Nejste přihlášen/a.
Včera mě na slnici předjížděly auta i když hustě pršelo a bylo zataženo, tak některé měly zapnuté jen tzv. denní svícení - vzadu jim nesvítilo nic - maximálně když brzdili tak brzdová světla, ale některým vzadu svítila mlhovka.
A chci se zeptat.
Je povoleno mít zapnutou zadní mlhovku při zapnutém denním svícení - to znamená když vepředu nesvítí potkávací světla?
Za snížené viditelnosi, sněžení a hustého deště je třeba svítit i zadními mlhovkami.
Jelikož je snížená viditelnost, tak vepředu nemůžou svítit denní světla, ale světla k tomu určená, což jsou obrysová a tlumená světla.
---------
Je povoleno mít zapnutou zadní mlhovku při zapnutém denním svícení - to znamená když vepředu nesvítí potkávací světla?
Ne, to je špatně
Někteří špatně vysvětlují použití zadního mlhového světla. Zde je citace ze zákona 361/2000, §32, ods.4.
Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy.
Upřesním, když sněží a je jedno jak hodně, a hustý déšť.
"Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy".
Jistě, ale zadní mlhovku nejde mít zapnutou, pokud svítí denní světla. Takže nemůže nastat případ, že by vzadu svítila jen mlhovka bez obrysových světel.
To by ani nemělo být technicky možné, takové auto by nemělo projít STK.
Když byla zavedena povinně zadní mlhovka, tak s ní velmi mnoho lidí svítilo vždy, když byla tma. Předpisu to bohužel neodporovalo, ale jet za ním byla "radost". Dnes je naopak módou nezapnout ji ani za mlhy a deště, což je povinností. Na nějakém fóru to rozebírali a nějaká paní jim to "vysvětlila" slovy: " Já mám na světla automat, tak se o nic nemusím starat". Obávám se, že v tomto bludu žije dost lidí a že to je ten důvod proč mají za mlhy a deště jen denní osvětelní. Policii je to jedno (kdo by taky chodil ven v děšti), tak jim to asi nikdo nevysvětlí.
pokud nemel zapnute minimalne parkovaci svetla, tzn nesviti zadni svetla tak by mu zadni mlhovka fungovat nemela
jedine ze se v tom nekdo vrtal
k pouzivani AUTO svetel to je tady u nas takova komedie, drzitele ridicskych prukazu si mysli ze zapnou na vypinaci AUTO a tim to vyresi, jenze ten system neni tak dokonaly, byt na me flakal bych tem idiotum co jezdi za snizene viditelnosti s dennim svicenim mastne pokuty
Pokud není auto napadeno kutilem, nejde zapnout zadní mlhovky aniž by byla zapnutá přední světla (obrysová, potkávací). Pokud jsou rozsvícená přední světla, může svítit zadní mlhovka, ale nemohou svítit denní světla. Takže nejen, že není povoleno mít zapnuté zadní mlhovky při svícení denními světly, ale ono to ani nejde.
A byla to mlhovka? Spousta lidí narve žárovku 21W do patice pro obrysové světlo. A kolikrát jim na druhé straně nesvítí nic.
U žádného auta (kór staršího) nejde zapnout zadní mlhovka bez obrysových a tlumených světel. U některých se dokonce při dálkových sama vypíná (st. typ Favorita, nový už ne, tam svítí i s dálkou).
Je to dáno většinou logokou řazení relé, která světla spínají.
U dnešních aut spíše logikou posloupností sdruženého otočného spínače nebo řídící jednotkou.
Zadní obrysovky s dením svícením svítí jen na severu evropy. VW na to má dokonce vkódování jednotek "scandinavian mode DRL".
Za silného deště nebo hustého sněžení je zadní mlhovka povinná.
Za snížené viditelnosti obecně je povinné DRL zhasnout a používta obrysová a tlumená světla.
A co to bylo za auto (jen tak pro zajímavost). Nebo jen okrajově, zda staré/nové nebo osobní/dodávka/nákladní?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.