Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto netáhne odspodu

Od: buddyholly odpovědí: 6 změna:

Ahoj,

potřeboval bych menší radu. Auto Alfa 147 1.9 8V JTD mi netáhned odspodu, do dvou tisíc otáček je to "mrtvý"

Myslel jsem, že by to mohlo být váhou vzduchu, chtěl jsem ji zkusit odpojit, ale vymýšleli to italové, takže tam není přístup a je potřeba rozkramovat spoustu věcí. Auto jsem připojil na diag a mám nějaká data, ale nejsem kvalifikovaný - takže nepoznám jestli hmotnost vzduchu (jestli to říkám správně) je správně v poměru k otáčkám.

Nicméně, jsem přišel na jednu zajímavou věc a to, že pokud se normálně rozjedu tak do dvou tisíc mrtvý, netáhne.

Ale v momentě kdy jedu na jedničku konstantních 1500 otáček a pak tomu přišlápnu tak to vyletí jak raketa a táhne to od těch 1500 jak ani od těch dvou tisíc zdaleka ne. Takže si asi můžu oddechnout že turbo to nebude, ale co tedy?
Díky za odpověď.


Auto netáhne odspodu

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Další možností je nekde děrava hadice na turbu či interkoleru nebo netěsnost spoje a v těch malejch otáčkách to prostě nedokaže natlačit potřebnej tlak vzduchu

 

asd1
hodnocení

0x

Podobný projev mi dělal EGR ventil - zatuhne ovládací tyčka od solenoidu. Stačí rozhýbat/ vyčistit, na webu je návod (pro rozebrání nutno vrtat). Nic složitého, stačí oddělit ten solenoud od ventilu, rozhodit ho, vyčistit a složit..


doplněno 28.05.20 19:54:

brazina.eu/...

buddyholly
hodnocení

EGR je zaslepen uplně trochu se to zlepšilo ale ne o moc. EGR byl čištěnej, zkoušel jsem ho odslepit, to nepomohlo, zkoušel jsem jej i odpojit a beze změny, kromě toho, že to házelo chybu motoru.

Vím, že pokud se odpojí váha vzduchu, tak řídící jednotka bere data podle defaultního nastavení.

asd1

Samotný EGR bývá v pohodě, zatuhne ta tyčka v solenoidu, viz ten návod jak to rozebrat a vyčistit (do čela solenoidu se vyvrtá dírka a vyklepne se tyčkou). Kontrola funkce je že sundáš solenoid a zkusíš jestli se ta ovládací tyčka volně pohybuje (zasuneš a musí se sama lehce vysunout).. Zaslepení EGR bez úpravy map v ŘJ považuju za škodlivý, tohle neni TDI ani TDCI kde ty ventily jsou "fakt ne moc povedený".. Tady je jednoduchej celkem spolehlivej, až na ten solenoid..

Váha vzduchu odchází prý docela často ano odpojení = default a pak ty netěsnosti za turbem = hadice, intercooler... Nic nezkazíš když naleješ VIF do nafty, pro motor je to celkově dobře, ta piksla za dvě stovky se zaplatí na spotřebě, stačí panák na nádrž = piksla stačí na dlouho... Měl jsem kdysi 1,7 TD citlivý na kvalitu nafty a u něj byl rozdíl litr na 100 km

ladis*

A nemas to ucpany sazema, rozebral jsi ten egr?

buddyholly
hodnocení

Tam byl právě problém, že ten EGR byl ucpanej a nechtěl se otevírat, cukalo to a házelo to chybu. Na základě toho byl rozebrán, vyčištěn a zaslepen.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]