Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zatížení všech brzd

Od: karel44® odpovědí: 13 změna:
Ahoj / dobrý den.
Mám opel astra g rok 2000. Nedávno jsem řešil přední výměnu brzd. Zadní se dělal před 2 roky. Mám na vás otázku.. Je normální, když déle brzdim, že vždy jsou teplé až horké jen přední brzdy? Proč ale nikdy nehreji zadní? Děkuji všem za radu.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar diesel

Ad1)přední jsou vždy víc zatíženénež zadní=jsou i teplejší

Ad2) pokud nejsou i zadní trochu teplé=pak je něco KO,nebrzdí nebo málo.

Tedy nevím jak u oplů,ale na mých to tak funguje,dokonce i na služebním-přední po jízdě o poznání teplejší než zadní.

hodnocení

Děkuji za odpověď. Právě, že jsem to testoval už týden...z hor jsem dnes jel a brzdil více v zatáčkách...pak dal pauzu a a přední docela horké...zadní vůbec... :( Čím to může být...co je to za problém? Má vliv na to brzdová kapalina? Res. výměna, kterou dělal mechanik?

některé auta,zejména kombi maji nwn jestli je to správný termín,na zadní zátěžový regulátor.4ím víc zatížený zadek-tím víc brzdí pak zadní-ten může být zatuhlý a nebrzdí nebo málo... raději bych toto svěřil dobrému automechanikovi.

 

jenda2*
hodnocení

0x

Kdyby byly zadní brzdy horké, bylo by to pro jejich příliš silný brzdný moment, což je u zadních brzd docela nevhodné. V zatáčce by šly hned do smyku , protože brzdný účinek předních zvedá zadní část auta vzhůru a přítlak na kola je nesrovnatelně horší. Jako příklad je vhodné třeba běžné jízdní kolo nebo motorku. Zadek hned zablokuje a jste na zemi. Pokud máte pochybnosti, zajeďte si na STK ke změření brzd na válcích a uvidíte hned co a jak.

hodnocení

Děkuji, to dává smysl. Ještě taková jedna otázka než pojedu na STK...myslíte, že když jedu např. na dálnici 130 km/h a začnu před odbočkou prudce brzdit na cca 60 km/h, že bych poznal, že brzdí jen přední brzdy nemo nemám šanci to nějak za jízdy poznat? Moc díky za info.

Vzhledem k vašim zkušenostem to vy nemáte šanci poznat.

 

bery*
hodnocení

0x
Zadni brzdy maji v porovnani s prednimi vzhledem k prenosu vahy a szabilite auta pri brzdeni minimalni ucinek, kdysi jsem nekde cetl, ze 5x mensi nez predni.
hodnocení

Ale válce na STk to rozpoznají, že? Za to nic nedám.

 

trtr
hodnocení

0x

Zdravím, mělo by to být asi v poměru 60/40% ve prospěch předních brzd, takže asi tak. Není to dogma, ale dělá se to tak. Takže pokud zadní brzdy nejsou teplé, tak je něco špatně. Máte vzadu bubny či kotouče?

Zkuste někde, kde je to bezpečné je trochu rozjet a zkusit brzdit jen ruční brzdou. Pak to zkuste porovnat s provozní brzdou. Pokud budou zadní teplé více než normálně, tak je provozní brzda mimo provoz (váleček-pístek zatuhl). Pokud nebudou teplé (během zkoušky parkovací-ruční brzda vůbec nefunguje), tak je v háji celá brzda včetně parkovací-zkontrolovat obložení a samostav-pístek. Snad to pomůže.

hodnocení

Dobrý den, děkuji za podrobný popis. Mám na autě kotouče. Včera jsem zkoušel z cca 40 km/h dát ručku tak na půl dojezdu na světelné křižovatky a dobrzdila to celkem v poho. Neříkám, že by to nějak tvrdě zašlápla ale pozvolné dobrždění tam bylo. Pokusim se ještě udělat Váš test, jak píšete. Případně pak vše dám na STk na válce. Já právě vím, že jsem musel mechanikoj, který mi dělal přední brzdy auto vrátit protože poprvé tekla brzdová kapalina a tak jsem mu říkal, že to bude určitě musem ovzdušnit. Teď nevím, jak to funguje. Jestli , když ovzdušnuje přední brzdy, tak se automaticky ovzdušnují i ty zadní?

jenda2*

Samozřejmě všechny brzdy. Některá auta mají ruční brzdu mimo běžnou brzdu, tak tam nepoznáte nic. A jsme zase u zkušebních válců na STK.

 

trtr
hodnocení

0x

Zdravím, změnil bych mechanika. Nechat si zmršit brzdy je o hubu nejen Vaši. Na STK klidně jeďte, ale raději až po prohlídce mechanika. Mohou Vám dát (spíše dají) okamžitou nebezpečnou závadu a ztratíte TK známku, takže zpět z STK budete muset auto odvézt na podvalu.

hodnocení

On vyjmenoval hadicku a prý tam dal zpět nějaké původní těsnění.. Že nové neměl.. Proto to teklo.. Jinak přátelé. Teď jel jízdu a víc brzdil..predni hreji jak mají... Zadní kolo nehreje vůbec.. Jen když strčim prst úplně na kotouč, tak hřeje fakt maličko.. Jinak rucku dneska z 100 km na půl a skoro nic.. Pak úplně nahoru a efekt skoro nulovej...tedy dle vás je v řídí ručka.. Tam bude udělat co prosím? A pak nejspíše tedy ty zadní brzdy.. Tam toho může být víc nebo to je banalita napr nějaké dotažení či ovzdusnit? Pac celé brzdy bez hadicek jsou dva roky a cca 10 tisíc najeto.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]