Nejste přihlášen/a.
Dobrý den ve spolek.Mám tady na místní odborník takový dotaz.Dnes jsem se svojí Felicií rv.96 1.3mpi jel takovou normální trasu a projížďku.Cca 50km.Celá cesta v pohodě.Ale potom co jsemse blížil ke zdárnému konci tak mi trošku Felicia začala cukat.Poté po pár km to přestalo ale když jsem zastavil na parkovišti a odběhl si něco zařídit a vrátil se zpět tak jsem měl problém nastartovat a rozjet se. Felicie cukala po skoro každém přidání plynu a úplně se jí vytratil "výkon" a po zmáčknutí a přidání plynu velmi dlouho trvalo než začala zrychlovat.Přidalo se k tomu to že se auto začalo velmi rychle přehřívat.Takže jsem ihned zastavil a zjistil jsem že se mi vytratila voda a mám emulzi pod víčkem...Tím jsem se dostal k názoru že by to mohlo být těsnění pod hlavou.A poté když jsem chtěl opět nastartovat a ihned dojet domů tak jsem měl velmi velký problém nastartovat.Možná až na 4 pokus to chytlo a to jsem autu pomáhal plynem co jsem mohl...Ale pořád si nedokáži vysvetlit to cukání a potom i to že jsem se nedokázal skoro rozjet a gumovost plynového pedálu ... + Jakou výdrž má těsnení pod hlavou když podle mého bylo před X tisíci měněno?
Předem díky moc za každou odpověď a případnou radu co s tím
Jirkos22
Těsnění pod hlavou má celkem velkou výdrž, ale není to jenom o tom ho vyměnit a jezdit... Aby to vydrželo, tak to chce usadit vložky válců tak jak mají být, případně zkontrolovat hlavu (zejména když je motor skoro uvařenej) a pak to vydrží... Nejčastější závada je, že se vymačká těsnění (měděné kroužky pod vložkama) a ty "sjedou" a pak už je na problém zaděláno...
Teď záleží zda motor nechtěl jet k vůli vodě ve válci, nebo se třeba přidíral?
Těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava. Motor ztrácí kompresi a do válců, potažmo na svíčky se dostává voda. A to vysvětluje vše: Špatné startování - motor se zmenšenou kompresí, navíc voda ve válcích. Cukání - voda ve válcích, vynechávají svíčky. Špatné rozjezdy - ztráta výkonu díky ztrátě komprese a občasnému (častému) nepálení svíček. Výdrž těsnění pod hlavou - od jednotek tisíc km až po stovky tisíc km, pokud bylo měněno a nebyla zkontrolovaná rovnost hlavy, pak obvykle odejde díky nerovnosti hlavy dost brzy.
Co s tím? Sundat hlavu, nechat ji přezkoušet na těsnost a přeměřit rovinnost dosedací plochy a podle výsledku buď je nové těsnění nebo jinou hlavu + nové těsnění.
Při opravě zároveň změřit přesahy vložek. Utopená vložka bude příčinou další brzké závady na těsnění.
Těsnění má velkou výdrž,ale ono jde i blbě udělat a pak má velmi malou výdrž. Konkrétně u tohoto motoru s vloženými válci se musí zkontrolovat,,případně udělat přesahy válců,zkontrolovat rovinnost a těsnost hlavy a bloku. Stačí když je v jedné ze zmiňovaných věcí problém který se neodstraní a výdrž nového těsnění je velmi malá,a je jedno jak je kvalitní.
Hlavně už nestartuj,tenhle motor je sice absolutně blbuvzdorný(to nemá být narážka)ale tou emulzí jej můžeš klidně i zadřít-pokud se tak již nestalo,zase všechno taky nevydrží
Šlo by vzít i motor s menším "nájezdem" na vrakovišti, pokud ten tvůj má už přes 130 000 km. Teoreticky by si čistý/kde neteče olej koupil za 1ooo,- Kč.
Záleží na rozsahu prací.
Ideálně hlavu srovnat, pak udělat gufera ventilů, aby nebaštila olej (časem začne a teď je vhodná chvíle - dobře se to dělá). Dále prohlédnout, zda není prasklá (ideálně otlakovat). Očistit dosedací plochy bloku a zkontrolovat vložky, zda nejsou vyžrané. Přesahy a případně nejlépe znobu vložky usadit. Nové šrouby hlavy a správně utáhnout.
Když se to udělá pořádně, tak těsnění těsní dalších 150 000km. Jinak odejde klidně do dvou let znova.
Já si na komplet GO hlavy beru cca 10 000kč.
...
Po výměně každopádně přejdi na G13 kapalinu. Má jen pozitiva a je všude dostupná.
To je všude jiné,namátkou cena těsnění je celkem směšná
Mechanik si za práci taky nemůže říct nějakou extta pálku,protože na takový hračce jako je škoda felicia moc času nestráví
Tady u nás udělají srovnání a otlakování hlavy za cca 2-3 tis.
Pokud by se musely dělat přesahy válců,to už je celkem složitější,motor ven a už to není práce pro každého joudu,ale někoho kdo rozumí.
203 tis není na tento motor žádný nájezd,ten klidně zvládne 3x tolik,když koupíš z vrakáče,bude to levnější ale stav může být diskutabilní,navíc s vidinou že třeba stejnou závadu může mít za měsíc znovu. Já bych renovoval tento,i když třeba za dražší peníze,ale s jistotou
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.