Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nepravidelný chod ventilace topení - Rapid

Od: jd97* odpovědí: 5 změna:
Ahoj,
rád bych se s Vámi poradil ohledně mého problému s Rapidem 1.6TDI CR 85kW CXMA 12/2015.
Posledních pár týdnů si všímám toho, že mi nějak špatně fouká ventilator topení. Abych byl přesnější, tak fouká prerusovane.
Co jsem vypozoroval, tak problem se zmírní, pokud je motor zahraty. Nicmene, problém ani tak nezmizí.
Když na climatronicu zapnu AUTO, tak se to děje také... Ovšem děje se to i když je funkce AUTO vypnutá. Stejně tak na to nemá vliv ani tlačítko AC. Vypnutý / nastartovany motor take není rozdil a ventilace stále fouká prerusovane.
Vůbec si nevim rady, cim by to mohlo být...
Zkoušel jsem dokonce i mou obyčejnou diagnostiku ELM327 OBD2 BT... Tam jsem zjistil jednu chybu, která údajně poukazuje na závadu lambda sondy P0052, což úplně nechápu, co by to s tím mohlo mít společného... Nehledě na to, že kontrola motoru mi nesvítí a auto jede bez potíží. Prostě je to jen z nějakého duvodu zapsáno v paměti diagnostiky...
Zde přikládám video se zavadou (Zapnout zvuk)

youtu.be/...
Předem děkuji za případné reakce.
doplněno 10.06.20 06:09: Napětí jsem měřil na baterii na studeném motoru ihned ráno... Kolísá od 13.9 do 14.5. Což si myslím, že je v normě.
Co se toho regulátoru týče. Není to spíše regulator chlazení motoru, sahara, apod?
Nicméně, kdybych měřil přímo na ventilatoru topení (před kabinovym filtrem), tak bych teoreticky měl vidět, co se děje... Respektive mohl bych odhalit, že bud je zavada ve ventilátoru a napětí je stabilní a nebo bych mohl zjistit, ze napětí kolísá již pred ventilátorem, což by nějaká regulace mohla způsobovat... Nebo tu je třetí možnost, napětí by padalo úplně, což by znamenalp, že je vypinane řídící jednotkou climatronicu kvůli třeba nějakému teplotnimu cidlu, ktere ma napr spatnou kostru a v dobe spicky ukazuje nedosazenou teplotou a ventilator se to snaží dohnat.
Nepletu se?
doplněno 11.06.20 19:47: Tady je výpis z diagnostiky VCDS:
pastebin.com/...
doplněno 13.06.20 15:59: Tak jsem to dnes rozebral, abych si opsal číslo dílů predradneho odporu a všiml si i jedné věci, která mě dlouho trápila a nevěděl jsem, co to je... Divne zvuky z palubovky... Celou dobu to byla klapka climatronicu...

youtu.be/...
Je to zavada nebo normální?

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Může být vadný regulátor nebo klesá napětí v celé palubní síti.

skoda-dily.cz/...

U jakéhokoliv elektromotoru bývá projev kolísání otáček zapřičiněný opotřebovanými nebo prachem zatuhlými ložisky.

 

jurajjuraj*
hodnocení

1x

neni nahodou elm327 na diagnostiku rj motoru? tam tezko zjistis proc blbne ventilator topeni

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Ja bych šel po konektorech jestli třeba nejsou vyhřátý
Pak tam bude něco jako předřadnej odpor bejva to u větraku když pudeš po dratech přívodu větraku měl bys na to narazit
A nebo de do haje větrák - sjetý uhlíky vypálenej komutator

 

martinxxx
hodnocení

0x
Zdravim, mam stejny problem. Uz jste prisel cim to bylo?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]