Nejste přihlášen/a.
Měl by jsem dotaz jak lze legálně v rámci zákonu ČR udělat výmenu hnilé karoserie jako celku s tím, že se původní motor a díly přehodí na zachovalejší karoserii a kolik tato výměna uředně vyjde a co je vše potřeba?
Mám karoserii s 380 tis ko a mohu mít z Rakouska zachovalé auto s karoserii s 75 tis km s minimální korozí,nebouranou, ale původní je Mazda 1.8 GT 103 kw a z Rakouska by byla 1.3 benzin.Karoserie jsou stejné.
Zda to je ještě v roce 2020 možné a nemusí se rovnou dělat přestavba vozidla?Děkuji
podle zákona by musel výrobce prohlásit karoserii za náhradní díl, pak by stačilo na základě tohoto vyjádření požádat na úřadu o přidelení úředního čísla, případně o povolení ražby VIN náhradní technologií na "novou " karoserii a následně splnit podmínky, které by úřad stanovil rozhodnutím...zákon vyžaduje minimálně absolvování technické prohlídky v plném rozsahu
Kdyby se výrobce zdráhal, jako česká škodovky a tvrdil by, že vzhledem ke složitosti sytémů vozidla nelze po výměně karoserie zaučit jejich správné fungování a zaručit bezpečnost, bylo by podle všeho nutné navštívit technickou zkušebnu a enchat si k tomu vystavit "kladné" protokoly...nevím zda se tro vypaltí a navíc auto s přebouchaným výrobním číslem už nikdy nebude budit důvěru
Pokud už je tam koroze tak to stejně za 2 roky shnije takže bych se na to vykašlal. Kromě toho bude asi jednodušší přehodit úředně motor než karoserii. A i to bych radši udělal jinde jak v ČR, protože to bude o dost levnější a rychlejší, ale che to někoho, kdo se v tom vyzná
Motor není nutno "úředně " měnit-motor je ND lze měnitjsk kdo chce ale vždy za stejný typ!Jiný typ motoru NIKDY nepovolí!Je to pak ještě větší opruz než výměna kastle !
Určitě myslí výměnu za jiný typ.. Tady problém, ale v Rakousku by to možná mohlo jít bez problému = určitě zjistit možnost výměny motoru už v Rakousku.. Souhlasim že "mírná koroze" znamená že to za dva roky bude shnilý hodně a tahle akce se moc nevyplatí...
Ano na tyto typy se špatně hledá zachovalá karoserie,ale se slabšími motorizacemi se dají sehnat velice zachovalé kusy i do cca 70 tis km.Co máme vyhlednutou karoserii tak je skoro bez koroze, žádná hloubková a samozřejmě že se to odrezí a ošetří protikorozně jak na veterána, aby to vydržela více jak 2 roky a s autem není v plánu jezdit zimu.
mazda má v ČR svého akreditovaného zástupce a ten je podle čísla vin shnilé mazdy a podle čísla VIN mazdy stojící v Rakouisku schjopen ověřit, že jsou karoserie skutečně shodné a vzájemně zaměnitelné, je nutné obrátit se na něj
V celé EU le legislativa jednotná a postupy při schvalování nebo změnách původního schvalování shodné, jde jen kolik to stojí u nás a zahraničí a jak stát rozdělil kompetence mezi firmy, stanice technické kontroly úřady a výrobce nebo jejioch zástupce...
musí tam jít opět původní motor a musí být zachován emisní systém atd
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.