Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Poškodí vysoké otáčky nový motor?

Od: jirkahh* odpovědí: 9 změna:
Mám novou Fábii, zvykám si na řízení. Dnes jsem při předjíždění vozidla omylem zařadil místo čtvrtého druhý stupeň a pohled na otáčkoměr, jehož ručička se ocitla v červeném poli (více než 50 tis. otáček) mne okamžitě utvrdil v nesprávném řazení. V autě hrálo rádio a zvuk motoru jsem si uvědomil až zhruba po půl minutě jízdy na dvojku. Nemohlo při uvedené chybě dojít k nějakému poškození motoru? Mám najeto zhruba 300 km. Děkuji za rady.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
1) pokud máš 50 tis otáček tak to jsi lepší než formule *smich*
2) nová auta mají většinou omezovač takže do kritických otáček by tě to nemělo pustit, čili poškození určitě ne
jirkahh*
hodnocení

Bude to asi bez těch nul ... A díky!

u nových aut se vseobecne doporucuje spise motor vytacet a nejezdit pod otackami. Nevim jestli je u Fabie 5tis ot nekde uprostred cerveneho pole, nebo uz je to max... pokud je to uprostred, tak bych se toho nebal.

Ale pokud by se stalo neco spatneho poznas to rychle... vetsinou podle spotreby, ktera by vyletla nahoru ;)

jirkahh*
5 tis. otáček je na hranici červeného pole, na jeho začátku. Tvoje rada je velmi cenná, konečně je logické motor zvykat na otáčky. Ale nepřehnat to, což v mém případě bylo způsobeno nikoli úmyslně, nýbrž omylem. Kupříkladu u mé Fábie (1.2) musím při zařazení jedničky přidat víc plynu nž u své minulé Felicie 1.3, ale to asi je potřeba. Jinak řazení je pohádkově lehké, velmi pohodlné. Akorát mne trochu vadí, že při rychlosti 50 km/h např. v obci se motor méně vytáčí, takže optimální je v této situaci trojka. U Felicie jsem to bral běžně na čtyřku.
tak to je v klidku...
svoji odpoved jsem napsal trosku dvojsmyslne... myslel jsem to tak: ze motor, ktery se zajizdi ma byt provozovan spise na vyssi otacky nez jezdit pod otacky ;)
jirkahh*
hodnocení

Ano, tak jsem to taky pochopil. Díky.

Ano jezdit ostřeji i s novym autem, jinak je pak motor lenivý. Neznamená to ale jezdit věčně v max otáčkách *smich*

Jinak ohledně té čtyřky- věř že to neni výkonem toho auta, já mam escortíka co má jednou takovej výkon a 50 se na 4 dá jet ale jen pokud jejsem napěchovanej a jen tak v klídku po rovince, taky je to lepší na trojku. Felicie ti to brala páč jsi měl třeba zase kratší jedničku nebo tak.

jirkahh*
hodnocení

Tak to nejspíš bude. Dík za odpověď.

 

ferenc*
hodnocení

0x

Tyhle motory stejne nejsou staveny aby pracovaly ve vysokych otackach dlouho jinak dochazi k vetsimu opotrebeni. Sice ma ten motor najeto jen 300 ale preci jenom uz neco nabehal takze by to nemelo mit nasledky. Spravne by se melo jezdit v zabehu tak na 1/4 plynu nez se motor zabehne.

To je v poho je treba vyhnat saze z vejfuku.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]