Nejste přihlášen/a.
V rodině jsme měli vždycky pojištění, nevím jaké, havarijní?Bylo jedno, jeslti se jednalo o nový vůz nebo už 10 let starý. Vyrůstal jsem v dojmu, že se musí mít. Ted si s přítelkyní budeme kupovat vůz a když jsem se zmínil o tom, že potřebuji levnější auto, třeba fabii, abych pak neplatil vysoké pojištění, čuměl na mě jak kdybych spadl z višně. Prý jsem obětí systému, když si pojištění pořídím, že to pojištění je jen pro miliardáře co jezdí ve ferrari. Oni prý taky nikdy neměli takové pojištění. (a to bydlí u Prahy).
Jaký je váš názor na havarijní pojištění, ano nebo ne? Je mi 24, na fabii za 350 tisíc by mě vyšlo na 1500 měsíčně. Je to mé první auto (ale najěžděno mám aspon 20tisíc km). Zase obětovat ročně 18tisíc není tolik, cca 70% z 1 vyplaty. Na druhou stranu mám garáž a jezdil bych jen na nákupy jednou týdně, takže bych to mohl risknout. Ale pak by mě bylo líto, kdyby mě někdo ťukl a lakování dvěří by stálo 40tisíc. Autem by jezdila i přítelkyně (s doprovodem), která má odřízeno max 10km. Když si vzpomenu na své začátky, auto bylo na lakování každý měsíc a stálo to pár kaček díky pojištění.
Když bych neměl pojištění, určitě bych nebral auto do servisu kvuli každému tuknutí, ale zase by z něj pomalu byl doškrábanej a dotukanej vrak...
Taky nevím co má tchán za pronlém, že si chci koupit levnou fabii. Auto je primárně, aby se jeho dcera naučila řídit. Jezdit budeme jen do obchodu a zpět, a až bude čas na rodinu, časem si jistě pořídíme větší/lepší. Některé rodiny vydrží s fabií celý život a ještě to auto dědí děti dál.
Se tchána zeptej jestli ti bude platit opravy..
Mmch. pokud jde o prachy a auto na naučení, tak vem třeba za 100k Focuse s benzínovou atmosférou, za 20k velkej servis, 30k rezerva na poruchy když něco vyskočí a 200k ti zbyde na fond oprav co odře přítelkyně, tj. můžeš vzít další dvě podobný auta.. (Co furt všichni máte se Škodofkama..)
Taky to nechápu. Furt je spousta lidí, co věří tomu, že jsou na Škodivky levný díly a opraví to každej ve stodole...
Za 1500,- na Fabii půjde o povinné ručení. Takže když někomu způsobíš škodu, on jí dostane zaplacenou, ty si vše zaplatíš sám. Havarijní pojištění znamená, že ti pojišťovna zaplatí škodu i v případě, že si své auto rozsekáš svou vlastní vinou, ale za 1500,- to rozhodně nebude, viděl bych to někde kolem 5 - 6 tisíc...
Pokud se nebojíš, že si auto sám rozbiješ, ale máš strach třeba ze zlodějů nebo vandalů, dá se většinou sjednat povinné ručení s připojištěním vandalismu a krádeže (já přesně tuhle variantu mám a za něj platím u mého nejlevnějšího auta s obsahem 3,0 litru ročně zhruba 6 tisíc korun, ale mám u tý pojišťovny sjednáno víc pojistek a nikdy jsem nezavinil nehodu, takže za ta léta už tam mám docela velký bonusy). Pak jde ještě připojistit třeba střed se zvěří, pojištění čelního skla apod.
Když už chceš vyhodit prachy oknem za novou fábii (za ty peníze máš dva roky starý OPRAVDOVÝ auto), pak bych asi volil variantu povinné ručení + krádež.
Ale blbost, žádná zlodějina. Za tu Fabii chce dát 350 tisíc (už pomíjím fakt, že je to na učení se jezdit neskutečně drahé), tedy budu pro cenu havarijka vycházet z desetiny ceny. To je 35000. S nějakýma slevama dejme tomu dvacka - ale je to asi mladý rizikový řidič a nemá bonusy, tak se to moc slevnit nedá. Ten odhad 1500 měsíčně (řekl bych že předražená Allianz) je vlastně 18000 ročně, to je přesně můj odhad.
Jezdit bez havarijka může ten, kdo má kdykoliv na nové auto.
Takže si domluvit pojišťováka co dělá auta u mnoha pojišťoven a třebas najde optimálnější variantu; televizní reklama "Málo jezdím málo platím" totiž funguje hlavně pro sazby Allianz, nedá se to porovnávat s konkurencí. Kdyby chtěl, tak bych se mu na to mohl podívat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.