Nejste přihlášen/a.
Pokud máte Fabii s HTP motorem, tak to, co provádíte je výborný způsob, jak motor odepsat. Kolega takhle zmařil motor - naštěstí u služebáku, ale i tak - v dobré víře, že nevytahá lana parkovací brzdy parkoval na kvalt a přeskočil mu řetěz.
No a pokud máte dvojhmotový setrvák, tak to taky není dobrý nápad, protože se vymačkají pružiny a setrvák časem odejde.
Ono totiž ta parkovací brzda má důvod, proč tam je a proč je záhodno ji používat.
To víš,od toho je tam parkovací brzda A je tam od toho aby se používala. Tvůj problém bude v netěsnosti spalovacích prostorů,postupně,tlak uteče a motor se pootočí-a tak pořád dokola.
Jinak toho chování jako automechanik výrazně nedoporučuju,zaděláváš si klidně na přeskočení rozvodů nebo destrukci dvouhotového setrvačníku-záleží na typu motoru a auta. Když budeš zatahovat ručku,lana se ti nevytahají,to je další volovina. Na felicii mám stejná lana 15 let a ani je nebylo potřeba seřídit,brzda pořád brzdí na 3 zubu natvrdo. Navíc když ji používáš,tak ti ani nezatuhne. Stane se že ručka zatuhne,ale to zase spíš z důvodu že ji majitel nepoužívá a po dlouhé době je k tomu donucen...
Ručka zatuhne korozí buď v lanovodu (popraská izolace proti vodě a voda jde na lanko) nebo orezne hřídelka v třmenu/ samostav. Lana se nenatáhnou. V mrazech a vlhku dovede nejen zamrznout voda v popraskaným bovdenu (stává se často), ale taky přimrznout obložení i v bubnový brzdě tak že silou táhneš zadní kola za sebou nebo urveš obložení z pakny (kdo bydlí na horách tak to zná)
To sjíždění i s kvaltem není u spousty aut závada ale vlastnost, obecně malý turbomotorky a váha auta s motorem v pohodě otočí i v mírnějším kopci.. Debilní hydr. napínák rozvodu se povolí a při startu to skočí (slavný HTP paskvil např.), dvouhmota taky visením na kvaltu trpí - tyhle auta je nutný zabrzdit ručkou nebo ještě líp zaklínovat. (v kopci jen na ručku spoléhá jen šílenec - ono to lanko občas rupne... Minimálně natočit kola aby se auto při rozjetí hned o něco opřelo - lepší odřenej nárazník než když se rozvalí 50m z kopce a dole někam napálí.. Jen na kvalt taky neni dobrý spoléhat - chuligán s autem zahoupe nebo do auta někdo drcne při parkování a kvalt vyskočí..
Nevím ale zatím jsem neviděl motor co by sám popojížděl v kopci. I tříválce stojí jak přikovaný. Když takto popojíždí,motor nemá těsné spalovací prostory. Nedovedu si představit krpál,kde by normální motor takhle sám popojížděl a zvlášť ne malinký kopeček.
Když do tebe někdo šťouchne na patkovišti a máš motor s tlaky,taky nějak moc neuhne-výsledek je téměř totožný
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.