Nejste přihlášen/a.
majáky se do TP nezapisují, pokud nemění celkové rozměry vozidla, pak se stejně nezapíše slovo maják ale variabilní výška s doplňkovou výbavou...
modrými výstražnými světly může být vybaveno vozidlo s právem přednosti v jízdě, hasiči, policie , záchranka atd...a občas se snaží získat modrý maják nějaký hejtman ... a to že jde o vozidlo s právem přednosti v jízdě by mělo být v TP uvedeno , jako účel...
já
takže se zapisuje do techničáku místo modrý maják, vozidlo s právem přednosti. Děkuji za upravení názvosloví.
,
MIlane, je to asi takto:
v zákoně č. 56/2001 Sb. chybí zákonné zmocnění pro Ministerstvo dopravy stanovit prováděcím právním předpisem ( tedy navazující vyhláškou) ROZSAH TECHNICKÉHO PRŮKAZU. jedná se o §7, odstavcec 6)
přitom asi před 6 lety byl do zákona vložen další paragraf 7f), který zavedl pojem NOVÝ TECHNICKÝ PRŮKAZ.
NOVÝ TP se vydává za ztracený, odcizený nebo poškozený technickiý průpkaz...tedy za TP, který se vydává k vozidlu jako první...
Paradoxem je, že ten §7f) obsahuje zmocnění pro MDCR upravit prováděcím právním předpisem ROZSAH nového TP. Je to úplně na konci textu tohoto odstavce (§7f)
V praci to znamená jediné, zákon přesně a taxativně neupravuje, co se má vepsat a vytisknout do jednotlivých kolonek toho prvního TP, který vydává výrobce nebo úřad k novému nebo ojetému autu, ale zákon současně upravuje, co se má vepsat do jednotlivých kolonek NOVÉHO technického průkazu, který se vydává jako druhý nebo třetí nebo čtvrtý TP za popsaný poškozený zracený odcizený...
proto 20 let nikdo pořádně neví, jak je to s ochranným rámem, s majáky atd...
bud je to záměr, nebo na MDCR sedí na prdeli desítky let lidé, které práce nebaví a kteří se za to vůbec nestydí...
Mimochodem, průměrne inteligentní člověk chápe, jaký je rozdíl mezi dokumentem - papírem, který se jmenuje technický průkaz a mezi elektronickým seznamem, který se jmenuje registr silničních vozidel...Občas sleduji web MDCR a jejich odpovědi na dotazy veřejnosti...občan se ptá, zda se něco zapisuje to technického průkazu a kde to má najít ( v zákoně a vyhlášce)...a čučkař z MDCR mu odpovídá...do REGISTRU SILNIČNÍCH VOZIDEL se zapisuje...a přidává odkaz na vyhlášku a zákon...chápete to? technický průkaz je registrem, registr je technickým průkazem ...to je vizitka pitomce
Mimochodem v příloze 8 k vyhlášce 343/2014 najdete ten ROZSAH nového technického průkazu...ale rozsah toho původního TECHNICKÉHO PRUKAZU nikde nenajdete...stačila by jedna půlstránková přloha vyhlášky dedinující rozsah TP a každý by v tom ml jasno...nebo by s epříloha 8 vztrahoval jak na ten původní, tak na NOVÝ technický průkaz...záměrně nepoužívám pojem DUPLIKÁT, od roku 2014 je to složité a razítkem DUPLIKÁT se označuje pouze NOVÝ TP, vystavený za popsaný TP...NOVÝ TP, vystavenmý za odsizzený, ztracený nebo poskožený-zničený TP se razítkem DUPLIKát neoznačuje...chápete to? Šimel si dal práci s řešením a vymýšlením nadbytečných pí**vin a dalších složitostí, místo toho aby v tom udělal konečně pořádekl a systém...
Nový TP by měl obsahovat to co starý a měl by se jmenovat duplikát, rozsah starého TP měl být popsán vyhláškou a byl by klid a každý by věděl co má mít v TP, co je povinný údaj a co tam mít nemusí...
Majáky nejsou zakázané, ani na střeše. Jen při případné silniční kontrole budou zkoumat, jestli náhodou nejdou použít, zapnout, to už by bylo v rozporu s vyhláškou. Majáky před čelním sklem je problém, brání ve výhledu, podle vyhlášky nesmíte mít ani "voňavý stromek" na zpětném zrcátku...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.