Nejste přihlášen/a.
Hezký den, zdravím všechny kteří mi můžou poradit jaký olej bych měla daát při výměně do motoru. Auto Ford Focus, r.v. 2002, benzín. Chystám se s ním na výměnu oleje, dával se tam až dosud 5W-40. Teď když jsem se ptala na nový olej tak mi prodavačka řekla, že mají olej přímo do Fordů, který výrobce doporučuje, ale je to 5W-30. Tak teď váhám, který olej tam mám dát a jaký je mezi nimi rozddíl. Podotýkám že Focus má najeto 220.000 km a spotřebu oleje má normální.
Děkuji za rady, Milena.
Děkuji všem za rady, všechno jsem zvážila a nakonec jsem se přiklonila k většině...nechám tam stejný olej 5W-40, nebudu měnit když k tomu asi není důvod. Jezdil na něj bez problému dosud, nejspíš bude jezdit i dál.
Mějte se všichni moc fajn a přeju krásné léto...snad nějaké bude. Milena.
Řidší nebo hustší je docela nebo skoro jedno.Jsou ale důležitější normy než viskózní! Dodržel bych spíše oborovou normu danou výrobcem motoru než viskózní kterou mi bude tvrdit prodavačka s tím že tam patří!
Jinak pokud oba tuto ON plní je úplně (asi mimo ceny,30=asi bude dražší) jedno který tam přijde
5W30 WSS-M2C913-b popř c...
Kecy o 10w40 nebo 5w40 , že jsou lepší, protože 5w30 je voda, jsou hovadiny...nedal bych na ně.
Nech tam 5W40. Při změně na 5W30 může začít žrát olej.
Asi nejvhodnější 5W40 jsou Total quartz 9000 ( nezaměnit s T. q. energy 9000 - to je jiný olej), VAT, Ford Formula S/SD - viskozitou se blíží k "nejhustějším" 5W30.
Pokud bys chtěla zkusit 5W30, tak aktuálně do 1,6 zmetec dávám Total ineo ECS a je OK. Nutno pak ale sledovat spotřebu oleje jestli nezačne žrát..
Forda v benzínu a olej jsem kdysi dost řešil a mám to myslim docela zmáklé..
Děkuji, asi tam opravdu radši nechám ten 5W-40. Auto je na něj zvyklé, nikdy žádný problém, olej nežere tak proč
měnit, ne? Prodavačka mi nasadila brouka do hlavy ale asi zbytečně. Nebudu pokoušet osud. Milena.
Ještě se zeptám...ten 5W-30 je řidší? A je to k něčemu dobré?
Je řidší = menší odpor v motoru = o něco málo nižší spotřeba. Ovšem i slabší olejový film a tím horší mazací schopnost (obecně). Po přechodu z hustějšího na řidší často motor začne žrát olej.
Aha, tak teď je mi to jasný...takže měnit opravdu nebudu. Nechám 5W-40, ty značky jsem si ofotila a zkusím něco z toho v obchodě vybrat. Moc děkuju za vysvětlení. M.
Motor si na žádný olej nezvyká, není to živý tvor. Zásadně se do motoru dává takový olej, který předepisuje výrobce. Ten na rozdíl od některých rádců ví, co zkonstruoval a proč tam dává takový nebo makový olej.
Kinematická viskozita oleje 5w30 je v rozmezí 9.3-12.5 mm2/s; dynamická viskozita je 2.9 mPas. Pro 5w40 jsou tyto hodnoty 12.5-16.3 mm2/s a 3.5 mPas.
Olej 5W-40 je tedy hustší při provozní teplotě a to má někdy vliv na některé pohyblivé části motoru. Např. já mám předepsaný olej 5W-20 API SN a při použití 5W-40 motor klepe. Ovlivňuje podstatně tvorbu olejové mlhy pro mazání kluzáků rozvodového řetězu. Např. Jeho vyšší hustota také negativně ovlivňuje promazávání pístního čepu přes otvory v mazacích drážkách pod stíracími pístními kroužky. Není to až tak dramatické ale výrobce není hlupák.
Když vezmeš třeba long výměny oleje, tak výrobce není hlupák, ale pěkná k...a a životnost auta počítá 8 letnebo 200 kkm a pak si kup nový Tj. předpis výrobce ano, ale ne vždycky to je ideální. Často to je i ekovodička kvůli nižší spotřebě na úkor mazací schopnosti...
Lehce tušim že hydroštěly tam nemá, takže klepání se konat nebude.
