Nejste přihlášen/a.
Ano je to potřeba, a to i u motorů s el. vodním/ olejovým čerpadlem které čerpá vodu/ olej i chvíli po chcípnutí motoru - je hezký že čerpadlo jede, ale hřídel turba v ložisku stojí = mazání není ideální a dochází k zapékání oleje v ložisku v místě dotyku hřídele s ložiskem (vrtule turba je rozpálená od spalin a teplo se přenáší na hřídel)
Hlavně po vlekám zatížení tj. např. na dálnici na vršku dlouhého kopce dojedeš na odpočívadlo. Stačí tak minuta, u menšího zatížení půl minuty, po "šolíchání" na nízký výkon to můžeš chcípnout hned.
Bacha na start-stop který ti to chcípne i když nechceš - snížení životnosti turba ho nezajímá. Spíš naopak,výrobce chce v budoucnu prodávat díly
Pokud je skutečně nutně potřeba "dochladit" turbo, pak to jistě bude napsané a zvýrazněné v návodu k obsluze.
Jinak je vhodné po delším vyšším zatížení motoru nechat turbo při volnoběhu pár desítek vteřin dochladit.
Tam už to prý výrobce nepíší. Prý to mate zákazníka, když jedno musí dochlazovat a druhé to nemá, tak si vezme to, kde se nemusí starat logicky. Starat se o turbo musí vždy a v každém autě, ale je to od výrobců jen marketing to tam neuvádět.
VW koncern má ve svých autech na dochlazování motoru el. čerpadla na chladící kapalinu k vůli dochlazení a doběhu. Na turbo tuším nemá, ale tam jsi nejsem jist. Na vodu už má.
Obr 46 1.2 TSI motor
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.