
Jezdil jsem bs prasklou manžeto asi 5 let a kloub je stále OK i přes rady všech musí se ihned vyměnit.
Pokud máte obavy -vymít technickým nebo naturalem (N je levnější) a dát novou manžetu a tuk do kloubu. Pokud necvaká při plném rejdu tak se nic neděja a poznáte až to začne zlobit Když začíná cvakat dá se najet ještě slušná porce kilometrů.Na prvním co jsem měni,tak ihned jak začal cvakat a pak ještě 3x. na druhém až to bylo slyšet i při normální jízdě a mírné zatáčce.-ale od prvotního cvakání v plném rejdu při vyjíždění z parkování do výměny jsem najel ještě přes 5000km.
Díky za uklidnění To jsem chtěl slyšet. Měl jsem kdysi vybitý HK na autě a vím, že jak se začal ozývat, šlo to potom velmi rychle. Ale tam to bylo stářím, byl vyběhaný. Bojím se, že jak to namažu, tak tím, že je tam nějaký bordel, který nedostanu úplně ven, tak to taky půjde rychle. Navíc ty vůle, jsou tam pak různé kmity, které tu zkázu násobně urychlují. Teoreticky mi prostě připadá, že je blbost, když už se to dělá, ho nevyměnit, ale zajímají mě postřehy z praxe. To auto chci mít snad už jenom rok a ročně najedu cca 4 tisíce km, tak pokud to vydrží, nerad bych ho měnil.
Ještě jedna věc, na manžetě je takový ten stahovací pásek, na který je potřeba mít speciální kleště. Je možné ho nahradit klasickým, šroubovacím, jaký se používá třeba na hadice? To je vlastně ten hlavní důvod, proč jsem to neřešil, kleště nemám a mechanik nikdy, když jsem měl možnost to auto postrádat neměl čas.
Tak bych si to udělal klidně sám, ale dával jsem elektrikářskou stahovací pásku a ta spadla. Teoreticky by mohla jít použít ta šroubovací, kovová je to tak? Vazelína se taky běžně prodává a vymýt to zvládnu snad i bez sundání těhlice.
Takže z druhé strany:
Neměl jsem s klouby problémy, žádný akustický nebo mechanický projev, až jednoho krásného dne při odbočování ostře doprava (s plným rejdem, najeto cca 250 tis. km) se zepředu ozvalo rupnutí a dojezdil jsem. Kloub praskl, ale tak šikovně, že kuličky zůstaly v manžetě, takže pod autem nic. Po výměně kloubu vše OK.
K dotazu: Nevím, kolik stojí homokloub na tvé auto, ale cena nebývá tragická. Takže než riskovat, že mě auto nechá někde zrovna co nejdál "od komína", vyměnil bych ho a mám po starostech.
Stahovací pásek může být jakýkoli, z mé zkušenosti stačí i kvalitní plastový. Ovšem nesmí při otáčení zachytávat o okolní součástky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.