Mmch. 5W40 patří mezi povolený oleje a viskozita toho Quartz 9000 je 13,6 (z 5W40 patří mezi nejřidší).. Tyhle motory mívaly povolenou i 10W40 (nepíše přesně jaký motor) a spousta jich na 10W40 v pohodě jezdí.. Když žere už hodně oleje, tak tam lidi lejou i M6A a taky to skousne..
Také nemám hydraulická zdvihátka. A příklad 10W-40 se tedy příliš nepovedl. Zimní číslo momentálně není na pořadu dne. A o oleji pro 30000 km výměnu nebyla také debata.
Právě sem se pana Jendy chtěla zeptat co má za auto...Focuse asi ne a taky píše něco o mazání řetězu ale já mám řemen. No prostě už sem rozhodnutá tam nechat olej na který jezdil dosud bez problémů...5W-40. A ještě mně napadla jedna věc když má ten Focus najeto 220.000 km že už ten motor bude asi trochu vyběhaný tak jestli i z toho důvodu není lepší tam mít hustší olej...nevím, jen taková úvaha. I když zas tak moc vyběhaný asi nebude...olej nežere a táhne dobře, i do kopce. Proto si ho chci ještě nechat, myslím že ještě chvíli bude sloužit. M.
Já mám Hyundai Sonatu 2,4 a psal jsem o mlze oleje u svého motoru, kde je předepsaná viskozita a cokoliv jiného dělá jen problémy. Nic více.
Pokud nemáte v úmyslu dodržovat návody a doporučení výrobce, tak nemá ani cenu se na něco ptát. V těchto diskuzích někdo tvrdí to a jiný zase něco jiného ale návod k autu nečetl skoro nikdo.
Tady je specifikace pro Ford:
Valvoline Durablend FE (5W-30)
Texaco Havoline Energy (5W-30)
Mobil Super FE Special (5W-30)
Castrol Magnatec A1 (5W-30)
Divinol Multilight FO 2 (5W-30)
Break měl jsem Fíka 1,6 74kW FYDB, debilové v servise tam nalili 0W30. Po 3kkm většinou dálnice hladový oko oleje. Výměna za 5W30, žralo to litr na 1kkm v točkách na dálnici ještě víc. Výměna za 5W40 a bral si 3 deci na 1kkm na dálnici litr.. Olej jsem hodně řešil včetně možností zgenerálkovat to (ekonomicky nesmysl), nakonec jsem asi 50kkm dolíval a pak šlo z domu. Spotřebu i výkon to mělo normální, jen se muselo při tankovaní dolít pár deci oleje. Nejmíň žral ve stavu olej na horní rysce, jak spadl do poloviny mezi ryskama tak spotřeba stoupala. Měl jsem to i rozhozený a nejpravděpodobnější říčina byla asiální vůle kruhů na pístu a tím kruhy pumpovaly olej nad píst. Gufera se měnily nepomohlo. Překroužkování dražší než výměna auta a výsledek loterie. To samý bazarovej motor v tý době loterie za 15k. Novej polomotor za 40k haha.
Další Fík 1,6 FYDD jezdí furt na 5W30 (má 240kkm), ca při 170kkm Formuli 5W30 začal žrát deci/ 1kkm, přechod na Total ineo ECS 5W30 spotřeba oleje ca poloviční (na 10kkm ubyde asi 0,4 litru - mezi výměnama nedolívám). Spotřeba u obou aut byla zhruba stejná.
S tou vazelínou sis trošku zapřeháněl, běžně se do toho v servisech leje 5W40 (je i povolená v manuálu), spousta lidí jezdí i na 10W40 a motor to dává v pohodě i dlouhodobě. Ale hlavně: na hustější olej se obvykle přechází pokud začne žrát olej a návrat k řidšímu často znamená skokové zvýšení spotřeby oleje a během pár desítek tisíc km konec motoru - začne žrát víc jak litr na 1kkm a odchází kat a lambdy a kvůli L. i spotřeba paliva. Pak už kromě drahýho provozu neprojde emisema. Opravovat se to nevyplatí. Hlavně proto bych zpátky na 5W30 nepřecházel. A 5W40 v tomhle motoru je v pohodě, jezdí na to spousta lidí a nemaj problém. Navíc ten doporučenej v odkazu patří mezi nejřidší 5W40. Ostatní specifikace splňuje i přestože nemá fordí specifikaci - jiný motory zas tak odlišný nejsou A VW502; 505; A3 atd. vyhovujou.
Pak je ještě kompromis dát tam 5W30 A3/B3
Rozdíl mezi motorama - myslíš klasickou atmosféru euro4 X oturbenej tříválec euro 6c s řemenem v oleji a filtrem ve vejfuku?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.